Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanrijding
Bereden dier
Bijna-botsing
Botsing met
Door dier-getrokken voertuig
Frontale botsing
Frontale-botsingsproef tegen een blok
Motorvoertuig
NNO
Omslaan
Opzettelijke botsing met
Proef frontale botsing tegen een versperring
Rechtlijnige botsing
Tram
Trein
Zonder botsing

Vertaling van "Frontale botsing " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
frontale botsing | rechtlijnige botsing

central collision | head-on collision


frontale botsing

front crash | frontal impact | front-end collision | head-on collision


aanrijding | frontale-botsingsproef tegen een blok | proef frontale botsing tegen een versperring

frontal impact test against a barrier




opzettelijke botsing met | motorvoertuig | opzettelijke botsing met | tram | opzettelijke botsing met | trein

intentional collision with:motor vehicle | train | tram (streetcar)


botsing met | bereden dier | botsing met | door dier-getrokken voertuig | botsing met | tram

Collision with:animal being ridden | animal-drawn vehicle | streetcar |


omslaan | NNO | omslaan | zonder botsing | van rijwiel vallen of gegooid worden (zonder voorafgaande botsing)

fall or thrown from pedal cycle (without antecedent collision) overturning:NOS | without collision |


botsing van aangedreven luchtvaartuig met vogel, tijdens vlucht

Collision of powered aircraft with bird, while in flight


botsing van aangedreven luchtvaartuig in vlucht met hoog gebouw

Collision of powered aircraft in flight with tall building


botsing van aangedreven luchtvaartuig met ander luchtvaartuig in vlucht

Collision of powered aircraft with another aircraft in flight
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
7.1.3. Dynamische test voor een frontale botsing, een botsing van achteren en een zijdelingse botsing:

7.1.3. Dynamic testing for frontal, rear and lateral impact:


Beoordelingscriteria voor letsels bij een frontale botsing en een botsing van achteren volgens tabel 3.

Injury assessment criteria for frontal and rear impact as in Table 3.


De vertragingscurve van de trolley die voor het testen van kinderbeveiligingssystemen overeenkomstig punt 7.1.3.1. met inerte massa tot 55 kg is belast om één bezet kinderbeveiligingssysteem te simuleren, en die voor het testen van kinderbeveiligingssystemen in een voertuigcarrosserie overeenkomstig punt 7.1.3.2. met de voertuigstructuur en met inerte massa tot (× maal) 55 kg is belast om (×) bezette kinderbeveiligingssystemen te simuleren, moet bij een frontale botsing binnen het gearceerde gebied van de grafiek in aanhangsel 1 van bijlage 7 en bij een botsing van achteren binnen dat in aanhangsel 2 van bijlage 7 blijven.

The deceleration curve of the trolley, in the case of Child Restraint System tests performed in accordance with paragraph 7.1.3.1. above, ballasted with inert masses up to 55 kg in order to reproduce one occupied Child Restraint System, and in the case of Child Restraint System tests in a vehicle body shell performed in accordance with paragraph 7.1.3.2. below, where the trolley is ballasted with the vehicle structure and inert masses up to (x times) 55 kg reproducing the number of (x) occupied Child Restraint Systems, shall remain, in the case of frontal impact, within the hatched area of the graph in Annex 7, Appendix 1 to this Regulat ...[+++]


Criteria voor de dummy bij een frontale botsing en een botsing van achteren.

Dummy criteria for frontal and rear impact.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(11) In kleine series gebouwde voertuigen zijn bij Richtlijn 2007/46/EG vrijgesteld van de eisen inzake de bescherming van de inzittenden in geval van frontale of zijdelingse botsing.

(11) Small series vehicles are excluded under Directive 2007/46/EC from the requirements on the protection of occupants in the case of frontal impact and side impact.


In kleine series gebouwde voertuigen en voertuigen die zijn goedgekeurd uit hoofde van artikel 24 van Richtlijn 2007/46/EG, zijn bij die Richtlijn vrijgesteld van de eisen inzake de bescherming van de inzittenden in geval van frontale of zijdelingse botsing.

Small series vehicles and vehicles approved pursuant to Article 24 of Directive 2007/46/EC are excluded, under that Directive, from the requirements on the protection of occupants in the event of frontal impact and side impact.


Bij Besluit 2005/614/EG van de Raad (6) is de Unie toegetreden tot VN/ECE-Reglement nr. 94 betreffende bepalingen voor de goedkeuring van voertuigen wat de bescherming van de inzittenden bij een frontale botsing betreft en tot VN/ECE-Reglement nr. 95 betreffende voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen met betrekking tot de bescherming van de inzittenden bij een zijdelingse botsing.

By Council Decision 2005/614/EC (6), the Union has acceded to UNECE Regulation No 94 on provisions concerning the approval of vehicles with regard to the protection of the occupants in the event of a frontal collision and to UNECE Regulation No 95 on provisions concerning the approval of vehicles with regard to the protection of the occupants in the event of a lateral collision.


2. Voertuigen van de categorieën N en N zijn zo gebouwd dat bij een frontale botsing met een ander voertuig de inzittenden zo min mogelijk risico’s lopen op verwondingen door overrijden.

2. Vehicles of categories N and N shall be constructed to ensure that, in the event of a front collision with another vehicle, the risk of injury to a vehicle occupant due to underrun is minimised.


„bumper”: het onderste deel van de frontconstructie aan de buitenkant van een voertuig, met inbegrip van eventuele aanzetstukken, dat bedoeld is om het voertuig te beschermen wanneer het betrokken raakt bij een frontale botsing bij lage snelheid met een ander voertuig, echter met uitzondering van een eventuele frontbeschermingsinrichting.

‘bumper’ means any front, lower, outer structures of a vehicle, including attachments thereto, which are intended to give protection to a vehicle when involved in a low speed frontal collision with another vehicle; it does not include, however, any frontal protection system.


Hieronder worden alle constructies begrepen die bedoeld zijn om een voertuig te beschermen wanneer het betrokken raakt bij een frontale botsing bij lage snelheid met een ander voertuig, alsmede eventuele toebehoren bij deze constructie.

It includes all structures that are intended to give protection to a vehicle when involved in a low speed frontal collision with another vehicle and also any attachments to this structure.




Anderen hebben gezocht naar : bijna-botsing     aanrijding     bereden dier     botsing met     door dier-getrokken voertuig     frontale botsing     motorvoertuig     omslaan     opzettelijke botsing met     rechtlijnige botsing     zonder botsing     Frontale botsing     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Frontale botsing' ->

Date index: 2023-11-01
w