3. Teneinde patiënten in staat te stellen om gebruik te maken van
hun rechten op grensoverschrijdende gezondheidszorg
verstrekken de nationale contactpunten in de lidstaat waar de behandeli
ng plaatsvindt, hen informatie over de zorgaanbieders, waaronder, op hun verzoek, informatie over het recht van een specifieke zorgaanbieder om diensten te verlenen of mogelijke beper
...[+++]kingen ten aanzien van zijn praktijk, de in artikel 4, lid 2, onder a), bedoelde informatie, en informatie over patiëntenrechten, klachtenregelingen en rechtsmiddelen overeenkomstig de wetgeving van de lidstaat, alsook informatie over de wettelijke en bestuursrechtelijke opties om geschillen te beslechten, onder meer als schade ontstaat als gevolg van grensoverschrijdende gezondheidszorg. 3. In order to enable patients to make use of their rights in relation to cross-border healthcare, national contact points in the Member State of treatment shal
l provide them with information concerning healthcare providers, including, on request, information on a specific provider’s right to provide services or any restrictions on its practice, information referred to in Article 4(2)(a), as well as information on
patients’ rights, complaints procedures and mechanisms for seeking remedies, according to the legisla
...[+++]tion of that Member State, as well as the legal and administrative options available to settle disputes, including in the event of harm arising from cross-border healthcare.