7. staat volledig achter de overheveling van GVDB-structuren, waaronder het directoraat crisisbeheersing en planning, het civiel plannings- en uitv
oeringsvermogen, de militaire staf van de Europese Unie en het situatiecentrum, naar de EDEO, onder direct gezag en verantwoordelijkheid van de vice-voorzitt
er van de Commissie/hoge vertegenwoordiger van de Unie voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid; herinnert aan de plechtige toezegging van de vi
ce-voorzitter /hoge vertegenwoordiger ...[+++] om erop toe te zien dat zij opereren in nauwe samenwerking en synergie met de betrokken eenheden van de Commissie die naar de EDEO zijn overgeheveld en die zich bezighouden met de planning en programmering van crisisrespons, conflictpreventie en vredesopbouw; vraagt de vice-voorzitter /hoge vertegenwoordiger met klem erop toe te zien dat deze eenheden op gelijke voet opereren met de GVDB- structuren; acht elke vorm van formele of informele controle door de GVDB-structuren op de planning en programmering van maatregelen die uit het Instrument voor Stabiliteit worden gefinancierd, onaanvaardbaar en houdt eraan vast dat het overgehevelde Commissie-apparaat niet mag worden ontmanteld; 7. Fully supports the transfer of the CSDP structures, including the Crisis Management Planning Directorate, the Civilian Planning and Conduct
Capability, the EU Military Staff and the Situation Centre, to the EEAS, under the direct authority and responsibility of the Vice-President of the Commission/High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy; recalls the pledge made by the Vice-President/High Representative to ensure that they work in close cooperation and synergy with the relevant Commission units transferred to the EEAS which deal with the planning and programming of crisis response, conflict prevention
...[+++]and peace-building; urges the Vice-President/High Representative to ensure that these units work on an equal footing with the CSDP structures; stresses that no formal or informal control by the CSDP structures of the planning and programming of measures financed from the Instrument for Stability is acceptable and insists that the transferred Commission structures must not be dismantled;