Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communautaire wetgeving inzake gegevensbescherming
Communautaire wetgeving inzake het goederenverkeer

Traduction de «Communautaire wetgeving inzake gegevensbescherming » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
communautaire wetgeving inzake gegevensbescherming

Community data-protection law


witboek over controle op en toepassing van de communautaire wetgeving inzake milieu met inbegrip van het opleggen van sancties

White paper on the monitoring and application of Community legislation on the environment, including the imposition of penalties


communautaire wetgeving inzake het goederenverkeer

Community legislation on the circulation of goods
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
OLAF is onderworpen aan de EU-wetgeving inzake gegevensbescherming van natuurlijke personen in verband met het verwerken van persoonsgegevens door communautaire instellingen en organen.

OLAF is subject to EU law on data protection of individuals with regard to the processing of personal data by Community institutions and bodies.


16. betreurt het ten zeerste dat ettelijke maanden nadat deze zaken aan het licht zijn gekomen de Raad nog geen standpunt heeft ingenomen over een zaak die zoveel burgers, consumenten en ondernemingen aangaat en dat slechts 7 van de 27 lidstaten de vragenlijst van de Commissie hebben ingevuld waardoor opheldering moest ontstaan over de naleving van nationale en communautaire wetgeving inzake gegevensbescherming;

16. Deeply regrets the fact that, several months after these matters came to light, the Council has not yet taken a stance on this subject affecting so many citizens, consumers and enterprises, and that only seven out of 27 Member States have responded to the questionnaire sent by the Commission to obtain clarification in relation to respect for national and Community data protection laws;


16. betreurt het ten zeerste dat ettelijke maanden nadat deze zaken aan het licht zijn gekomen de Raad nog geen standpunt heeft ingenomen over een zaak die zoveel burgers, cliënten en ondernemingen aangaat en dat slechts 7 van de 27 lidstaten de vragenlijst van de Europese Commissie hebben ingevuld waardoor opheldering moest ontstaan over de nationale en communautaire wetgeving inzake gegevensbescherming;

16. Strongly regrets the fact that, several months after these matters came to light, the Council has not yet taken a stance on this subject affecting so many citizens, consumers and enterprises, and that only seven out of 27 Member States have responded to the questionnaire sent by the Commission to obtain clarifications on respect for national and Community data protection laws;


8. wenst dat de lidstaten ervoor zorgen en zich ervan vergewissen dat er nationaal geen juridische leemte bestaat en dat de communautaire wetgeving inzake gegevensbescherming ook van toepassing is op de centrale banken; verzoekt de lidstaten de resultaten van dit onderzoek toe te zenden aan de Commissie, de Raad en het Europees Parlement;

8. Demands that the Member States check whether and ensure that there is no legal lacuna at national level and that the Community data protection legislation also covers central banks; asks the Member States to transmit the results of that check to the Commission, the Council and the European Parliament;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Krachtens het systeem dat is vastgelegd in de communautaire wetgeving inzake gegevensbescherming, zijn de betreffende nationale toezichthoudende autoriteiten en de Europees toezichthouder voor gegevensbescherming de bevoegde autoriteiten om de legitimiteit te controleren van de verwerking van persoonlijke gegevens door Eurodac.

Under the system laid down by EU data protection legislation, the Member States’ data protection authorities and the European data protection supervisor are the competent authorities to monitor the lawfulness of personal data-processing activities by Eurodac.


Bij de opstelling van de ramingen die nodig zijn voor de toepassing van de in deze richtlijn vervatte kredietrisicobenaderingen zullen de kredietinstellingen hun gegevensverwerkingsbehoeften moeten aanpassen aan het rechtmatig belang dat hun cliënten met betrekking tot gegevensbescherming aan de bestaande communautaire wetgeving inzake gegevensbescherming ontlenen en tegelijkertijd de door de kredietinstellingen gehanteerde processen voor beheer en meting van het kredietrisico moeten verbeteren om over methoden ter bepaling van de voor kredietinstellingen geldende wettelijke vereisten inzake eigen vermogen te kunnen beschikken die de gra ...[+++]

In producing the estimates needed to apply the approaches to credit risk of this Directive, credit institutions will have to adjust their data processing needs to their clients' legitimate data protection interests as governed by the existing Community legislation on data protection, while enhancing credit risk measurement and management processes of credit institutions to make methods for determining credit institutions' regulatory own funds requirements available that reflect the sophistication of individual credit institutions' processes.


Er zullen tijdslimieten worden vastgesteld voor de mededingingswetgeving, de wetgeving inzake de intellectuele eigendom, de wetgeving inzake normen en certificering, de wetgeving inzake overheidsopdrachten en de wetgeving inzake gegevensbescherming.

Deadlines will be set for competition law, intellectual property law, standards and certification law, public procurement law and data protection law.


OLAF is onderworpen aan de EU-wetgeving inzake gegevensbescherming van natuurlijke personen in verband met het verwerken van persoonsgegevens door communautaire instellingen en organen.

OLAF is subject to EU law on data protection of individuals with regard to the processing of personal data by Community institutions and bodies.


Wat de inhoud betreft, beklemtoont de EDPS het belang van het doelbindingsbeginsel als hoeksteen van de wetgeving inzake gegevensbescherming, en onderstreept hij dat men zich moet richten op de mogelijkheden om de toepassing van de beginselen inzake gegevensbescherming doeltreffender te maken, zulks met instrumenten die de verantwoordelijkheden van de verantwoordelijken voor de verwerking van gegevens kunnen versterken.

On substance, the EDPS emphasises the importance of the purpose limitation principle as a cornerstone of data protection law, and of focusing on the possibilities for improving the effectiveness of the application of data protection principles, by instruments that can reinforce the responsibilities of the data controllers.


In artikel 77 van genoemde verordening worden voorts aanwijzingen gegeven voor de nationale wetgeving inzake gegevensbescherming die van toepassing is bij de verzending van gegevens tussen de bevoegde instanties van verschillende lidstaten; zo gelden voor de mededeling van persoonsgegevens van de ene lidstaat naar de andere, de wettelijke bepalingen inzake gegevensbescherming van de lidstaat die de gegevens heeft verstrekt.

Article 77 of Regulation 883/2004 also provides guidance on the applicable national data protection law in case of transmissions of data between competent authorities of different Member States, by stating that the communication of personal data from one Member State to another one shall be subject to the data protection legislation of the former, the transmitting Member State.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Communautaire wetgeving inzake gegevensbescherming' ->

Date index: 2024-08-19
w