Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Docent economie hoger onderwijs
Docent economische wetenschappen hoger onderwijs
Docent farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs
Docent farmacie hoger onderwijs
Docent hoger onderwijs
Docent politicologie hoger onderwijs
Docente economie hoger onderwijs
Docente farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs
Docente politicologie hoger onderwijs
Docente politieke wetenschappen hoger onderwijs
Hoger economisch en administratief onderwijs
Lector economische wetenschappen
Lector farmaceutische wetenschappen
Lector politieke wetenschappen

Vertaling van "Docent economische wetenschappen hoger onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
docent economische wetenschappen hoger onderwijs | docente economie hoger onderwijs | docent economie hoger onderwijs | lector economische wetenschappen

lecturer in economics | university economics lecturer | economics lecturer | university lecturer in economics


docente farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs | lector farmaceutische wetenschappen | docent farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs | docent farmacie hoger onderwijs

higher education pharmacy teacher | lecturer in pharmaceutics lecturer | pharmacy lecturer | university pharmacy teacher


docente politicologie hoger onderwijs | lector politieke wetenschappen | docent politicologie hoger onderwijs | docente politieke wetenschappen hoger onderwijs

political science teacher | political studies instructor | higher education politics teacher | politics lecturer


docent hoger onderwijs

University/higher education teacher


Studiecommissie coordinatie wetenschappelijk onderwijs, hoger economisch en administratief onderwijs

University and Higher Commercial Education Coordination Study Group


Hoger economisch en administratief onderwijs | HEAO,Maakt deel uit van het HBO [Abbr.]

higher business education | higher business school | higher commercial education | higher commercial school
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Voor betrekkingen in overheidsdienst in een lidstaat is vaak een verschillend soort diploma vereist: een diploma dat een bepaald opleidingsniveau attesteert (bijvoorbeeld universitair diploma, getuigschrift middelbaar onderwijs plus drie jaar hoger onderwijs, enz.) of een diploma dat een opleidingsniveau attesteert dat aan bepaalde inhoudelijke criteria voldoet, zonder dat de inhoud overeenkomt met een beroepsopleiding zoals bedoeld in Richtlijn 2005/36/EG (bijvoorbeeld een diploma economie, politieke wetenschappen, natu ...[+++]

Posts in the public sector in a Member State often call for a different type of diploma that attests to a certain level of education (university degree, school-leaving certificate plus three years’ higher education etc.) or a diploma attesting to a level of education that meets certain content-related criteria without the content in question constituting vocational training within the meaning of Directive 2005/36/EC (a requirement for a diploma in either economics, politica ...[+++]


Uitwerken en uitvoeren van programma's voor de ontwikkeling van de menselijke hulpbronnen die zijn gericht op belangrijke groepen binnen het Chinese hervormingsproces zoals academici met een opleiding in bedrijfskunde, rechten, politieke wetenschappen, economie, wetenschappen en technologie, ambtenaren, jonge en oudere beoefenaars van vrije beroepen, wetgevers, opinievormers in de media enz., door het voortzetten en uitbreiden van activiteiten zoals het Junior Managers programma EU-China en het project hoger onderwijs.

Develop and implement human resources development programmes targeted at key groups in China's reform process such as academics in business, law, politics, economics, science and technology, civil servants, young professionals, senior professionals and lawmakers, opinion leaders in media, etc., through the continuation and expansion of activities such as the EU-China Junior Managers programme and the Higher Education project.


Dit is omdat onderwijs, en met name hoger onderwijs en de band tussen onderwijs en onderzoek en innovatie, een essentiële rol speelt bij de persoonlijke en maatschappelijke vooruitgang. Niet minder belangrijk is dat het hoger onderwijs Europa de hooggekwalificeerde werkers en mondige burgers levert die nodig zijn om nieuwe banen, economische groei en welvaart te verzekeren.

This is because education, and in particular higher education and its links with research and innovation, plays a crucial role in individual and societal advancement, and in providing the highly skilled human capital and the articulate citizens that Europe needs to create jobs, economic growth and prosperity.


In dit verband en in overeenstemming met de conclusies van de Raad over de modernisering van het hoger onderwijs , behelst de term „hoger onderwijs” alle tertiaire instellingen, waaronder ook universiteiten, universiteiten voor toegepaste wetenschappen, technologische instituten, grandes écoles, business schools, ingenieursopleidingen, technische universiteiten, hogescholen, instellingen voor hoger beroepsonderwijs, polytechnische instituten en academies kunnen vallen.

In this context and in line with the Council conclusions on the modernisation of higher education , the term ‘higher education’ encompasses all tertiary institutions which may include, inter alia, universities, universities of applied science, institutes of technology, grandes écoles, business schools, engineering schools, IUTs, colleges of higher education, professional schools, polytechnics and academies.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. wijst erop dat vooral publieke en private financiering van groot belang is voor het moderniseren van de hogeronderwijsstelsels; benadrukt dat investeren in hoger onderwijs in Europa cruciaal is om de huidige economische crisis het hoofd te kunnen bieden; doet een beroep op de lidstaten en de instellingen voor hoger onderwijs om beurzen- en financieringsprogramma's voor deze instellingen uit te breiden en ...[+++]

19. Points out that mainly public and also private funding is of primary importance for the modernisation of higher education systems; emphasises that investment in higher education in Europe is crucial to overcoming the current economic crisis; calls on the Member States and higher education institutions to expand scholarship and funding programmes for those institutions and to develop innovative methods of funding mechanisms which can contribute to more efficient functioning of higher education institutions, complement public fund ...[+++]


– (PL) Als lid van het Europees Parlement en als ervaren docente in het hoger onderwijs heb ik vaak met eigen ogen gezien wat de voordelen zijn van contacten tussen instellingen voor hoger onderwijs en tussen studenten.

– (PL) As a Member of the European Parliament and a long-serving teacher of higher education, I have often witnessed the benefits of contacts between institutions of higher education and between students.


42. stelt vast dat, hoewel vooruitgang is geboekt wat betreft de toegang van vrouwen tot hoger onderwijs, vrouwen nog steeds ondervertegenwoordigd zijn in de studierichtingen wiskunde, wetenschappen en technologie (slechts 32% van de afgestudeerden is vrouwelijk en 68% is mannelijk); wijst erop dat het verminderen van de genderongelijkheid op deze gebieden zou bijdragen tot een daling van het tekort aan vaardigheden in die sectoren in de EU;

42. Notes that while progress has been made regarding women's access to higher education, women are still under-represented in the disciplines of mathematics, sciences and technology (only 32% of graduates are female, and 68% are male); points out that reducing gender imbalances in these fields would contribute to a decrease in the skills shortages experienced by the EU in those sectors;


(d) steun voor proefprojecten, berustend op partnerschappen met een externe dimensie ten behoeve van de innovatie in en de kwaliteit van het hoger onderwijs, en op publiek-private partnerschappen tussen universiteiten en bedrijven, teneinde de kwaliteit van het onderzoek te bevorderen, innovatie in zowel menswetenschappen als exacte wetenschappen te waarborgen en de innovatiedoelstellingen te verwezenlijken;

(d) support pilot projects based on partnerships with an external dimension designed to develop innovation and quality in higher education, as well as public-private partnerships between universities and enterprises, with a view to fostering excellence in research, producing innovations in both sciences and humanities and achieving the innovation objectives;


(7) Het Europacollege, dat postuniversitaire opleidingen met een Europese dimensie op het gebied van recht, economie, menswetenschappen en politieke en sociale wetenschappen organiseert, het Europees Universitair Instituut, dat bijdraagt tot de ontwikkeling van het Europees cultureel en wetenschappelijk erfgoed via hoger onderwijs en onderzoek, het Europees Instituut voor bestuurskunde, dat opleidingen Europese ...[+++]

(7) The College of Europe, providing postgraduate courses in law, economics, politics, social sciences and humanities with a European dimension, the European University Institute, contributing to the development of European cultural and scientific heritage by means of higher education and research, the European Institute of Public Administration, training national and European civil servants in the field of European integration, the Academy of European Law in Trier, providing university-level training of European law professionals and ...[+++]


h ter) "docent en leerkracht": docent of leerkracht aan een erkende instelling voor hoger onderwijs of beroepsonderwijs die deelneemt aan een uitwisselingsprogramma voor docenten.

hb) 'teacher' and 'trainer' mean a teacher or trainer from a higher education establishment or an accredited vocational establishment taking part in a teacher exchange programme.


w