Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Enquête
Interview
Interviewer marktonderzoek
Interviewers voor enquêtes en marktonderzoek
Interviewster marktonderzoek
Marktonderzoekinterviewster
Ondervraging
Onderzoek

Vertaling van "Interviewers voor enquêtes en marktonderzoek " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Interviewers voor enquêtes en marktonderzoek

Survey and market research interviewers


interviewer marktonderzoek | marktonderzoekinterviewster | interviewer marktonderzoek | interviewster marktonderzoek

marketing recruiter | public opinion researcher | market research interviewer | market research interviewers


enquête | interview | ondervraging | onderzoek

enquiry | interview
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Vervolgens worden de belangrijkste belanghebbenden geraadpleegd met behulp van de meest geschikte onderzoekstools (e-enquêtes, interviews, telefonische interviews, enz.).

Secondly, main stakeholders are consulted, using the most appropriate research tools (e-surveys, interviews, phone interviews, etc.).


Deze kaderverordening heeft betrekking op de volgende zeven enquêtes onder huishoudens: de arbeidskrachtenenquête (AKE), de Europese statistieken over inkomens en levensomstandigheden (EU-SILC), de enquête volwasseneneducatie (AES), het Europees gezondheidsonderzoek door middel van interviews (EHIS), de enquête over het gebruik van informatie- en communicatietechnologieën (ICT) in huishoudens (ICT-HH), het gezinsbudgetonderzoek (HBS) en de geharmoniseerde Europese tijdbestedingsenquête (HETUS) ...[+++]

Seven household surveys are targeted with this framework Regulation: the Labour Force Survey (LFS), European Statistics on Income and Living Conditions (EU-SILC), the Adult Education Survey (AES), the European Health Interview Survey (EHIS), the Survey on Information and Communications Technologies (ICT) usage in households (ICT-HH), the Household Budget Survey (HBS) and the Harmonised European Time Use Survey (HETUS).


Bij de evaluatie werden belanghebbenden en begunstigden uitgebreid geraadpleegd aan de hand van enquêtes en interviews.

The evaluation entailed extensive consultation of stakeholders and beneficiaries through surveys and interviews.


Deze studie is gebaseerd op interviews en bijeenkomsten met 155 deelnemers uit 23 lidstaten en op online-enquêtes onder 190 entiteiten in alle 27 lidstaten. Bovendien heeft de Commissie rekening gehouden met de aanbevelingen in het verslag over ISEC van de Vrienden van het voorzitterschap, een initiatief van het Zweedse voorzitterschap uit het najaar van 2009, waaraan 16 lidstaten op multidisciplinaire wijze deelnamen.

This study is based on interviews and meetings which covered 155 counterparts from 23 Member States (MS), while web surveys involved 190 entities based in all 27 MS. Moreover, the Commission has taken into account the recommendations made in the Friends of the Presidency Report on the ISEC programme which was initiated in autumn 2009 by the Swedish Presidency with multi-disciplinary participation of 16 Member States.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De evaluatie wordt momenteel uitgevoerd aan de hand van het door de raad van bestuur aangenomen plan, waarbij enquêtes, interviews en bureauonderzoek de belangrijkste onderzoeksmethoden zijn.

The evaluation is progressing according to the plan approved by the management board using surveys, interviews and desk research as the principal research methods.


15. stelt zich op het standpunt dat in de regel van consumenten rationeel handelen kan worden verwacht bij hun aankopen, maar geen volledige kennis van hun rechten in geval van problemen; vraagt daarom om meer aandacht voor het daadwerkelijke consumentengedrag, waarbij rekening moet worden gehouden met de bijzondere behoeften van kwetsbare groepen zoals kinderen, ouderen en personen met een handicap; en daarbij te; herinnert aan de onlangs goedgekeurde begrotingspost, voorgesteld door het Parlement, voor een pilotproject dat er ond ...[+++]

15. Takes the view that, as a rule, consumers can be assumed to act rationally prior to a purchase, but not to be fully aware of their rights in case of problems; hence calls for an increased focus on genuine consumer behaviour, while taking into account special needs of vulnerable groups such as children and elderly people and people with certain disabilities; recalls the newly adopted budget line proposed by Parliament for a pilot project inter alia to develop a consumer data base and conduct surveys and interviews and a comparison of achievements in the Member States; welcomes the work of the Commission in establishing a consumer p ...[+++]


15. stelt zich op het standpunt dat in de regel van consumenten rationeel handelen kan worden verwacht bij hun aankopen, maar geen volledige kennis van hun rechten in geval van problemen; vraagt daarom om meer aandacht voor het daadwerkelijke consumentengedrag, waarbij rekening moet worden gehouden met de bijzondere behoeften van kwetsbare groepen zoals kinderen, ouderen en personen met een handicap; en daarbij te; herinnert aan de onlangs goedgekeurde begrotingspost, voorgesteld door het Parlement, voor een pilotproject dat er int ...[+++]

15. Takes the view that, as a rule, consumers can be assumed to act rationally prior to a purchase, but not to be fully aware of their rights in case of problems; hence calls for an increased focus on genuine consumer behaviour, while taking into account special needs of vulnerable groups such as children and elderly people and people with certain disabilities; recalls the newly adopted budget line proposed by Parliament for a pilot project inter alia to develop a consumer data base and conduct surveys and interviews and a comparison of achievements in the Member States; welcomes the work of the Commission in establishing a consumer p ...[+++]


· Beschrijf de toegepaste gegevensverzamelingsmethodes (bv. vragenlijsten per post, persoonlijke interviews, tellingen of steekproefenquêtes en de frequentie van de enquêtes) voor elk deel van de aquacultuursector.

· Describe the methods used to collect the data (e.g. postal questionnaires, personal interviews, censuses or sampling, and frequency of surveys) for each part of the aquaculture sector.


Gegevens uit enquêtes of interviews over verworven vaardigheden of medewerking aan sociale of culturele activiteiten worden met name in de vorm van verklarende variabelen verzameld, zodat het profiel van de deelnemende, resp. niet-deelnemende volwassenen nader kan worden geanalyseerd.

Information on self-reported skills and participation in social and cultural activities shall also be collected primarily as explanatory variables useful for further analysis of the


De tekst is gebaseerd op de resultaten van een online-enquête, telefonische interviews, deskresearch en een doelgroep-vergadering, alsmede op de inzichten van de werkgroep van deskundigen.

The text reflect the results of an online questionnaire, phone interviews, desk research and a Focus Group meeting, as well as the views of the Expert Panel.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Interviewers voor enquêtes en marktonderzoek' ->

Date index: 2023-10-30
w