Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Docent economie hoger onderwijs
Docent economische wetenschappen hoger onderwijs
Docent farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs
Docent farmacie hoger onderwijs
Docent hoger onderwijs
Docent pedagogische wetenschappen hoger onderwijs
Docente economie hoger onderwijs
Docente farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs
Docente pedagogiek hoger onderwijs
Hoger sociaal-pedagogisch onderwijs
Lector economische wetenschappen
Lector farmaceutische wetenschappen
Lector onderwijskunde
Lector pedagogiek

Vertaling van "Docent pedagogische wetenschappen hoger onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
lector onderwijskunde | lector pedagogiek | docent pedagogische wetenschappen hoger onderwijs | docente pedagogiek hoger onderwijs

education studies lector | university education studies teacher | education studies docent | education studies lecturer


docente farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs | lector farmaceutische wetenschappen | docent farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs | docent farmacie hoger onderwijs

higher education pharmacy teacher | lecturer in pharmaceutics lecturer | pharmacy lecturer | university pharmacy teacher


docent economische wetenschappen hoger onderwijs | docente economie hoger onderwijs | docent economie hoger onderwijs | lector economische wetenschappen

lecturer in economics | university economics lecturer | economics lecturer | university lecturer in economics


docent hoger onderwijs

University/higher education teacher


Hoger sociaal-pedagogisch onderwijs

Higher Social work education
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Voor betrekkingen in overheidsdienst in een lidstaat is vaak een verschillend soort diploma vereist: een diploma dat een bepaald opleidingsniveau attesteert (bijvoorbeeld universitair diploma, getuigschrift middelbaar onderwijs plus drie jaar hoger onderwijs, enz.) of een diploma dat een opleidingsniveau attesteert dat aan bepaalde inhoudelijke criteria voldoet, zonder dat de inhoud overeenkomt met een beroepsopleiding zoals bedoeld in Richtlijn 2005/36/EG (bijvoorbeeld een diploma economie, politieke wetenschappen, natuurwetenschappe ...[+++]

Posts in the public sector in a Member State often call for a different type of diploma that attests to a certain level of education (university degree, school-leaving certificate plus three years’ higher education etc.) or a diploma attesting to a level of education that meets certain content-related criteria without the content in question constituting vocational training within the meaning of Directive 2005/36/EC (a requirement for a diploma in either economics, political science, science or social sciences, etc.).


In dit verband en in overeenstemming met de conclusies van de Raad over de modernisering van het hoger onderwijs , behelst de term „hoger onderwijs” alle tertiaire instellingen, waaronder ook universiteiten, universiteiten voor toegepaste wetenschappen, technologische instituten, grandes écoles, business schools, ingenieursopleidingen, technische universiteiten, hogescholen, instellingen voor hoger beroepsonderwijs, polytechnische instituten en academies kunnen vallen.

In this context and in line with the Council conclusions on the modernisation of higher education , the term ‘higher education’ encompasses all tertiary institutions which may include, inter alia, universities, universities of applied science, institutes of technology, grandes écoles, business schools, engineering schools, IUTs, colleges of higher education, professional schools, polytechnics and academies.


maatregelen invoeren voor het ontwikkelen van transversale vaardigheden en competenties zoals omschreven in de Aanbeveling uit 2006 inzake sleutelcompetenties voor een leven lang leren , van de vroege onderwijsstadia tot het hoger onderwijs, volgens innovatieve, studentgerichte pedagogische benaderingen.

introducing measures to develop transversal skills and competences as described in the 2006 Recommendation on key competences for lifelong learning , from early stages of education up to higher education, using innovative and student-centred pedagogical approaches.


– (PL) Als lid van het Europees Parlement en als ervaren docente in het hoger onderwijs heb ik vaak met eigen ogen gezien wat de voordelen zijn van contacten tussen instellingen voor hoger onderwijs en tussen studenten.

– (PL) As a Member of the European Parliament and a long-serving teacher of higher education, I have often witnessed the benefits of contacts between institutions of higher education and between students.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
42. stelt vast dat, hoewel vooruitgang is geboekt wat betreft de toegang van vrouwen tot hoger onderwijs, vrouwen nog steeds ondervertegenwoordigd zijn in de studierichtingen wiskunde, wetenschappen en technologie (slechts 32% van de afgestudeerden is vrouwelijk en 68% is mannelijk); wijst erop dat het verminderen van de genderongelijkheid op deze gebieden zou bijdragen tot een daling van het tekort aan vaardigheden in die sectoren in de EU;

42. Notes that while progress has been made regarding women's access to higher education, women are still under-represented in the disciplines of mathematics, sciences and technology (only 32% of graduates are female, and 68% are male); points out that reducing gender imbalances in these fields would contribute to a decrease in the skills shortages experienced by the EU in those sectors;


(d) steun voor proefprojecten, berustend op partnerschappen met een externe dimensie ten behoeve van de innovatie in en de kwaliteit van het hoger onderwijs, en op publiek-private partnerschappen tussen universiteiten en bedrijven, teneinde de kwaliteit van het onderzoek te bevorderen, innovatie in zowel menswetenschappen als exacte wetenschappen te waarborgen en de innovatiedoelstellingen te verwezenlijken;

(d) support pilot projects based on partnerships with an external dimension designed to develop innovation and quality in higher education, as well as public-private partnerships between universities and enterprises, with a view to fostering excellence in research, producing innovations in both sciences and humanities and achieving the innovation objectives;


(7) Het Europacollege, dat postuniversitaire opleidingen met een Europese dimensie op het gebied van recht, economie, menswetenschappen en politieke en sociale wetenschappen organiseert, het Europees Universitair Instituut, dat bijdraagt tot de ontwikkeling van het Europees cultureel en wetenschappelijk erfgoed via hoger onderwijs en onderzoek, het Europees Instituut voor bestuurskunde, dat opleidingen Europese integratie voor nationale en Europese ambtenaren organiseert, de Academie voor Europees recht in Trier, ...[+++]

(7) The College of Europe, providing postgraduate courses in law, economics, politics, social sciences and humanities with a European dimension, the European University Institute, contributing to the development of European cultural and scientific heritage by means of higher education and research, the European Institute of Public Administration, training national and European civil servants in the field of European integration, the Academy of European Law in Trier, providing university-level training of European law professionals and users, the European Inter-University Centre for Human Rights and Democratisation, providing a European M ...[+++]


h ter) "docent en leerkracht": docent of leerkracht aan een erkende instelling voor hoger onderwijs of beroepsonderwijs die deelneemt aan een uitwisselingsprogramma voor docenten.

hb) 'teacher' and 'trainer' mean a teacher or trainer from a higher education establishment or an accredited vocational establishment taking part in a teacher exchange programme.


23. is van mening dat de particuliere universiteiten of centra voor hoger onderwijs deel uitmaken van het Europese onderwijsstelsel en aan de ontwikkeling daarvan bijdragen; is echter van mening dat deze centra een transparant beheer moeten voeren en zich dienen te onderwerpen aan het proces van evaluatie van de kwaliteit van de pedagogische inhoud en de resultaten;

23. Considers that private universities or higher education centres form part of the European education system and contribute to its development; takes the view, however, that these centres must continue to be managed transparently and the quality of their courses and performance must be assessed;


xiii) de Europese dimensie te bevorderen van de gezamenlijke ontwikkeling in het hoger onderwijs van leerplannen waaraan ICT als medium of als aanvulling ten grondslag ligt, door (in het verlengde van het Sorbonne/Bologna-proces) verdere gemeenschappelijke aanpakken van certificatiemodellen en kwaliteitswaarborg in het hoger onderwijs aan te moedigen; stimulansen te geven aan instellingen, faculteiten of departementen die op dit gebied innoverend en pedagogisch ...[+++]

(xiii) to foster the European dimension of joint development of ICT-mediated and ICT-complemented curricula in higher education, by encouraging further common approaches in higher education certification models and quality assurance (following the Sorbonne/Bologna process); to provide incentives to establishments, faculties or departments achieving innovative and pedagogically sound work at European level, in this area.


w