Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Automatische afschrijving in het kader van SEPA
Door teken overgebrachte Centraal-Europese encefalitis
EU-strategie
Europees denken
Europees embleem
Europees federalisme
Europees symbool
Europees volkslied
Europese aal
Europese belangengroepering
Europese beweging
Europese domiciliëring
Europese incasso
Europese paling
Europese postzegel
Europese vlag
Gif van de Europese hoornaar
Incasso-endossement
Pan-Europese beweging
Politieke agenda van de EU
Politieke agenda van de Europese Unie
Politieke prioriteit van de EU
Politieke prioriteit van de Europese Unie
Procura-endossement
SEPA-domiciliëring
SEPA-incasso
Strategie van de EU
Strategie van de Europese Unie
Strategische agenda van de EU
Strategische agenda van de Europese Unie
Waarde ter incasso

Vertaling van "Europese incasso " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
automatische afschrijving in het kader van SEPA | Europese domiciliëring | Europese incasso | SEPA-domiciliëring | SEPA-incasso

SEPA Direct Debit | SDD [Abbr.]


incasso-endossement | procura-endossement | waarde ter incasso

endorsement'only for collection'


Europese beweging [ Europees denken | Europees federalisme | Europese belangengroepering | Pan-Europese beweging ]

European Movement [ European federalism | European idea | European Interests Movement | Europeanism | pan-European movement | European idea(ECLAS) | Pan-European movement(ECLAS) ]








EU-strategie [ politieke agenda van de EU | politieke agenda van de Europese Unie | politieke prioriteit van de EU | politieke prioriteit van de Europese Unie | strategie van de EU | strategie van de Europese Unie | strategische agenda van de EU | strategische agenda van de Europese Unie ]

EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]


Europees symbool [ Europees embleem | Europees volkslied | Europese postzegel | Europese vlag ]

European symbol [ European anthem | European emblem | European flag | European stamp ]


door teken overgebrachte Centraal-Europese encefalitis

Central European tick-borne encephalitis


Protocol betreffende de prejudiciële uitlegging door het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen van de Overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen | Protocol, opgesteld op grond van artikel K.3 van het Verdrag betreffende de Europese Unie, betreffende de prejudiciële uitlegging, door het Hof van Justitie van de Europese Gemeenschappen, van de Overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen

Protocol drawn up on the basis of article K.3 of the Treaty on the European Union, on the interpretation, by way of preliminary rulings, by the Court of Justice of the European Communities of the Convention on the protection of the European Communities' financial interests | Protocol on the interpretation, by way of preliminary rulings, by the Court of Justice of the European Communities of the Convention on the protection of the European Communities' financial interests
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– gelet op de gezamenlijke verklaring van de Europese Commissie en de Europese Centrale Bank van 24 maart 2009 ter verduidelijking van bepaalde beginselen die aan een toekomstige SEPA-incasso's (SDD) als bedrijfsmodel ten grondslag liggen,

– having regard to the joint statement by the European Commission and the European Central Bank clarifying certain principles underlying a future SEPA Direct Debit (SDD) business model of 24 March 2009,


– gelet op de gezamenlijke verklaring van de Europese Commissie en de Europese Centrale Bank van 24 maart 2009 ter verduidelijking van bepaalde beginselen die aan een toekomstige SEPA-incasso's (SDD) als bedrijfsmodel ten grondslag liggen,

– having regard to the joint statement by the European Commission and the European Central Bank clarifying certain principles underlying a future SEPA Direct Debit (SDD) business model of 24 March 2009,


– gelet op de gezamenlijke verklaring van de Europese Commissie en de Europese Centrale Bank van 24 maart 2009 ter verduidelijking van bepaalde beginselen die aan een toekomstige SEPA-incasso's (SDD) als bedrijfsmodel ten grondslag liggen,

– having regard to the joint statement by the European Commission and the European Central Bank clarifying certain principles underlying a future SEPA Direct Debit (SDD) business model of 24 March 2009,


M. overwegende dat de Commissie en de Europese Centrale Bank in maart 2009 te kennen hebben gegeven geen duidelijke en overtuigende reden te zien voor handhaving van een per transactie berekende MIF na 31 oktober 2012, en dat de Commissie een openbare raadpleging heeft gehouden over de toepasselijkheid van artikel 81 EG-verdrag op multilaterale interbancaire betalingen via SEPA incasso's,

M. whereas in March 2009, the Commission and the European Central Bank indicated that there appeared to be no clear and convincing reason for a per transaction MIF to exist after 31 October 2012, and whereas the Commission conducted a public consultation on the applicability of Article 81 of the EC Treaty to multilateral interbank-payments in SEPA Direct Debit,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
M. overwegende dat de Commissie en de Europese Centrale Bank in maart 2009 te kennen hebben gegeven geen duidelijke en overtuigende reden te zien voor handhaving van een per transactie berekende MIF na 31 oktober 2012, en dat de Commissie een openbare raadpleging heeft gehouden over de toepasselijkheid van artikel 81 EG-verdrag op multilaterale interbancaire betalingen via SEPA incasso’s ,

M. whereas in March 2009, the Commission and the European Central Bank indicated that there appeared to be no clear and convincing reason for a per transaction MIF to exist after 31 October 2012, and whereas the Commission conducted a public consultation on the applicability of Article 81 of the EC Treaty to multilateral interbank-payments in SEPA Direct Debit,


De Europese Commissie vraagt opmerkingen te maken over een werkdocument dat zij over SEPA Automatische Incasso ("SDD") heeft gepubliceerd. Dit document wil meer houvast bieden aan de deelnemers van SEPA Automatische Incasso (ook wel SEPA domiciliëring of invordering genoemd).

The European Commission has invited comments on a Commission working document that aims to provide further guidance to participants in the SEPA Direct Debit (SDD) scheme to ensure that collective financing arrangements applied within this scheme comply with EC Treaty competition rules.


Met de nieuwe SDD kunnen klanten van banken en andere betalingsdienstaanbieders voor het eerst gebruikmaken van grensoverschrijdende incasso's van en naar bankrekeningen in de 32 bij SEPA aangesloten Europese landen (de EU-landen, plus Noorwegen, Zwitserland, IJsland, Liechtenstein en Monaco) om terugkerende facturen te betalen, zoals huur, hypotheek, energie- en telefoonrekeningen, en tijdschriftabonnementen.

With the new SDD , customers of banks and other payment service providers will for the first time be able to arrange cross-border direct debits to and from bank accounts in any of the 32 European countries participating in SEPA (the EU, Norway, Switzerland, Iceland, Liechtenstein and Monaco) to pay recurring invoices, such as rent, mortgage, energy and telephone bills and magazine subscriptions.


STEUNT nadrukkelijk de doelstelling van de gemeenschappelijke eurobetalingsruimte (SEPA): de totstandbrenging van een geïntegreerde markt voor eurobetalingsdiensten die onderhevig is aan daadwerkelijke concurrentie, en waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen grensoverschrijdende en nationale eurobetalingen binnen de EU; IS INGENOMEN met de aanzienlijke vooruitgang die de sector bij de totstandbrenging van de SEPA heeft geboekt; ERKENT dat het SEPA-project thans van de voorbereidingsfase naar de operationele fase is overgegaan en ROEPT bijgevolg de sector OP zijn inspanning te verdubbelen en het werk af te ronden, in het bijzonder ten aanzien van de normen die nog moeten worden vastgesteld voor de markt van betaalkaarten en inzake het v ...[+++]

EMPHASISES its support for the aim of the Single Euro Payments Area (SEPA): to achieve an integrated market for payment services in euro which is subject to effective competition and where there is no distinction between cross-border and national payments in euro within the EU; WELCOMES the substantial progress achieved by industry to achieve the SEPA; RECOGNISES that the SEPA project has now moved from the preparatory to the operational stage and therefore calls upon industry to redouble its efforts and complete work, in particular in relation to the outstanding standards required in the cards market and in the customer to bank and bank to customer space; ENCOURAGES industry to develop attractive SEPA payment products and market them a ...[+++]


Wanneer de Europese Centrale Bank of de nationale centrale banken van de overheidssector ter incasso cheques ontvangen die door derden zijn uitgegeven en zij de rekening van de overheidssector crediteren voordat de bank die de betrokkene is, gedebiteerd is, wordt de verrichting niet als kredietfaciliteit in de zin van artikel 104 van het Verdrag beschouwd, wanneer sinds de ontvangst van de cheque een bepaalde termijn is verstreken die overeenkomt met de normale termijn voor het incasseren van cheques door de centrale bank van de betrokken Lid-Staat, mits ...[+++]

Where the European Central Bank or the national central banks receive from the public sector, for collection, cheques issued by third parties and credit the public sector's account before the drawee bank has been debited, this operation shall not be considered as a credit facility within the meaning of Article 104 of the Treaty if a fixed period of time corresponding to the normal period for the collection of cheques by the central bank of the Member State concerned has elapsed since receipt of the cheque, provided that any float which may arise is exceptional, is of a small amount and averages out in the short term.


w