D. overwegende dat vrouwen volgens de beschikbare statistieken en onderzoeken ondervertegenwoordigd zijn in de meeste wetenschappelijke, technische en manag
ementfuncties en in hogere posities, zelfs in sectoren waarin zij de meerderhei
d vormen, zoals het onderwijs; overwegende dat vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in STEM-gerelateerde onderwijsgebieden en carrières, waar zij slechts 24 % van de wetenschappers en ingenieurs uitmaken; overwegende dat vrouwelijke vertegenwoordiging afhankelijk van het STEM-specialisme varieert,
...[+++] dat er bij het chemisch specialisme bijvoorbeeld sprake is van problemen met personeelsbehoud, terwijl techniek en fysica te kampen hebben met wervingsproblemen; D. whereas according to the available stat
istics and surveys, women are under-represented in most scientific, engineering and mana
gement posts and at higher hierarchical levels, even in sectors where they form a majority such as the educational sector; whereas women are hugely under-represented in STEM-related educational fields and careers, accounting for just 24 % of science and engineering professionals; whereas female representation varies depending on the STEM specialism, for example, the chemistry specialism faces a retention
...[+++] problem whilst engineering and physics face a recruitment problem;