4. Ofschoon de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie (ICAO) in staat is geweest e
rvoor te zorgen dat vliegtuigen en nationale ATM-systemen compatibel zijn zodat een bepaald vliegtuig met dezelfde uitrusting en procedures overal in de wereld kan vliegen, is zij er minder goed in geslaagd om de diverse landen erv
an te overtuigen de capaciteit van het luchtruim aan te passen aan de werkelij
ke behoeften van de luchtruimgebruikers. Het Euro ...[+++]pese ATM-syteem ziet eruit als een lappendeken waarin zwakke plekken een domino-effect op het gehele systeem hebben en tot artificiële grenzen aan de capaciteit van de buursystemen of onderbenutting van de capaciteit daarvan leiden.4. Although the International Civil Aviati
on Organisation has been able to ensure that aircraft and national Air Traffic Management systems are compatible so that the same aircraft with only one set of equipment and procedures can fly everywhere in the world, it has been less successful in convincing each
state to adjust the capacity of its airspace to actual airspace users' needs so that the European ATM systems looks like a patchwork in which weak areas create knock-on effect on the whole system and introduce artificial limits, on,
...[+++]or under-utilisation of the capacity of their neighbours.