Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Dichtheid van de geurbaniseerde kernen
Dichtheid van het aantal steden in een gebied

Vertaling van "Dichtheid van het aantal steden in een gebied " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
dichtheid van de geurbaniseerde kernen | dichtheid van het aantal steden in een gebied

density of the urban mesh
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De vaststelling en uitvoering van plannen voor stadsvervoer is in een aantal lidstaten verplicht[8]. Sommige steden nemen op vrijwillige basis plannen aan om de levenskwaliteit te verbeteren of om te voldoen aan de EU-normen ter bescherming van de volksgezondheid (b.v. op het gebied van luchtkwaliteit).

The adoption and implementation of urban transport plans is obligatory in certain Member States.[8] Some cities adopt plans on a voluntary basis to improve quality of life or in order to comply with EU standards to protect human health (e.g. air quality).


Op het gebied van de zuivering van afvalwater en de behandeling van voornamelijk stedelijk rioolwater is bijstand verleend voor een groot aantal projecten in verschillende grote en middelgrote steden in de regio's.

A large number of projects concerned with the treatment of waste water and effluent, mainly from urban areas, have been part-financed in a number of large and medium-sized regional towns.


Om het geografische gebied van de EU in lokaal en regionaal opzicht nauwkeuriger te bepalen en de ontwikkeling in steden beter te kunnen observeren en vergelijken, hebben Eurostat en de OESO in 2012 nieuwe typeringen op basis van de bevolkingsomvang en -dichtheid en van de forensenstromen ontwikkeld (FUA= Functional Urban Areas, LUZ=Larger Urban Zone).

To obtain more accurate data covering the geographical area of the EU at local and regional level and to be better able to observe and compare developments in cities, in 2012 Eurostat and the OECD devised new typologies on the basis of population size and density and of commuter flows (FUA= Functional Urban Area, LUZ=Larger Urban Zone).


Kan het aantal steden dat als "attractie- en ontwikkelingspunt" wordt aangewezen voor Griekenland worden uitgebreid in het kader van de regionale operationele programma's, bijvoorbeeld met de toevoeging van Lamía (hoofdstad van de provincie Centraal-Griekenland in het derde communautair bestek, een gebied met een flinke deïndustrialisering en oplopende werkloosheid)?

Is there scope for increasing the number of towns designated as 'attraction/growth poles' in Greece over and above those proposed to date in the NSRF under the ROPs by, for example, adding Lamia (capital of the region of Central Greece under the 3rd CSF), a region with serious problems relating to de-industrialisation and rising unemployment?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Kan het aantal steden dat als "attractie- en ontwikkelingspunt" wordt aangewezen voor Griekenland worden uitgebreid in het kader van de regionale operationele programma's, bijvoorbeeld met de toevoeging van Lamía (hoofdstad van de provincie Centraal-Griekenland in het derde communautair bestek, een gebied met een flinke deïndustrialisering en oplopende werkloosheid)?

Is there scope for increasing the number of towns designated as 'attraction/growth poles' in Greece over and above those proposed to date in the NSRF under the ROPs by, for example, adding Lamia (capital of the region of Central Greece under the 3rd CSF), a region with serious problems relating to de-industrialisation and rising unemployment?


„agglomeratie”: een stedelijk gebied dat bestaat uit een aantal grote of kleine steden die door de bevolkingstoename en expansie fysiek zijn samengesmolten tot een ononderbroken bebouwd gebied;

‘conurbation’ means an urban area comprising a number of cities or towns which, through population growth and expansion, have physically merged to form one continuous built up area;


het uitwerken van een omvattend en geïntegreerd beleidskader voor stedelijke mobiliteit, dat als een gemeenschappelijk referentiekader dient voor Europese, nationale, regionale en lokale actoren (gemeenten, burgers, het bedrijfsleven en de industrie); deze benadering dient te stoelen op de beginselen van de interne markt van de EU op het gebied van duurzame mobiliteit en dient rekening te houden met de levensvatbaarheid van steden en de effecten op de demografie (stadsvlucht); onderstreept dat dit een duidelijke ...[+++]

the development of an integrated global approach to urban mobility which will serve as a common frame of reference for European, national, regional and local players (municipalities, citizens, businesses and industry); this approach should be based on the principles of the EU internal market in sustainable mobility and should take into account the viability of cities and the effect on demographics (outmigration from cities); underlines, that this should give a clear stimulus to cities and urban areas to establish integrated and comp ...[+++]


het uitwerken van een omvattend en geïntegreerd beleidskader voor stedelijke mobiliteit, dat als een gemeenschappelijk referentiekader dient voor Europese, nationale, regionale en lokale actoren (gemeenten, burgers, het bedrijfsleven en de industrie); deze benadering dient te stoelen op de beginselen van de interne markt van de EU op het gebied van duurzame mobiliteit en dient rekening te houden met de levensvatbaarheid van steden en de effecten op de demografie (stadsvlucht); onderstreept dat dit een duidelijke ...[+++]

the development of an integrated global approach to urban mobility which will serve as a common frame of reference for European, national, regional and local players (municipalities, citizens, businesses and industry); this approach should be based on the principles of the EU internal market in sustainable mobility and should take into account the viability of cities and the effect on demographics (outmigration from cities); underlines, that this should give a clear stimulus to cities and urban areas to establish integrated and comp ...[+++]


Op het gebied van stedelijk afvalbeheer bijvoorbeeld wordt in het kader van het SWA-tool-project een methode voor de analyse van huishoudafval ontwikkeld, die wordt getest in een aantal steden in diverse EU- en kandidaat-landen en worden binnen het PAYT-project de potentiële voor- en nadelen geanalyseerd van een "pay as you throw" (in het Nederlands: diftar) -systeem, oftewel de invoering van gedifferentieerde tariefstelling.

In the field of urban waste management, SWA-tool, for example, is developing a methodology for solid waste analysis, tested in some EU and accession country cities, and the PAYT project analyses the potential advantages and problems associated with a "pay as you throw" policy.


Op het gebied van stedelijk afvalbeheer bijvoorbeeld wordt in het kader van het SWA-tool-project een methode voor de analyse van huishoudafval ontwikkeld, die wordt getest in een aantal steden in diverse EU- en kandidaat-landen en worden binnen het PAYT-project de potentiële voor- en nadelen geanalyseerd van een "pay as you throw" (in het Nederlands: diftar) -systeem, oftewel de invoering van gedifferentieerde tariefstelling.

In the field of urban waste management, SWA-tool, for example, is developing a methodology for solid waste analysis, tested in some EU and accession country cities, and the PAYT project analyses the potential advantages and problems associated with a "pay as you throw" policy.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Dichtheid van het aantal steden in een gebied' ->

Date index: 2024-04-05
w