52. vraagt inspanningen om de vaardigheidstekorten op het gebied van wetenschap, technologie, werktuigbouwkunde en wiskunde in te halen; benadrukt het feit dat de opleidingskwaliteit omhoog moet, de to
egang tot een leven lang leren en tot beroepsopleiding moet worden verbeterd, permanente opleiding voor werknemers moet worden bevorderd en regelingen moeten worden getroffen voor de toegang tot en de organisatie van deze opleiding die inclusief zijn en niet discriminerend zijn jegens vrouwen; is evenwel van mening dat deze initiatieven meer dan voorheen moeten gericht zijn op ongeschoolde arbeiders die gevaar lopen hun arbeidsplaats te v
...[+++]erliezen door de invoering van nieuwe technologie en op degene die dreigen te worden ontslagen omdat zij de bij herstructurering en omschakeling verlangde vaardigheden missen; benadrukt het feit dat alle onderwijs en opleiding, op alle opleidingsniveaus, verder moet worden ontwikkeld om creativiteit, innovatievermogen en ondernemerschap te bevorderen; 52. Calls for efforts to overcome skill shortages in the fields of science, technology, engineering and mathematics; stresses the importance of enhancing the quality of training, improving access to lifelong learning and vocational training, promoting continuous training
for employees, and making arrangements for access to, and the organisation of, such training which are inclusive and do not discriminate against women; takes the view, however, that these measures should be aimed primarily at workers assigned t
o less skilled work than was previously the ...[+++]case, who are at risk of losing their jobs as a result of the introduction of new technologies, and at those made redundant because they lack the skills necessitated by restructuring and conversion; recalls also the need to develop all training activities, at all levels of training, more fully in order to enhance creativity, innovativeness and entrepreneurship;