Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Hoofdafdeling Planning en stedelijk beleid
Hoofdafdeling planning en stedelijk beleid
Stadsplanningsbeleid
Stedebouw
Stedelijk beleid
Stedelijke planning
Stedenbouw

Vertaling van "Hoofdafdeling Planning en stedelijk beleid " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Hoofdafdeling Planning en stedelijk beleid

Planning and Urban Policy Branch


Hoofdafdeling planning en stedelijk beleid

Planning and urban policy Branch


stedenbouw [ stadsplanningsbeleid | stedebouw | stedelijk beleid | stedelijke planning ]

town planning [ city planning | community planning | town development | urban design | urban development policy | urban planning | urban planning scheme | urban management(UNBIS) | urban planning(UNBIS) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
benadrukt dat er een modale overschakeling in de vervoerssector nodig is voor een duurzame regulering van mobiliteit, inclusief intermodaliteit, duurzame logistieke systemen, mobiliteitsbeheer en duurzaam stedelijk beleid dat zorgt voor een overschakeling van het vervoer op hernieuwbare energiebronnen en/of een zo laag mogelijk energieverbruik, waarbij actievere reismodellen worden aangemoedigd, oplossingen voor slimme steden worden ontwikkeld en uitgevoerd en stedelijke ecomobiliteit en aangepaste stedelijke planning worden ondersteund; ...[+++]

Stresses the need for a modal shift in the transport sector to accommodate sustainable mobility regulation and policies, including intermodality, sustainable logistic systems, mobility management and sustainable urban policies that switch the energy consumption in transport to renewable sources and/or minimise overall energy consumption, encouraging more active travel models, developing and implementing Smart Cities solutions and supporting urban eco-mobility and appropriate urban planning; calls for the Member States and the EU to p ...[+++]


Op basis van het in 1996 opgestelde en door het Cohesiefonds medegefinancierde strategische plan voor vast stedelijk afval, konden de problemen in kaart worden gebracht en kon het beleid worden vastgesteld met het oog op een verbetering van de slechte situatie in Portugal op het gebied van de verwerking van stedelijk afval.

Preparation in 1996 of the strategic Plan for solid urban waste, part-financed by the Cohesion Fund, identified the problems and defined the strategy for assistance, to correct the poor indicators reflecting Portugal's treatment of urban waste.


12. doet een beroep op de Commissie er in de toekomstige verordeningen voor te zorgen dat de lidstaten worden verplicht om politieke leiders van de belangrijkste stedelijke gebieden en verenigingen van plaatselijke en regionale overheden officieel te betrekken bij alle fasen van de besluitvorming over het cohesiebeleid (strategische planning, het definiëren van de voorgestelde „nationale strategische ontwikkelingscontracten”) en de onderhandelingen daarover, onder meer door het opzetten van nieuwe soorten partnerschappen zoals een „Te ...[+++]

12. Calls on the Commission to ensure in the upcoming regulations that Member States formally involve the political leaders of key urban areas and associations of local and regional authorities in all stages of Cohesion Policy decision-making (strategic planning, definition of, and negotiation on, the proposed ‘development and investment partnership contracts’), for example through the creation of new types of partnership such as Territorial Pacts devised for each Member State; calls on the Commission to promote the training of urban and local administrations with a view to providing information on urban policy programmes and initiative ...[+++]


12. doet een beroep op de Commissie er in de toekomstige verordeningen voor te zorgen dat de lidstaten worden verplicht om politieke leiders van de belangrijkste stedelijke gebieden en verenigingen van plaatselijke en regionale overheden officieel te betrekken bij alle fasen van de besluitvorming over het cohesiebeleid (strategische planning, het definiëren van de voorgestelde "nationale strategische ontwikkelingscontracten") en de onderhandelingen daarover, onder meer door het opzetten van nieuwe soorten partnerschappen zoals een 'Te ...[+++]

12. Calls on the Commission to ensure in the upcoming regulations that Member States formally involve the political leaders of key urban areas and associations of local and regional authorities in all stages of Cohesion Policy decision-making (strategic planning, definition of, and negotiation on, the proposed ‘development and investment partnership contracts’), for example through the creation of new types of partnership such as Territorial Pacts devised for each Member State; calls on the Commission to promote the training of urban and local administrations with a view to providing information on urban policy programmes and initiative ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. doet een beroep op de Commissie er in de toekomstige verordeningen voor te zorgen dat de lidstaten worden verplicht om politieke leiders van de belangrijkste stedelijke gebieden en verenigingen van plaatselijke en regionale overheden officieel te betrekken bij alle fasen van de besluitvorming over het cohesiebeleid (strategische planning, het definiëren van de voorgestelde „nationale strategische ontwikkelingscontracten”) en de onderhandelingen daarover, onder meer door het opzetten van nieuwe soorten partnerschappen zoals een „Te ...[+++]

12. Calls on the Commission to ensure in the upcoming regulations that Member States formally involve the political leaders of key urban areas and associations of local and regional authorities in all stages of Cohesion Policy decision-making (strategic planning, definition of, and negotiation on, the proposed ‘development and investment partnership contracts’), for example through the creation of new types of partnership such as Territorial Pacts devised for each Member State; calls on the Commission to promote the training of urban and local administrations with a view to providing information on urban policy programmes and initiative ...[+++]


7. benadrukt dat de lidstaten de mogelijkheid hebben om het beheer van de structuurfondsen met het oog op de tenuitvoerlegging van acties voor duurzame stedelijke ontwikkeling te delegeren aan de steden; meent dat subdelegatie in twee opzichten een toegevoegde waarde biedt: enerzijds zou het doeltreffender zijn voor de regionale en Europese groei dat steden bij de aanpak van uitdagingen met een overwegend plaatselijk karakter de volledige verantwoordelijkheid dragen, vanaf de planning van de actie tot de tenuitvoerlegging ervan, en a ...[+++]

7. Points out that the Member States have the possibility of delegating to the cities the management of Structural Funds geared to the implementation of measures aimed at achieving sustainable urban development; considers that sub-delegation presents a double added value: on the one hand it would be much more efficient for regional and European growth that cities take responsibility from planning to the implementation of action taken, while responding to strictly local challenges and on the other hand, it would represent a major tool for improving the administrative capacity of local management; regrets, however, the fact that the poss ...[+++]


7. benadrukt dat de lidstaten de mogelijkheid hebben om het beheer van de Europese structuurfondsen met het oog op de tenuitvoerlegging van acties voor duurzame stedelijke ontwikkeling te delegeren aan de steden; meent dat subdelegatie in twee opzichten een toegevoegde waarde biedt: enerzijds zou het doeltreffender zijn voor de regionale en Europese groei dat steden bij de aanpak van uitdagingen met een overwegend plaatselijk karakter de volledige verantwoordelijkheid dragen, vanaf de planning van de actie tot de tenuitvoerlegging er ...[+++]

7. Points out that the Member States have the possibility of delegating to the cities the management of European Structural Funds (ESF)geared to the implementation of measures aimed at achieving sustainable urban development; considers that sub-delegation presents a double added value: on the one hand it would be much more efficient for regional and European growth that cities take responsibility from planning to the implementation of action taken, while responding to strictly local challenges and on the other hand, it would represent a major tool for improving the administrative capacity of local management; regrets, however, the fact ...[+++]


8. BEKLEMTOONT dat lawaai, luchtverontreiniging en emissies van broeikasgassen milieuproblemen van de Europese steden zijn die vooral schadelijke gevolgen hebben voor de meest kwetsbare groepen in onze samenleving, met name onze kinderen; ONDERSTREEPT dat er, bij de uitvoering van de thematische strategie voor het stadsmilieu en het WHO-Actieplan voor Europa "kind, milieu en gezondheid" (CEHAPE), gestreefd moet worden naar synergie en dat daarbij de nadruk moet worden gelegd op de voornaamste doestellingen in verband met de gezondheid van kinderen en het milieu, alsmede op het EU-Actieplan voor milieu en gezondheid; BEVEELT AAN dat bij de uitvoering van de thematische strategie op het niveau van de EU en de lidstaten rekening wordt gehoud ...[+++]

8. EMPHASISES that noise, air pollution and greenhouse gas emissions are environmental problems in Europe’s cities which especially affect the most vulnerable groups of our society in particular our children; UNDERLINES that synergies should be aimed at highlighting the main commitments on children's health and the environment as well as the EU Environment and Health Action Plan, while implementing the Thematic Strategy on the Urban Environment and the WHO-Children Environmental Health Action Plan for Europe (CEHAPE); RECOMMENDS that the implementation of the Thematic Strategy at EU and Member State level should take into account the CEHAPE and its Regional Priority Goals in order to improve the environmental and health situation of child ...[+++]


10. ONDERKENT dat de relatie tussen steden en hun achterland van cruciaal belang is voor het aanpakken van milieuproblemen, gelet op de toename van bijvoorbeeld stedelijke wildgroei en de groei van het forensenvervoer alsmede van toerisme en vrijetijdsverkeer tussen de stedelijke gebieden en hun achterland; BEVEELT AAN dat de lidstaten en de steden binnen de mogelijkheden van hun plannen voor duurzaam stadsvervoer werken aan milieuvriendelijker spoor-, bus- en regionale openbaarvervoers- en infrastructuurverbindingen tussen de steden en hun achterland; BEVEELT voorts AAN te kiezen voor een interregionale en intersectorale aanpak van met name de coördinati ...[+++]

10. RECOGNISES that the relation between cities and their hinterland is crucial to tackle environmental problems, e.g. as urban sprawl is expanding and commuter transport as well as tourism and leisure traffic between the urban areas and their hinterland is increasing; RECOMMENDS that Member States and cities improve environmentally friendly transport connections and infrastructure links between the cities and their hinterlands by rail, bus and regional public transport within the scope of their sustainable urban transport plans; Furthermore RECOMMENDS an interregional and intersectoral approach in particular to coordinating transport, urban and regional planning policies ...[+++]


Eurovoc-term: stedenbouwkundige planning EU-beleid milieubeleid milieubescherming stadsvervoer stedenbouw stedelijk gebied duurzame ontwikkeling

EUROVOC descriptor: town-planning scheme EU policy environmental policy environmental protection urban transport town planning urban area sustainable development




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Hoofdafdeling Planning en stedelijk beleid' ->

Date index: 2021-11-09
w