Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aansprakelijkheid zonder schuld
Coachrijtuig
De schuldeloos gescheidene
De schuldloosgescheidene
De zonder schuld gescheidene
Neventerm
Rijtuig zonder gescheiden afdelingen
Risicoaansprakelijkheid

Vertaling van "De zonder schuld gescheidene " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
de schuldeloos gescheidene | de schuldloosgescheidene | de zonder schuld gescheidene

the innocent spouse


aansprakelijkheid zonder schuld | risicoaansprakelijkheid

no fault liability | strict liability


Omschrijving: Een depressieve episode waarin verscheidene symptomen duidelijk aanwezig en kwellend zijn, typerend zijn verlies van zelfwaardering en gedachten van waardeloosheid of schuld. Gedachten over en daadwerkelijke suïcide komen veel voor en een aantal 'somatische' symptomen is doorgaans aanwezig. | Neventerm: | depressie in-engere-zineenmalige episode zonder psychotische symptomen | geagiteerde depressieeenmalige episode zo ...[+++]

Definition: An episode of depression in which several of the above symptoms are marked and distressing, typically loss of self-esteem and ideas of worthlessness or guilt. Suicidal thoughts and acts are common and a number of somatic symptoms are usually present. | Agitated depression | Major depression | Vital depression | single episode without psychotic symptoms


coachrijtuig | rijtuig zonder gescheiden afdelingen

saloon coach
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
beperken zij het gebruik van die informatie tot hetgeen strikt noodzakelijk is om te voldoen aan hun veiligheidsgerelateerde verplichtingen, zonder schuld of aansprakelijkheid vast te stellen; in die optiek wordt de informatie in het bijzonder gebruikt voor risicobeheer en voor de analyse van veiligheidstrends die kunnen leiden tot veiligheidsaanbevelingen of veiligheidsmaatregelen met het oogmerk feitelijke of potentiële veiligheidstekortkomingen te ondervangen.

limit the use of the information to what is strictly necessary in order to discharge their safety-related obligations without attributing blame or liability ; in this respect, the information shall be used in particular for risk management and for analysis of safety trends which may lead to safety recommendations or actions, addressing actual or potential safety deficiencies .


Elk ongeval of ernstig incident moet door een onafhankelijke nationale instantie worden onderzocht, met de bedoeling in de toekomst ongevallen te voorkomen, zonder schuld of aansprakelijkheid vast te stellen.

Every accident or serious incident will have to be investigated by an independent national authority, the aim being to prevent future accidents rather than to apportion blame or liability.


Deze verordening is erop gericht de veiligheid van de luchtvaart te verbeteren door te garanderen dat de efficiëntie en kwaliteit van Europese veiligheidsonderzoeken in de burgerluchtvaart van hoog niveau zijn, hetgeen uitsluitend tot doel heeft toekomstige ongevallen en incidenten te voorkomen, zonder schuld of aansprakelijkheid vast te stellen.

This Regulation aims to improve aviation safety by ensuring a high level of efficiency and quality of European civil aviation safety investigations, the sole objective of which is the prevention of future accidents and incidents without apportioning blame or liability.


Deze verordening is erop gericht, met name door de instelling van een netwerk van veiligheidsonderzoeksinstanties in de burgerluchtvaart, de veiligheid van de luchtvaart te verbeteren door een grote efficiëntie, een snelle uitvoering en een hoge kwaliteit van Europese veiligheidsonderzoeken in de burgerluchtvaart te garanderen, o.a. via uitwisseling van ideeën, ervaring en praktijken tussen de leden van het netwerk, hetgeen uitsluitend tot doel heeft toekomstige ongevallen en incidenten te voorkomen, zonder schuld of aansprakelijkheid vast te stellen.

This Regulation aims – notably through the establishment of a Network of Civil Aviation Safety Investigation Authorities – to improve aviation safety by ensuring a high level of efficiency, expedition and quality of European civil aviation safety investigations, including the exchange of ideas, experiences and practices between members of the Network, the sole objective of which is the prevention of future accidents and incidents without apportioning blame or liability.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Als ik mij goed herinner was het Roemenië onder Ceauşescu een land zonder schuld en is Noord-Korea dat ook. Er bestaat ook smart productive debt, slimme schuld, wanneer schuld in mensen wordt geïnvesteerd.

As I recall, Ceaucşescu’s Romania was a country without debt, as is North Korea. There is also ‘smart productive debt’ – intelligent debt if that debt is invested in people.


De algemene doelstelling van de ontwerp-verordening is ervoor te zorgen dat veiligheids­onderzoeken snel en in overeenstemming met de strengste normen worden uitgevoerd teneinde ongevallen in de toekomst te voorkomen, zonder schuld of aansprakelijkheid vast te stellen.

The overall objective of the draft regulation is to ensure that safety investigations are carried out expeditiously and to the highest standards in order to prevent future accidents, without apportioning blame or liability.


4. stelt voor onderzoeksprojecten te starten die passen bij dit juridisch gebied op de scheidslijn van correctieve rechtspleging met schuld en aansprakelijkheid zonder schuld overeenkomstig het beginsel van herverdeeld risico; wijst erop dat in verband met het verbintenissenrecht waardevol werk is gedaan door verschillende initiatieven zoals de Commissie-Lando en het "Europees Centrum voor schadevergoedings- en verzekeringsrecht” in Wenen;

4. Suggests that research projects appropriate for this area of the law at the interface of fault-based corrective justice and no-fault liability based on a principle of redistribution of risk could be launched; recalls that in relation to the law of obligations, valuable work has been achieved by various initiatives such as the Lando Commission and the “European Centre on Tort and Insurance Law” (“Europäisches Zentrum für Schadenersatz- und Versicherungsrecht”) in Vienna;


Categorie1: de zogenaamde "pre-MARPOL" enkelwandige olietankers. Dit zijn ruwe olietankers met een draagvermogen van 20.000 ton massa of meer en productentankers van 30.000 ton massa of meer zonder gescheiden ballasttanks op beschermende plaatsen Het zijn de meest kwetsbare en oudste tankers.

Category 1: so-called "pre-MARPOL" single hull oil tankers, being crude oil tankers of 20000 tons deadweight and above and oil product carriers of 30000 tons deadweight and above having no segregated ballast tanks in protective locations (SBT/PL). These are the most vulnerable and oldest tankers.


De administratieve sanctie zal worden aangepast volgens de ernst van het geval : 1) bij een "objectieve" onregelmatigheid zonder element van schuld volstaat het in het algemeen de situatie te regulariseren en de betrokken bedragen in te vorderen; 2) bij een onregelmatigheid die verzwaard is door schuld worden administratieve sancties opgelegd; 3) bij zuivere fraude met crimineel gedrag volstaan administratieve sancties niet meer en moeten strafrechtelijke sancties worden toegepast.

Administrative penalties will be scaled to match the gravity of the offence: 1. minor irregularities without a guilt element will give rise to rectification of the situation and recovery of the amounts concerned; aggravated offences with a guilt element will generate liability to administrative penalties; 3. fraud involving criminal conduct is the third step up the scale, and, in these cases, administrative penalties will not be sufficient and criminal law will be applicable.


Het bereik van de landspecifieke MTD voor de lidstaten van de eurozone en van WKM II zou dus, na correctie voor conjunctuurschommelingen, zonder eenmalige en tijdelijke maatregelen, liggen tussen 1% van het BBP voor landen met een lage schuld en een hoge potentiële groei, en een evenwicht of een overschot voor landen met een hoge schuld en een lage potentiële groei.

The range for the country-specific MTOs for euro area and ERM II Member States would thus be, in cyclically adjusted terms, net of one-off and temporary measures, between -1% of GDP for low debt/high potential growth countries and balance or surplus for high debt/low potential growth countries.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'De zonder schuld gescheidene' ->

Date index: 2023-08-19
w