Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Binnengrens
Binnengrens van de Europese Unie
Binnengrenzen
EG-binnengrens
EU-binnengrens
Overschrijder van een binnengrens

Traduction de «EU-binnengrens » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EU-binnengrens [ binnengrens van de Europese Unie | EG-binnengrens ]

internal border of the EU [ internal border of the European Union | internal Community frontier ]






overschrijder van een binnengrens

crossing of an internal frontier


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In beginsel dient het overschrijden van een binnengrens tussen twee lidstaten op gelijke wijze te worden behandeld als het reizen tussen districten of regio's binnen een lidstaat.

In principle, the crossing of an internal border between two Member States should be treated the same way as travelling between districts or regions within a Member State.


Wat overdraagbaarheid betreft: als consumenten een EU-binnengrens passeren, wordt hun vaak om auteursrechtelijke redenen de toegang ontzegd tot inhouddiensten (zoals videodiensten) die zij in hun eigen land hebben aangeschaft.

As regards portability, when consumers cross an internal EU border they are often prevented, on grounds of copyright, from using the content services (e.g. video services) which they have acquired in their home country.


Het is niet moeilijk vast te stellen dat een controle wordt uitgevoerd om de verkeersvoorschriften te doen naleven en niet als grenscontrole, bijvoorbeeld wanneer autobestuurders die van een in de nabijheid van een binnengrens gelegen discotheek komen, ademtesten moeten ondergaan, wat kan inhouden dat de identiteit van een persoon moet worden vastgesteld, maar het is niet zo eenvoudig in te schatten wat de aard is van controles die gericht zijn op het handhaven van de immigratievoorschriften.

While it is easy to determine that a check is carried out to enforce traffic law and not as a border check, e.g. when car drivers coming from a discotheque located in the vicinity of the internal border are required to undergo breath tests, which might include the necessity to determine a person’s identity, it is more difficult to assess the nature of checks that aim to enforce immigration law.


Op 22 juni 2010 heeft het Europees Hof van Justitie in een richtinggevend vonnis[5] verduidelijkt dat een nationale wettelijke regeling waarbij aan de politieautoriteiten van een lidstaat de bevoegdheid wordt verleend om uitsluitend binnen een twintig kilometer diep gebied langs een binnengrens de identiteit van eenieder te controleren, ongeacht het gedrag van de betrokkene en los van specifieke omstandigheden waarvan een risico op aantasting van de openbare orde uitgaat, ten einde de naleving van de verplichtingen ter zake van het houden en het dragen van de bij wet voorziene titels en documenten te verifiëren, zonder dat die regeling i ...[+++]

On 22 June 2010, in a benchmark judgment[5] the European Court of Justice clarified that national legislation conferring on the police authorities of a Member State the competence to check the identity of persons present exclusively in a 20-km internal border zone, independently of their behaviour and any particular circumstances presenting a risk to public order, for the purpose of verifying compliance with the obligation to hold or carry papers and documents required by law, without providing for the necessary framework to guarantee that the practical implementation of this competence does not have an effect equivalent to border checks ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Ook sommige lidstaten kunnen zich moeilijk een oordeel vormen over het doel van de controles die hun buurlanden stelselmatig op hun eigen burgers uitvoeren wanneer deze de gemeenschappelijke binnengrens overschrijden.

In this respect, it should be noted that some Member States have difficulties in assessing the purpose of checks systematically carried out by their neighbours on their own citizens when crossing the common internal border.


Clyde || Buitengrens: de lijn van Skipness via het punt een mijl ten zuiden van Garroch Head naar Farland Head Binnengrens in de winter: de lijn van de vuurtoren van Cloch naar de pier van Dunoon Binnengrens in de zomer: de lijn van Bogany Point op Isle of Bute naar Skelmorlie Castle en de lijn van Ardlamont Point naar de zuidpunt van Ettrick Bay binnen de Kyles of Bute N.B.: De bovenvermelde binnengrens in de zomer wordt tussen 5 juni en 5 september (beide data inbegrepen) uitgebreid tot de lijn van het punt twee mijl uit de kust van Ayrshire bij Skelmorlie Castle naar Tomont End op Cumbrae en de lijn van Portachur Point op Cumbrae naar ...[+++]

The Clyde || Outer limit: a line from Skipness to a position one mile south of Garroch Head thence to Farland Head Inner limit in winter: a line from Cloch Lighthouse to Dunoon Pier Inner limit in summer: a line from Bogany Point, Isle of Bute to Skelmorlie Castle and a line from Ardlamont Point to the southern extremity of Ettrick Bay inside the Kyles of Bute Note: The above inner summer limit is extended between 5 June and 5 September (both dates inclusive) by a line from a point two miles off the Ayrshire coast at Skelmorlie Castle to Tomont End, Cumbrae, and a line from Portachur Point, Cumbrae to Inner Brigurd Point, Ayrshire


Ongeveer 1. 300 kilometer van de buitengrens van Oostenrijk met deze landen wordt vanaf 1 mei 2004 immers binnengrens van de EU en het is mogelijk dat de meeste douanekantoren aan deze grens gesloten worden.

As a matter of fact, approximately 1300 km of the current Austrian external border with these countries will become internal EU border as from the 1 May 2004 and most of the customs offices situated along this border could be closed.


Dergelijke controles mogen niet systematisch plaatsvinden, of meer op de grensregio van een binnengrens geconcentreerd zijn dan op de rest van het grondgebied van de lidstaten.

Such controls may not be systematic or concentrated on the border region of the Internal Border to any greater extent than the remainder of the territory of the Member States.


Goederen die over zee uit een derde land worden aangevoerd en in een zeehaven van een overeenkomstsluitende partij worden overgeladen om in een zeehaven van een andere overeenkomstsluitende partij te worden gelost, worden niet geacht een binnengrens te hebben overschreden.

Goods coming from a third country by sea and transhipped in a seaport of a Contracting Party with a view to unloading in a seaport of another Contracting Party shall be deemed not to have crossed an internal frontier.


a) wanneer de overtreding of onregelmatigheid tijdens het T 1-vervoer wordt vastgesteld in een kantoor van doorgang dat gelegen is aan een binnengrens: in de overeenkomstsluitende partij die het vervoermiddel of de goederen het laatst heeft of hebben verlaten;

(a) when, in the course of a T 1 operation, the offence or irregularity is detected at an office of transit situated at an internal frontier: in the Contracting Party which the means of transport or the goods have just left;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'EU-binnengrens' ->

Date index: 2023-11-22
w