Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abrasie door contact met wegdek
Contactplaats met de weg
Contactvlak
Contactvlak met het wegdek
Contactvlak van de band
In het wegdek aangebrachte lus
In het wegdek ingelegde lus
Luchtband autoband fietsband
Raakvlak met de grond
Val als gevolg van beschadigd wegdek
Val door beschadigd wegdek
Wegdek verwijderen
Wegoppervlak verwijderen

Vertaling van "Contactvlak met het wegdek " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
contactplaats met de weg | contactvlak met het wegdek | raakvlak met de grond

point of contact with the ground


in het wegdek aangebrachte lus | in het wegdek ingelegde lus

buried loop | embedded loop






val door beschadigd wegdek

Fall due to defective pavement


val als gevolg van beschadigd wegdek

Fall due to defective pavement


contactvlak van de band | luchtband:autoband:fietsband

tyre contact area


wegdek verwijderen | wegoppervlak verwijderen

removal of road surface | removing asphalt of road surface | remove road surface | removing road surface
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
18) Verordening (EG) nr. 1235/2011 tot wijziging van Verordening (EG) nr. 1222/2009 van het Europees Parlement en de Raad wat de gripklasse van banden op nat wegdek, het meten van de rolweerstand en de controleprocedure betreft.

(18) Regulation 1235/2011 amending Regulation (EC) No 1222/2009 of the European Parliament and of the Council with regard to the wet grip grading of tyres, the measurement of rolling resistance and the verification procedure


17) Verordening (EG) nr. 228/2011 tot wijziging van Verordening (EG) nr. 1222/2009 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de testmethode voor de grip van C1-banden op nat wegdek.

(17) Regulation 228/2011 amending Regulation (EC) No 1222/2009 of the European Parliament and of the Council with regard to the wet grip testing method for C1 tyres




Om na te gaan of het wegdek aan de in voornoemde norm gestelde voorschriften inzake textuur en poriëngehalte of inzake geluidsabsorptie blijft voldoen, wordt het wegdek met de volgende tussenpozen periodiek getest op:

In order to check whether the surface continues to conform to the texture and voids content or sound absorption requirements stipulated in this standard, periodic testing of the surface shall be done at the following intervals:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Ook moeten maatregelen ter vermindering van de geluidsemissies van voertuigen niet ten koste gaan van de verkeersveiligheid. Een speciaal geluiddempend wegdek bijvoorbeeld kan het rolgeluid van banden aanzienlijk verminderen maar ook tot een langere remafstand leiden. Uw rapporteur wijst erop dat er naast geluidsgrenswaarden voor voertuigen ook naar andere bronnen van omgevingsgeluid moet worden gekeken, zoals wegdek, beheer van de verkeersstromen en r ...[+++]

Furthermore, measures taken to reduce the noise level of a vehicle should not lead to a decrease of road safety, e.g. special low noise road surfaces can reduce the tire rolling sound significantly and cause longer braking distances.


de klasse grip op nat wegdek (letter A t/m G); de tests voor grip op nat wegdek van de verschillende bandenklassen zijn gewijzigd en aangevuld door Verordeningen (EU) nr. 228/2011 en (EU) nr. 1235/2011

the wet grip class (letter A to G) — the tests for wet grip performance on the different tyre classes are amended and supplemented by Regulations (EU) No 228/2011 and (EU) No 1235/2011


ISO 10844 wordt op dit ogenblik herzien in verband met de belangrijke rol van het wegdek in de geluidsbelasting op wegen en moet in deze context worden bezien met het oog op een verdere optimalisering van het wegdek.

With respect to the significant contribution of road surfaces to road noise, ISO 10844 is currently being revised and should be considered in this context with the objective of further optimising road surfaces.


De klasse grip op nat wegdek van C1-banden wordt vastgesteld op basis van de index van grip op nat wegdek (G), overeenkomstig onderstaande schaal van A tot G, en wordt gemeten overeenkomstig UNECE-reglement 117 inzake Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van banden wat rolgeluidemissie en grip op nat wegdek betreft .

The wet grip classes of C1 tyres must be determined on the basis of the wet grip index (G ) according to the "A to G" scale specified below and measured in accordance with UNECE Regulation 117 on uniform provisions concerning the approval of tyres with regard to rolling sound emissions and to adhesion on wet surfaces .


De klasse grip op nat wegdek van C1-banden wordt vastgesteld op basis van de index van grip op nat wegdek (G), overeenkomstig onderstaande schaal van A tot G, en wordt gemeten overeenkomstig UNECE-reglement 117 inzake Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van banden wat rolgeluidemissie en grip op nat wegdek betreft .

The wet grip classes of C1 tyres must be determined on the basis of the wet grip index (G ) according to the "A to G" scale specified below and measured in accordance with UNECE Regulation 117 on uniform provisions concerning the approval of tyres with regard to rolling sound emissions and to adhesion on wet surfaces .


ISO 10844 wordt op dit ogenblik herzien in verband met de belangrijke rol van het wegdek in de geluidsbelasting op wegen en moet in deze context worden beschouwd met het oog op een verdere optimalisering van het wegdek in de EU. De lidstaten moeten in het kader van de bestaande ISO-normen meer inspanningen leveren om de kwaliteit van hun wegdek te verbeteren.

With respect to the significant contribution of road surfaces to road noise, ISO 10844 is currently being revised and should be considered in this context with the objective of further optimising road surfaces in the EU. Member States should invest more under the existing ISO standards to improve their road surfaces.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Contactvlak met het wegdek' ->

Date index: 2023-05-30
w