32. beveelt, om de doeltreffendheid van de „112”-noo
ddienst in de EU te verbeteren, de instelling aan van een actieprogramma ter ondersteuning van de uitwisseling van ervaringen en beste praktijken tussen de nationale regelgevingsautoriteiten, noodhulpdiensten en organisaties in het maatschappelijk middenveld van de lidstaten en deze uitwisse
ling uit te breiden naar organisaties in kandida
at-lidstaten en buurlanden van de EU; sugge ...[+++]reert dat hiertoe een netwerk van deskundigen kan worden ingesteld; beveelt met name aan goede praktijken tussen lidstaten uit te wisselen met betrekking tot het afhandelen van oproepen naar „112”, met name over de training van telefonisten, het inzetten van één telefonist voor het afwikkelen van een oproep en het gebruik van online- en tolkendiensten in het geval de beller niet de taal spreekt van het land waarin hij zijn oproep naar het alarmnummer pleegt; 32. Recommends, with a view to improving the efficiency of the 112 emergency service in the EU, the establishment of an action programme to support experience shar
ing and exchange of best practices between the NRAs, emergency services and civil society organisations in the Member States, extending this exchange to organisations in EU candidate and neighbouring countries; suggests that, to this end, a network of experts could be set up; recommends specifically the exchange of best practices between Member States as regards the handling of 112 calls, in particular on operator training, the use of
...[+++] a single operator to handle a call and the use of online and interpretation services that could help those who do not speak the language of the country in which they are using the emergency services;