10. stelt vast dat in alle ontwikkelde landen het aandeel van courante consumptiegoederen en goedkopere en kwalitatief hoogstaande industri
ële producten in de gezinsconsumptie afneemt, met name ten gunste van uitgaven voor gezondheid, communicatie en vrije tijd, alsmede dat de dienstensector in het Europees BIP ten aanzien van werkgelegenheid een belangrijke plaats inneemt; is dan ook van oordeel dat de achteruitgang van de productiviteit in deze sector een belangrijke factor is voor de zwakke Europese groei; verlangt voor deze sector dan ook bevordering van investeringen en innovatie in informatie- en communicatietechnologieën die voo
...[+++]r verhoging van de productiviteit van essentieel belang zijn; beveelt aan deze sector meer open te stellen voor particulieren en de ondernemingsgeest hier aan te wakkeren; 10. Notes that, in all developed countries, households are spending less on ordinary consumer goods and manufactured goods - ev
en cheaper and better quality goods - and more on health, communication and leisure, and notes also the considerable importance of the services sector in Europe's GDP and in terms of employment; considers, therefore, that the slowdown in productivity in this sector is a major factor responsible for sluggish growth in Europe; urges therefore that, in this sector, investment and innovation in information and communications technologies, which play a key role in boosting productivity, should be promoted; recommen
...[+++]ds opening up this sector to a greater extent to private operators and encouraging the spirit of enterprise in it;