Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Geleidfebaan in U-vorm
Geleidingsbaahn in U-vorm
Inhoud met vorm laten overeenkomen
Inhoud op vorm afstemmen
Kunstzinnige vorming
Musische vorming
Muzische vorming
Neventerm
Onderwijs voor arbeiders
Onderwijs voor ouders
Onderwijs voor volwassenen
Onderwijs voor vrouwen
Permanente educatie
Permanente vorming
Plaat om zeep vorm te geven kiezen
Plaat om zeep vorm te geven selecteren
Plaat om zeep vorm te geven uitkiezen
Politieke partij
Politieke partijen
Politieke vorming
Reliëf
Stut in T-vorm gebruiken
T-vormige stut gebruiken
Voortgezette vorming
Vorm der aardkorst
Vorm van der aardkorst
Vorming voor volwassenen
Vorming voor vrouwen

Vertaling van "Geleidfebaan in U-vorm " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
geleidfebaan in U-vorm | geleidingsbaahn in U-vorm

U shaped track girder


plaat om zeep vorm te geven uitkiezen | plaat om zeep vorm te geven kiezen | plaat om zeep vorm te geven selecteren

choosing soap shaping plate | soap shaping plate selecting | select soap shaping plate | selecting soap shaping plate


kunstzinnige vorming | musische vorming | muzische vorming

education in the arts | education through the arts


onderwijs voor volwassenen [ onderwijs voor arbeiders | onderwijs voor ouders | onderwijs voor vrouwen | vorming voor volwassenen | vorming voor vrouwen ]

adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]


inhoud met vorm laten overeenkomen | inhoud op vorm afstemmen

adjust content to form | align contents with form | align content with form | aligning content with form


permanente educatie [ permanente vorming | voortgezette vorming ]

continuing education [ learning organisation | learning organization | lifelong education | lifelong learning ]


land-/aardvorm | reliëf | vorm der aardkorst | vorm van der aardkorst

landform | relief (land)


Omschrijving: Een stoornis waarin zowel schizofrene als manische symptomen opvallen zodat de ziekte-episode een diagnose van hetzij schizofrenie hetzij een manische episode niet rechtvaardigt. Deze categorie dient zowel gebruikt te worden voor een eenmalige episode, als voor een recidiverende stoornis waarin het merendeel der episoden schizoaffectief, manische vorm, is. | Neventerm: | schizoaffectieve psychose, manische vorm | schizofreniforme psychose, manische vorm

Definition: A disorder in which both schizophrenic and manic symptoms are prominent so that the episode of illness does not justify a diagnosis of either schizophrenia or a manic episode. This category should be used for both a single episode and a recurrent disorder in which the majority of episodes are schizoaffective, manic type. | Schizoaffective psychosis, manic type Schizophreniform psychosis, manic type


politieke partijen [ politieke partij | politieke vorming ]

political parties [ political party ]


stut in T-vorm gebruiken | T-vormige stut gebruiken

deadman use | using deadman | use of deadman | use T-brace
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. verwijst naar artikel 10 van het Handvest, waar de vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst wordt beschermd, inclusief de vrijheid de godsdienst te belijden van zijn keuze en om van godsdienst of overtuiging te veranderen; is van mening dat hieronder ook de vrijheid van niet-gelovigen valt; veroordeelt elke vorm van discriminatie of onverdraagzaamheid en vraagt een verbod op elke vorm van discriminatie op grond hiervan; betreurt in verband hiermee de recente voorvallen van antisemitische en anti-islamdiscriminatie en -gewel ...[+++]

40. Refers to Article 10 of the Charter, which protects freedom of thought, conscience and religion, including freedom to practise the religion of one’s choice and to change religion or belief; considers that this also covers the freedom of non-believers; condemns any form of discrimination or intolerance and calls for a ban of any form of discrimination on these grounds; deplores, in this regard, recent instances of anti-Semitic and anti-Islamic discrimination and violence; calls on the Member States, including regional authorities to protect with all available tools freedom of religion or belief and to promote tolerance and intercu ...[+++]


Met betrekking tot het begrip „de vorm die door de aard van de waar bepaald wordt” stelt de advocaat-generaal vervolgens een uitlegging voor waaronder niet alleen vormen vallen die door de natuur worden gecreëerd of die het voorwerp zijn van normen (de vorm van een banaan voor bananen of de vorm van een rugbybal), maar ook andere vormen, waarvan de wezenlijke kenmerken door de functie van de betrokken waar worden bepaald. Het zou bijvoorbeeld kunnen gaan om poten met een horizontaal blad voor een tafel, of ook de vorm van een parallel ...[+++]

Next, as regards to the concept of ‘shape which results from the nature of the goods themselves’, the Advocate General proposes adopting an interpretation covering not only natural shapes and standardised shapes (shape of a banana in respect of bananas, or shape of a rugby ball) but also other shapes, namely those whose essential characteristics result from the function of the goods concerned. This relates, for example, to legs with a horizontal level in relation to a table, the shape of an oblong in relation to a brick.


(4) Deze richtlijn is van toepassing op drukvaten van eenvoudige vorm, die nieuw zijn op de markt van de Unie wanneer ze in de handel worden gebracht. Dit houdt in dat het ofwel nieuwe drukvaten van eenvoudige vorm zijn gemaakt door een in de Unie gevestigde fabrikant, ofwel drukvaten van eenvoudige vorm, nieuw of tweedehands, die worden ingevoerd uit een derde land.

(4) This Directive covers simple pressure vessels which are new to the Union market when they are placed on the market; that is to say they are either new simple pressure vessels made by a manufacturer established in the Union or simple pressure vessels, whether new or second-hand, imported from a third country.


(13) De distributeur mag een drukvat van eenvoudige vorm pas aanbieden op de markt nadat het door de fabrikant of de importeur in de handel is gebracht, en hij moet de nodige zorgvuldigheid betrachten om ervoor te zorgen dat de wijze waarop hij met het drukvat van eenvoudige vorm omgaat geen negatieve invloed heeft op de conformiteit van het drukvat van eenvoudige vorm.

(13) The distributor makes a simple pressure vessel available on the market after it has been placed on the market by the manufacturer or the importer and should act with due care to ensure that its handling of the simple pressure vessel does not adversely affect the compliance of the simple pressure vessel.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A. overwegende dat van 2008 tot einde 2011 het equivalent van 1,6 triljoen EUR in de vorm van staatssteun aan banken in de EU werd toegekend en overwegende dat deze overheidssteun voornamelijk de vorm had van schuldemissies met overheidsgarantie of schuldgaranties en, bij uitzondering, de vorm van subsidies;

A. whereas the equivalent of EUR 1,6 trillion was granted in State aid to banks in the EU in the period from 2008 until the end of 2011, and whereas State aid was generally provided by subscribing to debt or guarantee issues or, in exceptional cases, in the form of a grant;


112. onderstreept dat de in arbeidsovereenkomsten vastgelegde arbeidsvoorwaarden moeten worden geëerbiedigd en dat door jongeren of vrouwen verrichte arbeid geen enkele vorm van uitbuiting mag inhouden, noch in de vorm van seksuele uitbuiting, noch in de vorm van gedwongen arbeid of diensten, slavernij of met slavernij te vergelijken praktijken;

112. Underlines the necessity to respect the conditions of work contracts, stressing that the work performed by young people and women should not represent any type of exploitation, whether in the form of sexual exploitation, forced labour or services, slavery or practices similar to slavery;


CONSUMENTENVORMING EN -VOORLICHTING - RESOLUTIE VAN DE RAAD [1] "DE RAAD VAN DE EUROPESE UNIE, gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap, gezien de resolutie van de Raad van 9 juni 1986, betreffende de consumentenvorming in het basisonderwijs en het secundaire onderwijs, gezien de resolutie van de Raad van 23 juni 1986 betreffende de toekomstige koers van het beleid van de Europese Economische Gemeenschap inzake de bescherming en de bevordering van de belangen van de consument ; overwegende dat in artikel 3, sub s), van het Verdrag bepaald is dat het optreden van de Gemeenschap een bijdrage tot de versterking van de consumentenbescherming omvat ; overwegende dat de Gemeenschap uit hoofde van artikel 129 A, lid 1, sub ...[+++]

CONSUMER EDUCATION AND INFORMATION - COUNCIL RESOLUTION [1] "THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION Having regard to the Treaty establishing the European Community; Having regard to the Council Resolution of 9 June 1986 on "Consumer Education in primary and secondary schools"; Having regard to the Council Resolution of 23 June 1986 on "Future orientations of the policy of the European Economic Community for the protection and the promotion of the consumers' interests"; Whereas Article 3(s) of the Treaty stipulates that the activities of the Community shall include a contribution to the strengthening of consumer protection; Whereas, pursuant to Article 129a (1)(b) of the Treaty, the Community is to contribute to the attainment of a high level ...[+++]


Van dit bedrag van 45 miljoen ecu kunnen verplichtingen ten belope van 30 miljoen ecu worden aangegaan in de vorm van leningen van de EIB uit de eigen middelen van de Bank, en ten belope van 15 miljoen ecu uit de begrotingsmiddelen van de Gemeenschap, waarvan 13 miljoen ecu in de vorm van schenkingen en 2 miljoen ecu in de vorm van bijdragen voor de vorming van risicodragend kapitaal.

The amount of ECU 45 million may be committed as follows: ECU 30 million in the form of loans from the EIB made from its own resources and ECU 15 million from the Community's budgetary resources of which ECU 13 million will be in the form of grants and ECU 2 million in the form of contributions to risk capital formation.


7. Tenslotte, aan het einde van deze zitting van de Associatieraad, tekenden de heer MICHAELIDES, namens Cyprus, en de heren BARNIER en VAN DEN BROEK, namens de Europese Unie, het vierde Financieel Protocol EG- Cyprus voor de periode tot en met 31 december 1998 ten belope van een totaalbedrag van 74 miljoen ecu die als volgt kan worden uitgesplitst : a) 50 miljoen ecu in de vorm van leningen uit de eigen middelen van de Europese Investeringsbank, b) 22 miljoen ecu uit de begrotingsmiddelen van de Gemeenschap in de vorm van schenkingen, c) 2 miljoen ecu uit de begrotingsmiddelen van de Gemeenschap in de vorm van een bijdrage tot de vormin ...[+++]

7. Finally, at the end of this Association Council, Mr MICHAELIDES, on behalf of Cyprus, and Mr BARNIER and Mr van den BROEK, on behalf of the European Community, signed the fourth Financial Protocol EC-Cyprus covering the period ending 31st December 1998 with an aggregate amount of 74 million ECU which may be committed as follows : a) 50 million ECU in the form of loans from the European Investment Bank, from its own resources, b) 22 million ECU from the Comunity's budgetary resources, in the form of grants, c) 2 million ECU from the Community's budgetary resources, in the form of contribution to risk capital formation.


Van het bedrag van 74 miljoen ecu kunnen ten belope van 50 miljoen ecu verplichtingen worden aangegaan in de vorm van leningen van de EIB uit de eigen middelen van de Bank, en ten belope van 24 miljoen ecu uit de begrotingsmiddelen van de Gemeenschap, waarvan 22 miljoen ecu in de vorm van schenkingen en 2 miljoen ecu in de vorm van bijdragen voor de vorming van risicodragend kapitaal.

The amount of ECU 74 million may be committed as follows: ECU 50 million in the form of loans from the EIB made from its own resources and ECU 24 million from the Community's budgetary resources of which ECU 22 million will be in the form of grants and ECU 2 million in the form of contributions to risk capital formation.


w