Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Groenboek over collectief verhaal voor consumenten

Traduction de «Groenboek over collectief verhaal voor consumenten » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Groenboek over collectief verhaal voor consumenten

Green Paper on Consumer Collective Redress


Groenboek over financiële diensten voor consumenten in de interne markt

Green Paper on Retail Financial Services in the Single Market


Groenboek van de Commissie over beleidsopties voor de ontwikkeling van een Europees contractenrecht voor consumenten en ondernemingen

Green Paper from the Commission on policy options for progress towards a European Contract Law for consumers and businesses
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[22] Zie groenboek over collectief verhaal voor consumenten - COM(2008) 794 van 27.11.2008 - en witboek betreffende schadevergoedingsacties wegens schending van de communautaire mededingingsregels - COM(2008) 165 van 2.4.2008.

[22] See the Green Paper on consumer collective redress - COM(2008) 794, 27.11.2008 - and the White Paper on damages actions for breach of the EC antitrust rules - COM(2008) 165, 2.4.2008.


In 2008 publiceerde de Commissie ook een groenboek over collectief verhaal voor consumenten[20].

In 2008, the Commission also published a Green Paper on consumer collective redress[20].


Het is dikwijls nodig dat vorderingen worden gevoegd, bijvoorbeeld voor collectief verhaal voor consumenten en voor schadevergoedingsacties wegens schending van de communautaire mededingingsregels[22]. Bovendien kan het zich onbevoegd verklaren door het laatst geadieerde gerecht overeenkomstig artikel 28, lid 2, leiden tot een (tijdelijk) negatief jurisdictiegeschil wanneer het gerecht waarbij de zaak eerst is aangebracht, zich onbevoegd verklaart voor de betrokken vordering.

Such consolidation is frequently needed, for instance for purposes of consumer collective redress and damages actions for breach of the EC antitrust rules.[22] Also, the decline of jurisdiction by the court second seized pursuant to Article 28(2) may lead to a (temporary) negative conflict of jurisdiction if the first court does not take jurisdiction with respect to the action concerned.


In 2008 publiceerde de Commissie een groenboek over collectief verhaal voor consumenten .

In 2008 the Commission published a Green Paper on consumer collective redress .


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2008 publiceerde de Commissie een groenboek over collectief verhaal voor consumenten (3).

In 2008 the Commission published a Green Paper on consumer collective redress (3).


In 2008 publiceerde de Commissie ook een groenboek over collectief verhaal voor consumenten[20].

In 2008, the Commission also published a Green Paper on consumer collective redress[20].


Het belangrijkste meningsverschil over de voordelen van de invoering van nieuwe mechanismen voor collectief verhaal voor de handhaving van het EU-recht bestaat tussen burgers/consumenten en ondernemingen: consumenten zijn over het algemeen voorstander van de invoering van nieuwe mechanismen, terwijl ondernemingen meestal tegen zijn.

The primary difference of opinion concerning the benefits that could flow from introducing new mechanisms of collective redress for the enforcement of EU law is between citizens/consumers and business: consumers are generally in favour of introducing new mechanisms, while businesses are generally against.


[22] Zie groenboek over collectief verhaal voor consumenten - COM(2008) 794 van 27.11.2008 - en witboek betreffende schadevergoedingsacties wegens schending van de communautaire mededingingsregels - COM(2008) 165 van 2.4.2008.

[22] See the Green Paper on consumer collective redress - COM(2008) 794, 27.11.2008 - and the White Paper on damages actions for breach of the EC antitrust rules - COM(2008) 165, 2.4.2008.


Het belangrijkste meningsverschil over de voordelen van de invoering van nieuwe mechanismen voor collectief verhaal voor de handhaving van het EU-recht bestaat tussen burgers/consumenten en ondernemingen: consumenten zijn over het algemeen voorstander van de invoering van nieuwe mechanismen, terwijl ondernemingen meestal tegen zijn.

The primary difference of opinion concerning the benefits that could flow from introducing new mechanisms of collective redress for the enforcement of EU law is between citizens/consumers and business: consumers are generally in favour of introducing new mechanisms, while businesses are generally against.


Het is dikwijls nodig dat vorderingen worden gevoegd, bijvoorbeeld voor collectief verhaal voor consumenten en voor schadevergoedingsacties wegens schending van de communautaire mededingingsregels[22]. Bovendien kan het zich onbevoegd verklaren door het laatst geadieerde gerecht overeenkomstig artikel 28, lid 2, leiden tot een (tijdelijk) negatief jurisdictiegeschil wanneer het gerecht waarbij de zaak eerst is aangebracht, zich onbevoegd verklaart voor de betrokken vordering.

Such consolidation is frequently needed, for instance for purposes of consumer collective redress and damages actions for breach of the EC antitrust rules.[22] Also, the decline of jurisdiction by the court second seized pursuant to Article 28(2) may lead to a (temporary) negative conflict of jurisdiction if the first court does not take jurisdiction with respect to the action concerned.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Groenboek over collectief verhaal voor consumenten' ->

Date index: 2021-04-23
w