Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Gepaste verpakking voor gevaarlijke goederen
Juiste verpakking voor gevaarlijke goederen

Traduction de «Juiste verpakking voor gevaarlijke goederen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
gepaste verpakking voor gevaarlijke goederen | juiste verpakking voor gevaarlijke goederen

correct packaging of dangerous goods | correct packing of dangerous goods | appropriate packaging of dangerous goods | dangerous goods packaged to regulatory standards
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Bovendien kunnen bij ongevallen met gevaarlijke goederen de juiste maatregelen worden genomen. Voortbouwend op de E-112-bepalingen, die in de nieuwe richtlijnen inzake elektronische communicatie zijn opgenomen [22], zal de Commissie met een voorstel komen voor een geïntegreerde strategie voor pan-Europese hulpdiensten.

Building on the provision of the so-called E-112 legislation, which is contained in the new electronic communications directive [22], the Commission is proposing an integrated strategy for Pan-European emergency services.


4 bis. Bij de vaststelling van de drempelwaarden vallen de als gevaarlijk aangemerkte stoffen van de categorieën E1 en E2, deel 2, niet onder de richtlijn wanneer zij verpakt zijn in kleine hoeveelheden (binnenverpakking tot 5 liter/5 kg, gecombineerde verpakking tot 30 kg), overeenkomstig de verordening inzake het vervoer van gevaarlijke goederen.

4a. Mixtures classified as environmental hazards in Sections E1 and E2, part 2, are not taken into account in the determination of prescribed thresholds when they are packaged in limited quantities (inner packaging up to 5 litres/5 kg and combined packaging up to 30 kg) as provided for in the Regulation on the transportation of dangerous goods.


Totdat bepalingen betreffende passende referentietemperaturen voor bepaalde klimaatzones worden opgenomen in bijlage I, deel I. 1, bij deze richtlijn, mogen de lidstaten waar de omgevingstemperatuur regelmatig lager is dan – 20 °C, strengere normen vaststellen voor de bedrijfstemperatuur van het materieel dat bestemd is voor kunststof verpakking, tanks en hun uitrusting, bestemd voor binnenlands vervoer van gevaarlijke goederen over de we ...[+++]

Within its territory each Member State in which the ambient temperature is regularly lower than – 20 °C may impose more stringent standards as regards the operating temperature of materials used for plastic packaging, tanks and their equipment intended for use in the national transport of dangerous goods by road until provisions on the appropriate reference temperatures for given climatic zones are incorporated into Annex I, Section I. 1, to this Directive.


Betreft: Gemengde verpakking en gemengde belading van auto-onderdelen met classificatie 1.4G samen met bepaalde gevaarlijke goederen (n4).

Subject: Mixed packing and mixed loading of car parts with classification 1.4G together with certain dangerous goods (n4).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Zolang in bijlage II, deel II. 1, bij deze richtlijn nog geen bepalingen betreffende passende referentietemperaturen voor bepaalde klimaatzones zijn opgenomen, mogen de lidstaten waar de omgevingstemperatuur regelmatig lager is dan – 20 °C, strengere normen opleggen ten aanzien van de bedrijfstemperatuur van het materieel dat bestemd is voor kunststof verpakking, tanks en hun uitrusting, bestemd voor binnenlands spoorvervoer van gevaarlijke goederen ...[+++]

Within its territory each Member State in which the ambient temperature is regularly lower than – 20 °C may impose more stringent standards as regards the operating temperature of materials used for plastic packaging, tanks and their equipment intended for use in the national transport of dangerous goods by rail until provisions on the appropriate reference temperatures for given climatic zones are incorporated into Annex II, Section II. 1, to this Directive.


Inhoud van de nationale wetgeving: Gevaarlijke goederen mogen in het openbaar vervoer als handbagage worden vervoerd overeenkomstig de onder 4.1, 5.2 en 3.4 vermelde bepalingen inzake de verpakking, de kenmerking en de etikettering van pakketten.

Content of the national legislation: Transport of hazardous substances authorised in public transport vehicles as hand luggage: only the provisions relating to the packaging, marking and labelling of parcels set out in 4.1, 5.2 and 3.4 apply.


Zij legt echter wel aan verzenders en vervoerders de verplichting op om het vervoer van gevaarlijke goederen geheel volgens de regels uit te voeren, wat betrekking heeft op eisen voor classificatie, verpakking, etikettering, documentatie en de constructie van voertuigen.

It does, however, impose on consignors and transport operators the obligation to transport dangerous goods in full respect of the rules which include classification, packaging, labelling, documentation and vehicle construction requirements.


Maar als u het mij vraagt heeft de rapporteur juist een goed evenwicht weten te bereiken. Waar het hier om gaat is dat we hiermee de beschikking krijgen over een gemeenschappelijk systeem ter regulering van het vervoer van gevaarlijke goederen over de binnenwateren voorzien van algemeen geldende standaarden. ...[+++]

The rapporteur has, frankly, got the balance right and surely the important aspect of all of this is that we would establish a single system of regulation for the transport of dangerous goods by inland waterways, with standards laid down and with everybody, including Member States, knowing their responsibilities.


Maar als u het mij vraagt heeft de rapporteur juist een goed evenwicht weten te bereiken. Waar het hier om gaat is dat we hiermee de beschikking krijgen over een gemeenschappelijk systeem ter regulering van het vervoer van gevaarlijke goederen over de binnenwateren voorzien van algemeen geldende standaarden. ...[+++]

The rapporteur has, frankly, got the balance right and surely the important aspect of all of this is that we would establish a single system of regulation for the transport of dangerous goods by inland waterways, with standards laid down and with everybody, including Member States, knowing their responsibilities.


Bijlage A bevat de bepalingen omtrent de verpakking en etikettering van gevaarlijke goederen en bijlage B bevat de bepalingen omtrent de constructie, uitrusting en de bediening van het voertuig en de minimumvereisten waaraan de opleiding van de chauffeur moet voldoen.

Annex A contains the provisions concerning the packaging and labelling of dangerous goods and Annex B contains the provisions concerning the construction equipment and operation of the vehicle as well as the minimum training requirements for the driver.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Juiste verpakking voor gevaarlijke goederen' ->

Date index: 2023-01-19
w