Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beleidsambtenaar cultuur
Beleidsambtenaar kunst en cultuur
Beleidsmedewerker cultuur
Beleidsmedewerker kunst en cultuur
Leerkracht kunst voortgezet onderwijs
Leerkracht kunstvakken voortgezet onderwijs
Minister van Cultuur en Kunst
Onderwijsgevende kunst en cultuur voortgezet onderwijs
Onderwijsgevende kunstvakken voortgezet onderwijs
Raad voor Cultuur
Raad voor de Kunst

Traduction de «Beleidsmedewerker kunst en cultuur » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
beleidsambtenaar kunst en cultuur | beleidsmedewerker kunst en cultuur | beleidsambtenaar cultuur | beleidsmedewerker cultuur

arts worker | cultural policy director | arts administrator | cultural policy officer


onderwijsgevende kunst en cultuur voortgezet onderwijs | onderwijsgevende kunstvakken voortgezet onderwijs | leerkracht kunst voortgezet onderwijs | leerkracht kunstvakken voortgezet onderwijs

secondary school art teacher | secondary school art tutor | art teacher | art teacher secondary school


Raad voor Cultuur | Raad voor de Kunst

Council for Culture


minister van Cultuur en Kunst

Minister of Culture and Art


Minister van Kunst, Cultuur en het Gaelische Taalgebied

Minister for Arts, Culture and the Gaeltacht
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* Cultuur: het programma Cultuur 2000 omvat een specifiek onderdeel "jeugd" waar het gaat om de financiering van projecten op het gebied van creativiteit en mobiliteit, verspreiding van kunst en cultuur, een interculturele dialoog en kennis van de Europese geschiedenis.

* Culture: the programme CULTURE 2000 includes a "youth" element in allocating funding to projects in the area of creativity and mobility, dissemination of art and culture and inter-cultural dialogue and knowledge of European history.


Artikel 151 van het EG-Verdrag vormt de rechtsgrondslag voor het programma Cultuur 2000, dat onder meer projecten financiert op het gebied van cultureel erfgoed, artistieke en literaire creaties, verkeer van beroepsbeoefenaars, verspreiding van kunst en cultuur, een interculturele dialoog en kennis van de Europese geschiedenis.

Article 151 TEC constitutes the legal basis for the CULTURE 2000 programme, which inter alia gives funding to projects in the area of cultural heritage, artistic and literacy creation, professional mobility, dissemination of art and culture and intercultural dialogue and knowledge of European history.


Naast hun rol op het gebied van de bescherming van de Europese culturele verscheidenheid zijn kunst en cultuur - en de culturele industrieën die deze ondersteunen - belangrijke werkgelegenheidssectoren voor de nieuwe economie.

As well as playing an essential role in nurturing and preserving cultural diversity in Europe, art and culture -- and the industries supporting them -- are important sources of jobs in the new economy.


Het begrip publieksopbouw moet worden uitgelegd in termen van toegang tot en deelneming aan kunst en cultuur (bijv. inclusie van kansarme groepen, kunst- en cultuureducatie) evenals in termen van diversiteit van het aanbod (bijv. ondertiteling van toneelstukken).

The notion of audience building should be interpreted in terms of access and participation in the arts and culture (e.g. inclusion of disadvantaged groups, arts and culture literacy), as well as the diversity of the offer (e.g. subtitling of theatre plays).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Ofschoon het kunstonderwijs historisch gezien altijd verbonden is geweest met de opvoeding van kinderen en jongeren, hebben de huidige focus op een leven lang leren en de ontwikkeling van nieuwe informatie- en communicatietechnologieën (ICT) de ruimte voor kunst en cultuur vergroot en zowel nieuwe vormen van toegang tot kunst en cultuur als nieuwe uitingsvormen voor de kunstsector zelf gegenereerd.

Whereas, historically, artistic studies were linked to education during the earlier years, currently the lifelong learning approach and the development of new information and communication technologies (ICTs) have expanded the area traditionally devoted to art and culture, and have generated new forms of access and display for the sector.


C. overwegende dat kunst en cultuur de aanzet geven tot nieuwe vormen van dialoog, ruimten voor wederzijds cultureel begrip doen ontstaan en individuen en groepen in staat stellen buiten de gezindheid van hun eigen identiteit te treden,

C. whereas, arts and culture open new forms of dialogue, create spaces of cultural understanding and enable individuals and groups to go beyond their own identity stances,


B. overwegende dat kunst en cultuur ertoe kunnen dienen een sterkere expressie en een groter zelfbewustzijn in de persoonlijke en sociale ontwikkeling te bereiken en individuen en gemeenschappen in staat stellen zich met hun erfgoed en hun verleden bezig te houden en zich een voorstelling te vormen van hun individuele en collectieve toekomst,

B. whereas, arts and culture are a means towards achieving greater expression and self-awareness in personal and social development and allow individuals and communities to deal with their heritage and memory, and to conceptualise their individual and collective futures,


Het gaat enerzijds om goederen, maar kunst en cultuur zijn meer dan dat; ze zijn dragers van betekenis, identiteit, esthetische waarden – en dat is nu juist het punt waarom kunst en cultuur niet aan de logica van de markt en liberalisering onderworpen mogen worden.

On the one hand, we are dealing with commodities, but art and culture are never merely commodities; they are always bearers of meaning, of identity and of aesthetic expression. That is the crucial reason why they cannot simply be made subject to the operation of the market and the logic of liberalisation.


v) het testen van nieuwe leeromgevingen en beanderingen te steunen, teneinde rekening te houden met de groeiende verschillen qua stijl, cultuur en taal van de lerenden en in samenwerking met de lidstaten virtuele mobiliteit en transnationale virtuele mobiliteit en transnationale virtuele campusprojecten aan te moedigen, meer in het bijzonder op het gebied van talen, wetenschap en technologie, kunst en cultuur.

(v) to support the testing of new learning environments and approaches in order to take into account the growing differentiation of learners' styles, cultures and languages, and to foster, in cooperation with Member States, virtual mobility and transnational virtual campus projects, especially in the field of languages, science and technology, art and culture.


iii) het organiseren van vernieuwende culturele evenementen met een grote aantrekkingskracht die toegankelijk zijn voor burgers in het algemeen, vooral op het gebied van het culturele erfgoed, kunsten en de geschiedenis van Europa en waarbij met name een verband wordt gelegd tussen onderwijs, kunst en cultuur.

(iii) organising innovative cultural events which have a strong appeal and are accessible to citizens in general, particularly in the field of cultural heritage, artistic activities and European history, and which in particular provide a link between education, the arts and culture.


w