Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
KRW
Kaderrichtlijn water
Zuid-Koreaanse won

Vertaling van "KRW " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
kaderrichtlijn water | Richtlijn 2000/60/EG van het Europees Parlement en de Raad van 23 oktober 2000 tot vaststelling van een kader voor communautaire maatregelen betreffende het waterbeleid | KRW [Abbr.]

Directive 2000/60/EC establishing a framework for Community action in the field of water policy | Water Framework Directive | WFD [Abbr.]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
voor betalingen in verband met de KRW: vaststelling van belangrijke wijzigingen in het soort landgebruik en beschrijving van de koppelingen met de programma’s van maatregelen van het in artikel 13 van Richtlijn 2000/60/EG van het Europees Parlement en de Raad (9) („KRW”) bedoelde stroomgebiedbeheerplan;

for WFD payments: definition of major changes in type of land use and description of the links with the programmes of measures of the river basin management plan referred to in Article 13 of Directive 2000/60/EC of the European Parliament and of the Council (9) (‘WFD’);


Het voorstel van de Commissie wijzigt de KRW en de Richtlijn inzake milieukwaliteitsnormen door de lijst prioritaire stoffen op het gebied van het waterbeleid ten minste eens per vier jaar bij te werken, zoals vereist door de KRW.

The Commission proposal amends the WFD, and the Directive on Environmental Quality Standards, to update the list of priority substances in the field of water policy, as required by the WFD at least every four years.


De meest recente beoordelingen van de uitvoering van de kaderrichtlijn water (KRW)[37], alsmede studies die worden verricht in het kader van internationale verdragen, laten zien dat diffuse verontreinigingsbronnen het vaakst een belemmering vormen voor het bereiken van een goede toestand van de wateren in de EU. Om deze reden wordt in de recente Blueprint to Safeguard Europe's Water Resources[38] de nitratenrichtlijn genoemd als een van de belangrijkste maatregelen om de doelstellingen van de KRW te bereiken.

The latest assessments of the Water Framework Directive (WFD)[37] implementation, as well as studies carried out in the framework of international conventions, show that diffuse sources of pollution pose most obstacles in achieving good status in EU waters. For this reason, the recent Blueprint to Safeguard Europe's Water Resources[38] identifies the Nitrates Directive as one of the key measures to achieve WFD objectives.


12. herinnert de lidstaten aan hun verplichtingen onder de KRW om tegen 2015 een goede watertoestand te bereiken, en roept de lidstaten en de Commissie op zo snel mogelijk te handelen om alle noodzakelijke maatregelen te treffen en voldoende middelen en technische ondersteuning beschikbaar te stellen om deze doelstellingen betreffende waterkwaliteit te verwezenlijken; is van mening dat de participatie van burgers, de bevoegde autoriteiten op verschillende overheidsniveaus, producerende sectoren, milieu-ngo's en het maatschappelijk middenveld van essentieel belang is voor de succesvolle tenuitvoerlegging van de KRW en voor duurzaam milie ...[+++]

12. Reminds the Member States of their obligations under the WFD to achieve good water status by 2015, and calls on the Member States and the Commission to act as quickly as possible to take all necessary measures and to make sufficient funding and technical assistance available to reach these water quality targets; considers that the participation of citizens, the competent authorities at the various levels of government, productive sectors, environmental NGOs and the civil society is essential for successful implementation of the WFD and sustainable environmental management as a whole;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Volgens overweging 51 en artikel 4, lid 9, van de KRW moet met de uitvoering van de KRW ten minste hetzelfde beschermingsniveau worden geboden dat wordt gegarandeerd door de oude wetgeving.

According to recital 51 and Article 4.9 of the WFD, at least the same level of protection afforded by the old legislation should be achieved by the implementation of the WFD.


19. benadrukt de noodzaak "lange droogteperioden" (in het kader van de KRW) en de gevolgen ervan voor het bereiken van de milieudoelen van de KRW in perioden van droogte en na dergelijke perioden duidelijker te definiëren; wijst erop dat waterschaarste en droogte weliswaar gerelateerd zijn maar toch verschillen, en dat hiervoor gedifferentieerde strategieën moeten worden aangenomen;

19. Stresses the need to clarify the definition of 'prolonged drought' (in the context of the WFD) and its implications for achieving the environmental objectives of the WFD in periods of drought and after such periods; points out that water scarcity and drought are related but different, and differentiated strategies should be adopted for them;


19. benadrukt de noodzaak "langdurige droogte" (in het kader van de KRW) en de gevolgen ervan voor het bereiken van de milieudoelen van de KRW in perioden van droogte en na dergelijke perioden duidelijker te definiëren; wijst erop dat waterschaarste en droogte weliswaar gerelateerd zijn maar toch verschillen, en dat hiervoor gedifferentieerde strategieën moeten worden aangenomen;

19. Stresses the need to clarify the definition of 'prolonged drought' (in the context of the WFD) and its implications for achieving the environmental objectives of the WFD in periods of drought and after such periods; points out that water scarcity and drought are related but different, and differentiated strategies should be adopted for them;


Indien de financiële bijdragen niet als eenmalige subsidies worden beschouwd die over een bepaalde periode worden omgeslagen, dan zou het voordeel voor Hynix 271,5 miljard KRW bedragen voor de nieuwe lening en 761,4 miljard KRW voor de schuldvernieuwing.

Viewing the financial contributions as recurring subsidies, rather than as non-recurring subsidies to be allocated over time, and applying this model to the calculation of the amount of the benefit in the financial contributions under consideration, would lead to an amount of benefit of KRW 271,5 billion for the new loan and KRW 761,4 billion for the roll-over.


Duitsland verklaarde dat regels dienaangaande zijn vastgelegd in 5, lid 2, zin 4, en 11, lid 2, van de Wet inzake de kringloopeconomie en afvalstoffen (KrW-/AbfG) en in de Regeling inzake afgewerkte olie, de Regeling inzake PCB-afval en de Regeling inzake oplosmiddelen.

Germany stated that relevant rules are set out in 5 para. 2, sentence 4, and 11 para. 2 of the Closed Substance Cycle Waste Management Act (KrW-/AbfG), as well as in the Waste Oils Regulation, the PCB Waste Regulation and the Solvents Regulation.


[109] 40 van de Wet inzake de kringloopeconomie en afvalstoffen (KrW-/AbfG).

[109] 40 of the Closed Substance Cycle Waste Management Act (KrW-/AbfG).




Anderen hebben gezocht naar : zuid-koreaanse won     kaderrichtlijn water     KRW     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'KRW' ->

Date index: 2025-01-01
w