10. verzoekt de Commissie in nauwe samenwerking met de lidstaten specifieke doe
len voor permanente educatie op te stellen, die met name gericht zijn op mensen die de bovenbouw van het voortgezet onderwijs niet hebben afgerond, ongeschoolden, functioneel analfabeten, werklozen, mensen met speciale behoeften, mensen met leerproblemen mensen die ouder zijn dan 50 jaar, migranten en vrouwen na zwangerschapsverlof; verzoekt de Commissie en de lidstaten voorts nauw samen te werken voor
het ontwikkelen van nationale strategieën inzake perma
...[+++]nente educatie in die lidstaten die daar nog niet over beschikken, en nauw samen te werken met de OESO om indicatoren vast te stellen om de vooruitgang bij het bereiken van deze doelen te meten; 10. Calls on the Commission, in close collaboration with the Member States, to establish specific targets for lifelong learning, aimed in particular at those who have not completed up
per secondary level education, at the unskilled, the functionally illiterate, the unemployed, individuals with special needs, individuals with learning difficulties, ci
tizens who are more than 50 years old; immigrants and women following maternity leave; calls, further, on the Commission and the Member States to cooperate on the drafting of national str
...[+++]ategies for lifelong learning in the Member States which do not have any such strategies, and also to cooperate closely with the OECD to establish indicators to measure progress towards attaining these targets;