Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Emissies onder reële rijomstandigheden
RDE

Traduction de «Emissies onder reële rijomstandigheden » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
emissies onder reële rijomstandigheden | RDE [Abbr.]

in-use emissions | real driving emissions | real-world emissions | real-world vehicle emissions | RDE [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De Commissie heeft in haar CARS 2020-mededeling de tekortkomingen van de huidige procedures onderkend en zet zich in voor een nieuwe testprocedure in het kader van de typegoedkeuring met het oog op de beoordeling van NOx-emissies van lichte voertuigen in reële verkeersomstandigheden[6]. De emissies onder reële rijomstandigheden (real driving emissions - RDE) van NOx worden geregistreerd en medegedeeld met ingang van de bindende Euro 6-data (in 2014), en uiterlijk drie jaar later zal de RDE-procedure worden toegepast voor de typegoedkeuring, in combinatie met robuuste "not-to-exceed"- (NTE-) emissiegrenswaarden.

In its CARS 2020 Communication, the Commission noted the shortcoming of the current procedures and committed to a new test procedure in the type-approval framework to assess NOx emissions of light-duty vehicles under real-world driving conditions.[6] Real driving emissions (RDE) of NOx will be recorded and communicated as from the mandatory Euro 6 dates (in 2014) and, no more than three years later the RDE procedure will be applied for type approval, together with robust not-to-exceed (NTE) emission limits.


Om die tekortkoming te corrigeren, stelde de Commissie al vóór het uitbreken van het emissieschandaal in september 2015 voor om de emissies onder reële rijomstandigheden te meten.

To correct the shortcoming, the Commission proposed, already before the emissions scandal emerged in September 2015, to measure emissions in real driving conditions.


H. overwegende dat in het ontwerp van verordening (EU) ./.van de Commissie van XXX tot wijziging van Verordening (EG) nr. 692/2008 wat de emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 6) betreft (hierna "de ontwerpmaatregel" genoemd) wordt gesteld dat er met het oog op de invoering van de vereisten voor emissies onder reële rijomstandigheden (RDE) "rekening gehouden moet worden met statistische en technische onbetrouwbaarheden in de meetprocedures"; overwegende dat de ontwerpmaatregel ook ruimte laat voor een marge "om rekening te houden met de bijkomende, met het gebruik van draagbare emissiemeetsystemen verbonden onbetrouw ...[+++]

H. whereas draft Commission Regulation (EU) ./. of XXX amending Regulation (EC) No 692/2008 as regards emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 6) (hereafter ‘the draft measure’) states that for the purpose of establishing the quantitative real driving emission (RDE) requirements ‘statistical and technical uncertainties of the measurement procedures should be taken into account’; whereas the draft measure also allows for a margin ‘taking into account the additional measurement uncertainties related to the application of Portable Emission Measurement Systems (PEMS)’;


G. overwegende dat de Commissie nieuwe ontwerpuitvoeringsmaatregelen heeft ontwikkeld om Verordening (EG) nr.692/2008 van de Commissie te wijzigen door de testprocedures zodanig aan te passen dat ze de emissies onder reële rijomstandigheden op een adequate manier weerspiegelen; overwegende dat twee pakketten maatregelen, elk vervat in een ontwerpverordening van de Commissie op basis van artikel 5, lid 3, van Verordening (EG) nr. 715/2007, respectievelijk op 19 mei 2015 en 28 oktober 2015 door het technisch comité motorvoertuigen (TCMV) zijn goedgekeurd;

G. whereas the Commission has developed new draft implementing measures with a view to amending Commission Regulation (EC) 692/2008 by adapting the test procedures so that they adequately reflect the emissions generated by real driving on the road; whereas two packages of measures, each contained in a draft Commission regulation based on Article 5(3) of Regulation (EC) No 715/2007, were endorsed by the TCMV on 19 May 2015 and 28 October 2015 respectively;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. wijst op de noodzaak van een alomvattende aanpak van luchtvervuiling in Europese steden; dringt er daarom bij de Commissie op aan doeltreffende maatregelen te treffen om de lidstaten in staat te stellen aan de richtlijn luchtkwaliteit (2008/50/EG) te voldoen, met name door effectieve en ambitieuze emissieplafonds te bepalen voor 2025 en 2030, in het kader van de richtlijn nationale emissieplafonds (NEC-richtlijn) door te zorgen voor een betere coördinatie van de maatregelen in het kader van de NEC-richtlijn en de richtlijn luchtkwaliteit, door in een tijdige herziening van de verordening betreffende CO2 en auto's (Verordening (EG) nr. 433/2009) ambitieuze normen voor de emissies van auto's vast te stellen voor 2025 en 2030, en door een ...[+++]

17. Points out that there is a need for a holistic approach to air pollution in European cities; calls on the Commission, therefore, to put forward effective measures that enable the Member States to comply with the Ambient Air Quality Directive (2008/50/EC), notably by setting effective and ambitious emission ceilings for 2025 and 2030 under the National Emission Ceilings Directive (NEC), and by ensuring better coordination of measures under the NEC Directive and the Ambient Air Quality Directive, by setting ambitious car emission performance standards for 2025 and 2030 in ...[+++]


17. wijst op de noodzaak van een alomvattende aanpak van luchtvervuiling in Europese steden; dringt er daarom bij de Commissie op aan doeltreffende maatregelen te treffen om de lidstaten in staat te stellen aan de richtlijn luchtkwaliteit (2008/50/EG) te voldoen, met name door effectieve en ambitieuze emissieplafonds te bepalen voor 2025 en 2030, in het kader van de richtlijn nationale emissieplafonds (NEC-richtlijn) door te zorgen voor een betere coördinatie van de maatregelen in het kader van de NEC-richtlijn en de richtlijn luchtkwaliteit, door in een tijdige herziening van de verordening betreffende CO2 en auto's (Verordening (EG) nr. 433/2009) ambitieuze normen voor de emissies van auto's vast te stellen voor 2025 en 2030, en door een ...[+++]

17. Points out that there is a need for a holistic approach to air pollution in European cities; calls on the Commission, therefore, to put forward effective measures that enable the Member States to comply with the Ambient Air Quality Directive (2008/50/EC), notably by setting effective and ambitious emission ceilings for 2025 and 2030 under the National Emission Ceilings Directive (NEC), and by ensuring better coordination of measures under the NEC Directive and the Ambient Air Quality Directive, by setting ambitious car emission performance standards for 2025 and 2030 in ...[+++]


De technologische ontwikkelingen op het gebied van vervoer omvatten nieuwe motoren met lage emissies in reële rijomstandigheden, en lagere emissies afkomstig uit andere bronnen dan uitlaatgassen.

Technological developments in the area of transport will include new engines with low real-driving emissions, and reduction of non-exhaust emissions.


Door de invoering van de RDE-testprocedure voor de emissies in reële rijomstandigheden zijn de regels nog verder aangescherpt. Met deze procedure worden de daadwerkelijke emissies van NO en ultrafijne deeltjes (PN) van voertuigen op de weg gemeten, ter vermindering van de huidige discrepanties tussen de onder reële rijomstandigheden gemeten emissies en de emissies die in laboratoria worden gemeten.

The introduction of the Real Driving Emissions test procedure is further tightening the rules since it will check the emissions of NOx and ultrafine particles (Particle Number - PN) from vehicles on the road and will significantly reduce the current discrepancy between emissions measured in real driving and those measured in a laboratory.


In de testprocedure onder reële rijomstandigheden (RDE-test) worden verontreinigende emissies (zoals emissies van stikstofoxiden (NO ) en deeltjes) gemeten door draagbare emissiemeetsystemen (PEMS) die worden geïnstalleerd in een auto die onder reële rijomstandigheden op de weg rijdt.

In the Real Driving Emissions (RDE) procedure, pollutant emissions – which include nitrogen oxides (NOx) and particulate emissions – are measured by portable emission measuring systems (PEMS) that are attached to the car while driving in real conditions on the road.


Q. overwegende dat de Commissie op grond van artikel 14, lid 3, van Verordening (EG) nr. 715/2007 de plicht heeft regelmatig de testcycli voor het meten van emissies te beoordelen en de tests aan te passen wanneer zij niet langer adequaat blijken om de emissies in reële rijomstandigheden op de weg juist te weerspiegelen; overwegende dat een dergelijke aanpassing nog niet is gebeurd; overwegende dat de Commissie momenteel echter de invoering van een nieuwe testcyclus voo ...[+++]

Q. whereas Article 14(3) of Regulation (EC) No 715/2007 obliges the Commission to keep under review the test cycles used to measure emissions and, if the tests are found to be no longer adequate, to adapt them so as to adequately reflect the emissions generated by real driving on the road; whereas such adaptation has not yet taken place; whereas the Commission is, however, currently preparing the adoption of a new test cycle based on Real Driving Emissions (RDE);




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Emissies onder reële rijomstandigheden' ->

Date index: 2023-07-07
w