55. maakt
zich overigens wel zorgen dat een „ruw” leverage ratio, op
zichzelf, in onvoldoende mate reke
ning zou houden met risico en nadelig zou zijn voor entiteiten die van oudsher b
ankdiensten met een laag risico aanbieden (zoals retail-, bedrijfs- en onroerendgoedfinanciering, en bankdiensten op het gebied van transacties) of voor economieën waar
...[+++] het bedrijfsleven voornamelijk via leningen wordt gefinancierd; onderstreept dan ook dat het belangrijk is dat toezichthoudende autoriteiten veranderingen in bevoorrechte posities en het algemene peil in het oog houden, daar ingrijpende veranderingen kunnen duiden op oplopende risico's; maakt zich ook zorgen over het feit dat een „ruw” (niet-gedifferentieerd) percentage bevoorrechte posities ongewenste stimulansen zou kunnen creëren voor het in riskanter posities omzetten van financiële activa; 55. Is concerned, however, t
hat, taken alone, a crude LR would fail to take su
fficient account of risk and would penalise entities providing traditional low-risk banking services (such as retail, corporate and real-estate financing and transaction banking services) or economies where the corporate sector is financed predominantly through lending; underlines, therefore, the importance of supervisory authorities monitoring leverage changes as well as overall leverage levels, since significant changes may be indicative of incremental ri
...[+++]sk; is also concerned that, taken alone, a ‘crude’ (undifferentiated) LR might create adverse incentives to shift financial assets into more risky exposures;