Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch onderwijs
Backward reading
DG Onderwijs en Cultuur
Directeur buitengewoon onderwijs
Directeur speciaal onderwijs
Directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur
Directrice buitengewoon onderwijs
E-onderwijs
Elektronisch dorpshuis
Elektronisch gemeenschapscentrum
Elektronisch gemeenschapshuis
Elektronisch onderwijs
Elektronische dorpszaal
Elektronische leeromgeving beheren
Grande école
Hersenen
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
LMS
Neventerm
Ontwikkelingsdyslexie
Perifere zenuw
Platforms voor elektronisch onderwijs
Ruggenmerg
Schoolleidster speciaal onderwijs
Specifieke leesachterstand
Specifieke spellingsachterstand
Systemen voor beheer van leeromgevingen
Tertiair onderwijs

Vertaling van "Elektronisch onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
elektronisch onderwijs | e-onderwijs

e-education | electronic education


LMS | platforms voor elektronisch onderwijs | elektronische leeromgeving beheren | systemen voor beheer van leeromgevingen

learning management systems | LMS


aandoeningen vermeld in T82.0 als gevolg van elektronische neurostimulator (elektrode) van | hersenen | aandoeningen vermeld in T82.0 als gevolg van elektronische neurostimulator (elektrode) van | perifere zenuw | aandoeningen vermeld in T82.0 als gevolg van elektronische neurostimulator (elektrode) van | ruggenmerg

Conditions listed in T82.0 due to electronic neurostimulator (electrode) of:brain | peripheral nerve | spinal cord


hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]


directrice buitengewoon onderwijs | schoolleidster speciaal onderwijs | directeur buitengewoon onderwijs | directeur speciaal onderwijs

headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster


gespecialiseerd onderwijs geven aan kinderen met bijzondere behoeften | gespecialiseerd onderwijs geven aan kinderen met specifieke behoeften | in gespecialiseerd onderwijs voorzien voor kinderen met bijzondere behoeften | in gespecialiseerd onderwijs voorzien voor kinderen met specifieke behoeften

provides specialised instruction for special needs students | supply specialised instruction for special needs students | offer specialised instruction for special needs students | provide specialised instruction for special needs students


DG Onderwijs en Cultuur | DG Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs en Cultuur | directoraat-generaal Onderwijs, Jongerenzaken, Sport en Cultuur

DG Education and Culture | DG Education, Youth, Sport and Culture | Directorate-General for Education and Culture | Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture


elektronisch dorpshuis | elektronisch gemeenschapscentrum | elektronisch gemeenschapshuis | elektronische dorpszaal

electronic village hall


Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)

Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)


Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]

Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Transversale sleutelcompetenties, onderwijs op het gebied van ondernemerschap, elektronische geletterdheid, mediageletterdheid, innovatieve leeromgevingen

Transversal key competences, entrepreneurship education, e-literacy, media literacy, innovative learning environments


Deze acties passen in de follow-up van reeds bestaande acties ten aanzien van dit onderwerp in het kader van de samenwerking inzake onderwijs, de programma's inzake cultuur en de audiovisuele industrie en de programma's inzake technologisch onderzoek en elektronische handel.

These actions would follow on from those already under way on this subject in the areas of cooperation in education, cultural and audiovisual programmes and technological research and e-commerce programmes.


25. benadrukt het belang van de particuliere sector als potentiële bron van innovatieve financiering voor onderwijs, zodat de mogelijke kloof tussen onderwijs en opleiding enerzijds en de toekomstige vraag van de arbeidsmarkt anderzijds gedicht wordt; verzoekt om nieuwe allianties en nieuwe vormen van partnerschap met de particuliere sector in onderwijsprocessen, die waardevolle bronnen van innovatie en technologische flexibiliteit kunnen vormen en talrijke vormen kunnen aannemen (gebouwen, elektronische apparatuur, e‑learningprogram ...[+++]

25. Stresses the importance of the private sector as a potential source of innovative financing for education, in order to bridge the potential gap between the educational services and vocational training provided and prospective job market demands; calls for new alliances and new ways of partnering with the private sector in education processes, which can constitute viable sources of innovation and technological flexibility and can take numerous forms, from the provision of building facilities and electronic devices to e-learning programmes and teacher transport and accommodation;


(5) De voordelen van een interne markt voor elektronische communicatie moeten zich uitstrekken tot een breder digitaal ecosysteem dat fabrikanten van apparatuur, aanbieders van inhoud, toepassingen en software alsook de bredere economie omvat, met sectoren als het onderwijs, het bankwezen, de autobranche, de logistiek, de detailhandel, energie, de geneeskunde, de mobiliteit en het transport, en het slimme beheer van noodsituaties en natuurrampen, die afhankelijk zijn van connectiviteit en breedband om hun productie, de kwaliteit en he ...[+++]

(5) The benefits arising from a single market for electronic communications should extend to the wider digital ecosystem that includes equipment manufacturers, content and application and software providers and the wider economy, covering sectors such as education, banking, automotive, logistics, retail, energy, medicine, mobility and transport, and the intelligent management of emergencies and natural disasters, which rely on connectivity and broadband to enhance their productivity, quality and end-user provision through, for example, ubiquitous cloud applications, advanced analysis of big data from communications networks, connected an ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De Commissie cultuur en onderwijs heeft vanaf het allereerste begin deze hele kwestie uitermate serieus genomen, omdat het niet langer mogelijk is wetgeving te creëren voor het elektronisch netwerk of het radiospectrum zonder zich te bekommeren om de ware aard van de verspreide inhoud.

The Committee on Culture and Education has, from the outset, taken this whole issue very seriously because we can no longer legislate on the electronic network or on radio spectrum whilst ignoring the real nature of the content being distributed.


In dat verband zijn onderwijs en opleiding van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat de burger voldoende digitale vaardigheden heeft om volledig van de middels de elektronische overheid geboden diensten te kunnen profiteren".

In this context, education and training are essential to acquire the digital literacy necessary in order to reap the full benefit of the services offered by eGovernment.


Dit houdt in dat zo veel mogelijk gebruik wordt gemaakt van de relevante hoogtechnologische instrumenten, zoals het internet, programma’s voor elektronisch onderwijs en informatienetwerken.

This includes making use of relevant high technology tools, such as the Internet, e-Learning programmes as well as information networks to the largest possible extent.


In dat verband zijn onderwijs en opleiding van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat de burger voldoende digitale vaardigheden heeft om volledig van de middels de elektronische overheid geboden diensten te kunnen profiteren".

In this context, education and training are essential to acquire the digital literacy necessary in order to reap the full benefit of the services offered by eGovernment.


c) elektronische en mobiele handel, en technologieën die de veiligheid van transacties en infrastructuur verbeteren, nieuwe instrumenten en nieuwe werkmethoden, technologieën voor opleiding en onderwijs (zoals e-learning) en systemen voor het kapitaliseren van kennis, geïntegreerd ondernemingsbeheer en voor e-overheid, waarbij rekening wordt gehouden met de gebruikersbehoeften.

(c) electronic and mobile commerce, as well as technologies for secure transactions and infrastructures, new tools and new methods of work, technologies for learning (such as e-learning) and systems for corporate knowledge management, for integrated business management and for e-government taking account of user needs.


12. verzoekt de lidstaten te waarborgen dat BTW-vrijstellingen of verlagingen van BTW-tarieven voor onderwijs- en culturele instellingen voor de aankoop van niet-elektronische publicaties ook gelden voor de aankoop van elektronische publicaties;

12. Calls on the Member States to ensure that whatever VAT exemptions or reductions are granted to educational and cultural institutions in respect of the purchase of non-electronic publications are extended to their purchase of electronic publications;


w