Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcomobilisme
Besturen van een voertuig onder invloed
Dronkenschap achter het stuur
Rijden onder invloed
Rijden onder invloed van alcohol

Vertaling van "Dronkenschap achter het stuur " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
alcomobilisme | besturen van een voertuig onder invloed | dronkenschap achter het stuur | rijden onder invloed | rijden onder invloed van alcohol

drink driving offence | drink-driving | drinking and driving | driving under the influence of alcohol | driving while intoxicated | drunk driving | drunken driving | inappropriate drinking and driving | DWI [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Het niet naleven van de fundamentele wetgeving op het gebied van de verkeersveiligheid door weggebruikers (met alcohol op achter het stuur, het dragen van de veiligheidsgordel of een helm, snelheidsovertredingen) is de belangrijkste oorzaak van ernstige ongevallen.

The failure of drivers to comply with basic road safety legislation (relating to drinking and driving, wearing a seat belt or crash helmet, and speeding) is the main cause of serious accidents.


Prestatie-indicatoren ten aanzien van snelheid, alcoholgebruik achter het stuur, het gebruik van bevestigingssystemen en veiligheidsvoorzieningen, en het aantal verkeerscontroles worden al in sommige lidstaten gebruikt, en zouden dus als eerste gebruikt kunnen worden.

Performance indicators for speed, drinking and driving, the use of restraint systems and safety devices, and numbers of roadside checks are already used in some Member States, and these could therefore be used in the first instance.


Alle landen hebben te maken met dezelfde problemen van verkeersveiligheid, namelijk overdreven snelheid, alcohol achter het stuur, niet-gebruiken van de veiligheidsgordel, onvoldoende bescherming, het bestaan van zwarte punten, niet-naleving van de regels met betrekking tot rij- en rusttijden in het beroepsvervoer en slechte zichtbaarheid.

All Member States are faced with the same road safety problems, namely excessive speed, drinking and driving, failure to wear a seat belt, the insufficient protection provided by vehicles, the existence of accident black spots, non-compliance with driving and rest times by commercial drivers and poor visibility.


sinds november 2012 zijn grensoverschrijdende handhavingsregels van kracht om op te treden tegen verkeersovertredingen die in het buitenland worden begaan (dronkenschap achter het stuur, snelheidsovertredingen enz.);

Cross border enforcement rules to crackdown on traffic offences committed abroad (drink driving, speeding etc) in force since November 2012;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Opgewekte epileptische aanval: een aanvrager die een opgewekte epileptische aanval heeft met een aanwijsbaar oorzakelijk verband, waarvan het weinig waarschijnlijk is dat het zich opnieuw zal voordoen achter het stuur, kan op individuele basis rijgeschikt worden verklaard na een neurologisch onderzoek (het onderzoek dient desgevallend te gebeuren in overeenstemming met andere toepasselijke bepalingen van bijlage III, bijvoorbeeld wanneer er sprake is van alcohol of andere comorbiditeit).

Provoked epileptic seizure: the applicant who has had a provoked epileptic seizure because of a recognisable provoking factor that is unlikely to recur at the wheel can be declared able to drive on an individual basis, subject to neurological opinion (the assessment should be, if appropriate, in accordance with other relevant sections of Annex III (e.g. in the case of alcohol or other co-morbidity).


(12) ERKENT dat, aangezien ongepast en onwettig rijgedrag de voornaamste oorzaken van ongevallen zijn, een doeltreffend handhavingsmechanisme, passende opleiding van weggebruikers, alsook informatiecampagnes sleutelelementen vormen van een preventiestrategie, in het bijzonder om het gebruik van veiligheidsgordels en andere fixeervoorzieningen in voertuigen te bevorderen en tevens het aantal gevallen van overdreven snelheid en dronkenschap achter het stuur terug te dringen.

(12) RECOGNISES that, since main causes of accidents are due to inappropriate and illegal user behaviour, an effective mechanism for the enforcement of rules, adequate training of road users, and information campaigns constitute key elements of a preventive strategy, in particular with a view to promoting the use of safety belts and other restraint equipment in vehicles and also reducing the occurrence of speeding, and drunk driving.


Het is mogelijk gebleken op grond van de regels van Verordening (EEG) nr. 3820/85 de dagelijkse rijtijd en onderbrekingen zo te plannen dat een bestuurder te lang zonder een volledige onderbreking achter het stuur kan zitten, hetgeen afbreuk doet aan de verkeersveiligheid en aan de arbeidsomstandigheden van bestuurders.

It has proved possible under the rules of Regulation (EEC) No 3820/85 to schedule daily driving periods and breaks to enable a driver to drive for too long without a full break, leading to reduced road safety and a deterioration in the driver's working conditions.


Het voorstel heeft tot doel een basisbescherming te bieden aan rijdend personeel in het wegvervoer en de verkeersveiligheid en de gezondheid van deze werknemers en eigen rijders te verbeteren door minimale dagelijkse en wekelijkse rustperiodes en passende rustpauzes vast te stellen. Het voorziet in een arbeidstijd van ten hoogste 60 uur per week, waarbij de maximale gemiddelde werkweek over een referentieperiode van 4 maanden beperkt is tot 48 uur. De arbeidstijd omvat niet alleen de tijd die achter het stuur wordt doo ...[+++]

The aim of the proposal is to provide basic protection for mobile workers performing road transport activities and to improve road safety and health of these workers and self-employed drivers by granting a minimum daily and weekly periods of rest, and adequate breaks. It provides for a maximum weekly working time of 60 hours, with the maximum average working week limited to 48 hours over a 4-month reference period. The working time covers not only time spent at the wheel but also such activities as loading, maintenance and cleaning.


Het betrokken voorstel heeft tot doel een basisbescherming te bieden aan rijdend personeel in het wegvervoer en de verkeersveiligheid en de gezondheid van deze werknemers en eigen rijders te verbeteren door minimale dagelijkse en wekelijkse rustperiodes en passende rustpauzes vast te stellen. Het voorziet in een arbeidstijd van ten hoogste 60 uur per week, waarbij de maximale gemiddelde werkweek over een referentieperiode van 4 maanden beperkt is tot 48 uur. De arbeidstijd omvat niet alleen de tijd die achter het stuur ...[+++] wordt doorgebracht, maar ook de tijd die wordt besteed aan activiteiten zoals laden, onderhoud en schoonmaken.

The aim of this proposal is to provide basic protection to mobile workers performing road transport activities and to improve road safety and health of these workers and self-employed drivers by granting a minimum daily and weekly periods of rest, and adequate breaks. It provides for a maximum weekly working time of 60 hours, with the maximum average working week limited to 48 hours over a 4-month reference period. The working time covers not only time spent at the wheel but also such activities as loading, maintenance and cleaning.


het aantal verkeersslachtoffers met 5 tot 40 % kunnen dalen indien door dwingende maatregelen, technologische toepassingen (telematica) of onderwijs, de 5 % chauffeurs die regelmatig onder invloed van alcohol rijden, ervan overtuigd zouden kunnen worden of zouden kunnen worden gedwongen om alleen achter het stuur te gaan zitten, wanneer het gehalte aan alcohol in hun bloed minder dan 0.5 gr/l bedraagt.

- the number of people killed could drop between 5 and 40% if, through obligatory, technological (computer) or educational measures, the 5% of drivers who regularly drive under the influence of alcohol were persuaded or forced to drive only with a blood alcohol level of 0.5 g/l;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Dronkenschap achter het stuur' ->

Date index: 2021-09-19
w