Een dergelijke veelzijdige curriculumvernieuwing vo
rmt de spil van het werkprogramma voor de doelstellingen (vgl. hoofdstuk 5.1) en is ook vastgelegd als essentiële vereiste in het proces van
Bologna inzake het hoger onderwijs en de onlangs aanvaarde resolutie over intensievere samenwerking inzake beroeps
onderwijs en -opleiding (de verklaring van Kopenhagen) [53]; in beide gevallen zouden contacten tussen de wereld van het
onderwijs en die van het werk (beroepsorganisatie
...[+++]s, werkgevers, onderzoekseenheden, enz.) kunnen bijdragen tot het ontstaan van betere curricula en het creëren van prikkels voor meer private investeringen in onderwijs en beroepsopleiding.Such multifaceted curricular renovation is
at the core of the Work programme on objectives (cf. Section 5.1). It is also a basic requirement in the
Bologna process in higher education and in the newly adopted resolution on enha
nced cooperation in vocational education and training (the Copenhagen declaration) [53]; in both cases, contacts between the world of education and work (professional bodies, employers, research units, etc.)
...[+++] may contribute to shaping better curricula and to creating incentives for more private contributions to education and training.