Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Geïntegreerd Grondstoffenprogramma
IPC
IPC-normen
IU-IPC
Internationale classificatie van octrooien
Verenigd Links - Initiatief voor Catalonië

Traduction de «IPC » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
IPC-normen

electronics manufacturing standards | international PCB manufacturing standards | IPC standards | standards produced by IPC


Geïntegreerd Grondstoffenprogramma | IPC [Abbr.]

Integrated Programme for Commodities | IPC [Abbr.]


Verenigd Links - Initiatief voor Catalonië | IU-IPC [Abbr.]

United Left - Initiative for Catalonia | IU-IPC [Abbr.]


Internationale classificatie van octrooien | IPC [Abbr.]

International Patent Classification | IPC [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Maatregel 6 (betaling van vergoedingen door NG aan IPC en lening aan MSR via PNG): In de periode 2006-2008 ontving IPC van NG in totaal 640 000 EUR als vergoeding voor door haar verleende diensten bij het zoeken naar particuliere investeerders.

Measure 6 (service fee paid by NG to IPC, and loan to MSR through PNG as intermediary): Between 2006 and 2008, IPC received a total amount of EUR 640 000 from NG as consideration for its services consisting in searching for private investors.


Verdere begunstigden die surseance hebben aangevraagd, zijn IPC Gesellschaft für internationale Projektcoordination mbH (hierna „IPC” genoemd) (16), Weber Projektierungs- und Realisierungs GmbH (hierna „Weber” genoemd) (17) en Cash Settlement and Ticketing GmbH (hierna „CST” genoemd) (18).

Further beneficiaries for which a liquidation procedure has been launched are IPC Gesellschaft für internationale Projektcoordination mbH (‘IPC’) (16), Weber Projektierungs- und Realisierungs GmbH (‘Weber’) (17) and Cash Settlement and Ticketing GmbH (‘CST’) (18).


8. is van mening dat de criteria voor het definiëren van hormoonontregelaars gebaseerd moeten worden op de criteria voor het vaststellen van „schadelijke effecten” en „endocriene werking” en dat de definitie van de WHO/IPCS daarbij een passend uitgangspunt is; is van oordeel dat zowel „schadelijke effecten” als „endocriene werking” onderzocht moeten worden en in een omvattende beoordeling naast elkaar getoetst moeten worden; is van oordeel dat waargenomen effecten geacht moeten worden schadelijk te zijn als dat uit wetenschappelijke gegevens blijkt; benadrukt dat rekening gehouden moet worden met mogelijke combinatie-effecten, zoals d ...[+++]

8. Takes the view that the criteria for defining endocrine disrupters should be based on criteria for defining ‘adverse effect’ and ’endocrine mode of action’; the WHO/IPCS definition being the appropriate basis for that purpose; considers that both ‘adverse effect’ and ’endocrine mode of action’ must be examined and weighed up in parallel in a comprehensive assessment; considers that observed effects should be assumed to be harmful if there is scientific data to indicate this; stresses that any possible combination effects, such as mixtures or cocktail effects, should be taken into consideration;


5. dringt er om die reden bij de Commissie op aan om zo snel mogelijk voorstellen in te dienen met overkoepelende criteria, gebaseerd op de definitie van hormoonontregelaars zoals die is opgesteld door het Internationaal Programma voor chemische veiligheid van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO/IPCS), en vereisten op het gebied van onderzoek en informatie voor op de commerciële markt beschikbare chemische stoffen, en in de EU-wetgeving vast te leggen welke stoffen geacht worden hormoonontregelende eigenschappen te bezitten; vindt dat nagedacht moet worden over invoering van hormoonontregelaars als wettelijke klasse, ingedeeld in versc ...[+++]

5. Calls, therefore, on the Commission to submit, as soon as possible, proposals for overarching criteria based on the definition of endocrine disrupters prepared by the World Health Organisation’s International Programme on Chemical Safety (WHO/IPCS), together with testing and information requirements for chemicals on the commercial market, and for EU legislation to make clear what is regarded as a substance with endocrine-disrupting properties; advocates considering the introduction of ‘endocrine disrupter’ as a regulatory class, with different categories based on the strength of evidence;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– gezien de door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het Internationaal Programma voor chemische veiligheid (IPCS) opgestelde definitie van hormoonontregelaars ,

– having regard to the definition for endocrine disrupting chemicals developed by the World Health Organisation (WHO) and the International Programme on Chemical Safety (IPCS) ,


8. is van mening dat de criteria voor het definiëren van hormoonontregelaars gebaseerd moeten worden op de criteria voor het vaststellen van "schadelijke effecten" en "endocriene werking" en dat de definitie van de WHO/IPCS daarbij een passend uitgangspunt is; is van oordeel dat zowel "schadelijke effecten" als "endocriene werking" onderzocht moeten worden en in een omvattende beoordeling naast elkaar getoetst moeten worden; is van oordeel dat waargenomen effecten geacht moeten worden schadelijk te zijn als dat uit wetenschappelijke gegevens blijkt; benadrukt dat rekening gehouden moet worden met mogelijke combinatie-effecten, zoals d ...[+++]

8. Takes the view that the criteria for defining endocrine disrupters should be based on criteria for defining ‘adverse effect’ and ‘endocrine mode of action’; the WHO/IPCS definition being the appropriate basis for that purpose; considers that both ‘adverse effect’ and ‘endocrine mode of action’ must be examined and weighed up in parallel in a comprehensive assessment; considers that observed effects should be assumed to be harmful if there is scientific data to indicate this; stresses that any possible combination effects, such as mixtures or cocktail effects, should be taken into consideration;


– gezien de door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het Internationaal Programma voor chemische veiligheid (IPCS) opgestelde definitie van hormoonontregelaars,

– having regard to the definition for endocrine disrupting chemicals developed by the World Health Organisation (WHO) and the International Programme on Chemical Safety (IPCS);


voor IPC Fund: beleggingstrusts en -fondsen en soortgelijke financiële entiteiten;

for IPC Fund: trusts, funds and similar financial entities,


Op 26 februari 2009 heeft de Commissie een aanmelding van een voorgenomen concentratie in de zin van artikel 4 van Verordening (EG) nr. 139/2004 van de Raad (1) ontvangen. Hierin is meegedeeld dat fondsen van twee private-equityconcerns a) Irving Place Capital Partners III (Cayman), L.P („IPC Fund”) en b) OCM Principal Opportunities Fund IV, (Verenigde Staten) L.P. en OCM European Principal Opportunities Fund II, (Verenigde Staten) L.P („Oaktree Funds”), in de zin van artikel 3, lid 1, onder b), gezamenlijk indirecte zeggenschap zullen verkrijgen over hoofdzakelijk al de Amerikaanse operationele activa van Chesapeake Corporation (Verenig ...[+++]

On 26 February 2009, the Commission received a notification of a proposed concentration pursuant to Article 4 of Council Regulation (EC) No 139/2004 (1) by which funds of two private equity groups (a) Irving Place Capital Partners III (Cayman), L.P (‘IPC Fund’, Cayman Islands) and (b) OCM Principal Opportunities Fund IV (USA), L.P. and OCM European Principal Opportunities Fund II (USA), L.P (‘Oaktree Funds’, USA) will acquire joint indirect control within the meaning of Article 3(1)(b) of the Council Regulation substantially all the US operating assets of Chesapeake Corporation (USA) and its US subsidiaries and Chesapeake's shares in Che ...[+++]


Zij kunnen per fax ((32-2) 296 43 01 of 296 72 44) of per post, onder vermelding van zaaknummer COMP/M.5478 — IPC Fund/Oaktree Funds/Chesapeake, aan onderstaand adres worden toegezonden:

Observations can be sent to the Commission by fax ((32-2) 296 43 01 or 296 72 44) or by post, under reference number COMP/M.5478 — IPC Fund/Oaktree Funds/Chesapeake, to the following address:




D'autres ont cherché : ipc-normen     iu-ipc     internationale classificatie van octrooien     IPC     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'IPC' ->

Date index: 2022-09-27
w