Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analytisch denken
Beheerstechniek
Besliskunde
Data mining
Driedimensionaal zien in gestructureerde omgeving
Financiële vooruitzichten
Gestructureerd blok
Gestructureerd denken
Gestructureerd opdrachtenblok
Gestructureerd programmeren
Gestructureerde gegevens
Gestructureerde programmering
Lineaire programmering
Logisch denken
Meerjarig financieel kader
Netwerkplanning
Objectgeoriënteerd programmeren
Objectgerichte programmering
Ongestructureerde gegevens
Optimalisering
Programmatie opvolgen
Programmering monitoren
Programmering van de communautaire uitgaven
Programmering volgen
Rationalisatie
Ruimtelijk zien in gestructureerde omgeving
Teach-in-programmering
Verbanden kunnen zien

Traduction de «Gestructureerde programmering » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
gestructureerd programmeren | gestructureerde programmering

structured programming


gestructureerd blok | gestructureerd opdrachtenblok

structured commands block


driedimensionaal zien in gestructureerde omgeving | ruimtelijk zien in gestructureerde omgeving

three-dimensional vision in a structured environment


gestructureerd denken | verbanden kunnen zien | analytisch denken | logisch denken

think in an analytical way | think logically | analytical thinking | think analytically


data mining | gestructureerde gegevens | gegevens die niet zijn ondergebracht in een vastgesteld gegevensmodel en die moeilijk kunnen worden begrepen en geanalyseerd zonder technieken als datamining | ongestructureerde gegevens

data analytics | unstructured data


programmering monitoren | programmatie opvolgen | programmering volgen

manage programming | supervise programming | monitor programming | monitoring programming


meerjarig financieel kader [ financiële vooruitzichten | programmering van de communautaire uitgaven ]

multiannual financial framework [ financial perspectives | MFF | programming of Community expenditure ]




beheerstechniek [ besliskunde | lineaire programmering | netwerkplanning | optimalisering | rationalisatie ]

management techniques [ dynamic programming | linear programming | network analysis | operational research | optimization | rationalization ]


Objectgeoriënteerd programmeren | Objectgerichte programmering

Object-oriented programming
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
104. steunt de aanbeveling van de Rekenkamer die inhoudt dat de Commissie en de Europese Dienst voor extern optreden (EDEO) bij de programmering van de ontwikkelingshulp van de Unie een gestructureerde evaluatie zouden moeten verrichten van de voedselzekerheidssituatie in elk land, waarbij zij systematisch de potentiële ruimte voor relevante steun van de Unie op dit terrein zouden moeten beoordelen; roept het directoraat-generaal voor Ontwikkeling en Samenwerking EuropeAid van de Commissie op te waarborgen dat gegevens en analyses va ...[+++]

104. Supports the Court of Auditors' recommendation for a structured assessment of the food security situation in each country and a systematic consideration of the potential scope for relevant Union support by the European External Action Service (EEAS) and the Commission's programming of Union development aid; calls on the Commission's Directorate-General for Development and Cooperation – EuropeAid to ensure the incorporation of data and analyses by the field offices of the Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protect ...[+++]


16. is bezorgd over de bevindingen in de controle dat de programmering en de opzet van de steun niet voldoende gestuurd werden door een gestructureerde dialoog met de begunstigde staten, en dat de dialoog voornamelijk werd aangestuurd vanuit het hoofdkantoor van de Commissie, hetgeen een rechtstreekse gedachtewisseling beperkte tot de weinige dagen waarop de werkbezoeken naar het land plaatsvonden, en dat onvoldoende uit de verslagen naar voren kwam wat daar was besproken; is van mening dat het bieden van sectorale begrotingssteun aa ...[+++]

16. Is concerned by the audit's findings that programming and design of assistance were not sufficiently guided by a structured dialogue with beneficiary countries, the dialogue being mainly driven by the Commission Headquarters, restricting a direct exchange of views to a few days of in-country missions, with insufficient evidence in reports of what had been discussed; is of the opinion that offering sector budget support to an oil-producing and exporting country, directed to the expanded use of renewable energy sources, could certa ...[+++]


24. benadrukt dat de Commissie, EDEO, niet-overheidsactoren en plaatselijke overheden een regelmatige en gestructureerde dialoog moeten voeren over de programmering, tenuitvoerlegging en evaluatie van strategiedocumenten; benadrukt daarom dat bij de opstelling van nieuwe financiële instrumenten rekening moet worden gehouden met de conclusies van de gestructureerde dialoog;

24. Underlines the need for a regular and structured dialogue between the Commission, the EEAS, non-state actors (NSAs) and local authorities (LAs) on the programming, implementation and evaluation of strategy papers; emphasises therefore the need to take the conclusions of the Structured Dialogue into account in future financial instruments;


24. benadrukt dat de Commissie, EDEO, niet-overheidsactoren en plaatselijke overheden een regelmatige en gestructureerde dialoog moeten voeren over de programmering, tenuitvoerlegging en evaluatie van strategiedocumenten; benadrukt daarom dat bij de opstelling van nieuwe financiële instrumenten rekening moet worden gehouden met de conclusies van de gestructureerde dialoog;

24. Underlines the need for a regular and structured dialogue between the Commission, the EEAS, non-state actors (NSAs) and local authorities (LAs) on the programming, implementation and evaluation of strategy papers; emphasises therefore the need to take the conclusions of the Structured Dialogue into account in future financial instruments;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. benadrukt dat de Commissie, EDEO, niet-overheidsactoren en plaatselijke overheden een regelmatige en gestructureerde dialoog moeten voeren over de programmering, tenuitvoerlegging en evaluatie van strategiedocumenten; benadrukt daarom dat bij de opstelling van nieuwe financiële instrumenten rekening moet worden gehouden met de conclusies van de gestructureerde dialoog;

24. Underlines the need for a regular and structured dialogue between the Commission, the EEAS, non-state actors (NSAs) and local authorities (LAs) on the programming, implementation and evaluation of strategy papers; emphasises therefore the need to take the conclusions of the Structured Dialogue into account in future financial instruments;


Een van de verbeteringen is dat de herziene overeenkomst regels en een tijdschema vaststelt voor een geïntensiveerde en gestructureerde dialoog tussen de twee instellingen. Daardoor kan de Commissie bij de opstelling van het werkprogramma dat haar aandeel in de programmering van de EU vormt, profiteren van de bijdrage van het Parlement.

Among a number of improvements, the revised agreement sets out rules and a timetable for an intensified and structured dialogue between the two institutions that allows the Commission to benefit from Parliament's input when the Commission is preparing its Work Programme as its contribution to EU programming.


3. instelling, in de zomer van 2008, van een groep regeringsvertegenwoordigers op hoog niveau uit alle lidstaten (de "Stuurgroep op hoog niveau") die tijdens haar vergaderingen informatie uitwisselt en opties voorstelt voor de optimalisering van alle OODT-inspanningen met betrekking tot energie in de Europese Onderzoeksruimte door middel van gezamenlijke programmering; voorts totstandbrenging van een gestructureerde, open en inclusieve dialoog tussen onderzoekscentra, uitmondend in een Europese alliantie voor energieonderzoek.

3. to set up by the summer of 2008 a group of high level government representatives from each Member State (the "High Level Steering Group"), which convenes in order to exchange information and propose options for an optimisation of overall energy RDDD efforts in the European Research Area through joint programming; and furthermore, to establish a structured, open and inclusive dialogue between research centres leading to a European Energy Research Alliance.


In dit kader worden thans met name haar diensten gestructureerd, krijgt de programmering een belangrijkere plaats, worden de programma's meer resultaatgericht, wordt er een evaluatiepraktijk ontwikkeld, komt er een proces van deconcentratie en decentralisatie en worden de taken van de beheerscomités opnieuw op de strategische aspecten van de samenwerking gericht.

Particular roles are played by the current restructuring of the Commission's departments, by the more important place being afforded to programming, by the orientation of programmes towards results, by the development of an appraisal culture, by beginning the process of deconcentration and decentralisation, and by refocusing management committee tasks towards the strategic aspects of cooperation.


Waar de samenwerking tussen de voor de programmering verantwoordelijke autoriteiten en de milieuautoriteiten een meer gestructureerd en systematischer karakter droeg, is dat de kwaliteit van de plannen en programma's ten goede gekomen, vooral op het punt van duurzame ontwikkeling.

Where cooperation between the authorities responsible for programming and those responsible for the environment was most structured and systematic, the quality of the plans and programmes was better, particularly as regards sustainable development.


Waar de samenwerking tussen de voor de programmering verantwoordelijke autoriteiten en de milieuautoriteiten een meer gestructureerd en systematischer karakter droeg, is dat de kwaliteit van de plannen en programma's ten goede gekomen, vooral op het punt van duurzame ontwikkeling.

Where cooperation between the authorities responsible for programming and those responsible for the environment was most structured and systematic, the quality of the plans and programmes was better, particularly as regards sustainable development.


w