Door aan de ene kant coher
ente specificaties, compatibele normen en praktische interfaces vast te stellen ter ondersteuning van de interoperabliteit van de gegevens die nodig zijn voor actuele verkeersinformatie, en aan de andere kant verschillende vormen van verkeersbeheer en prioriteringsmaatregelen te optimaliseren, op passende
wijze aangevuld met genormaliseerde technologische oplossingen voor voertuigidentificatie (d.w.z. met betrekking tot voertuigcategorisering, emissieklasse, aard van de noodsituatie, beladingsfactor), zou wor
...[+++]den bijgedragen aan de algehele efficiëntie van verkeersinformatie en -beheer in stedelijke gebieden, waaronder beheer en handhaving van de toegangsregelingen.
Therefore, establishing on one side coherent specifications, compatible standards and practical interfaces supporting the interoperability of data necessary for up-to-date traffic information, and optimising on another side a variety of traffic management and prioritisation measures, rightly supplemented by standardised technological solutions for vehicle identification (i.e. as regards vehicle categorisation, emission class, character of emergency, load factor), would both contribute to the overall efficiency of traffic information and management in urban areas, including access regulation management and enforcement.