Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
LSTO
Lager Secundair Technisch Onderwijs
Lager middelbaar of middelbaar technisch onderwijs
Lager technisch onderwijs

Vertaling van "Lager Secundair Technisch Onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Lager Secundair Technisch Onderwijs | LSTO [Abbr.]

lower secondary technical education


lager technisch onderwijs

junior secondary technical education


lager middelbaar of middelbaar technisch onderwijs

secondary or technical education
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
44. De jongste jaren hebben veel lidstaten grootschalige actieplannen en hervormingen uitgewerkt om jongeren ertoe aan te zetten hoger secundair technisch onderwijs, hoger secundair beroepsonderwijs of algemeen hoger secundair onderwijs te volgen.

44. In recent years, many Member States have established extensive action plans and reforms in order to promote participation in the technical, professional and general strands of upper secondary education.


Bij de berekening van de wegingsfactoren moet met name rekening worden gehouden met de selectiekans en de beschikbare externe gegevens over de verdeling van de bij de enquête betrokken bevolking naar geslacht, leeftijdsgroep [25-34; 35-54; 55-64], onderwijs [hoogstens lager secundair onderwijs (ISCED-niveau 1 of lager, ISCED 2- en ISCED 3-programma's korter dan twee jaar); hoger middelbaar (ISCED-niveaus 3 en 4)]; tertiair onderwijs (niveaus 5 tot en met 8)]; arbeidssituatie [werkzaam of werkloos]; regio [NUTS II-niveau], wanneer dergelijke externe gegevens worden besch ...[+++]

The weighting factors should be calculated taking into account in particular the probability of selection and the available external data relating to the distribution of the population being surveyed, according to sex, age groups (25-34; 35-54; 55-64), education (at most lower secondary education (ISCED level 1 or lower, ISCED 2 and ISCED 3 programmes of less than 2 years); upper secondary (ISCED levels 3 and 4); tertiary education (levels 5 to 8)); employment (employed or unemployed); region (NUTS II level), where such external data are held to be sufficiently reliable at national level.


De doelgroepen bestaan uit leerlingen uit het laatste jaar van het lager secundair onderwijs (ISCED-2) of, indien op dat niveau geen tweede vreemde taal wordt onderwezen, het tweede jaar van het hoger secundair onderwijs (ISCED-3).

The target population is drawn from pupils in the final year of lower secondary education (ISCED 2), or, if a second foreign language is not taught at this level, the second year of upper secondary education (ISCED 3).


In slechts zeven landen[14] wordt 30 tot 50 % van de leerlingen in het lager en/of lager secundair onderwijs onderwezen door leraren die op digitaal gebied zelfvertrouwen hebben en ondersteuning bieden, vlot toegang hebben tot ICT en op school weinig belemmeringen ervaren om ICT te gebruiken.

Only seven countries[14] have 30 to 50% of students at grade 4 and/or grade 8 taught by digitally confident and supportive teachers, with high access to ICT and who face low obstacles to their use at school.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- Percentage van de werktijd die de werknemers in de opleiding doorbrengen, per leeftijdscategorie- Deelname aan het tertiair onderwijs- Percentage jongeren tussen 18 en 24 jaar met alleen lager secundair onderwijs dat geen onderwijs of opleiding volgt (structurele indicator)

- Percentage of working time spent by employees on training, by age group,- participation in higher education,- proportion of the population aged 18-24 with only lower secondary education achievement and not pursuing education or training (structural indicator).


Deze enquête betreft de mening van leerkrachten zelf over hun arbeidsvoorwaarden en carrièremogelijkheden en is gebaseerd op feedback van 55 000 leerkrachten en schoolleiders in het lager secundair onderwijs in de EU. De Europese Commissie heeft de TALIS-bevindingen en de implicaties daarvan voor het EU-beleid inzake onderwijs en opleiding geanalyseerd in een verslag dat eveneens vandaag gepubliceerd wordt.

The survey, based on teachers' perceptions of their career conditions, includes feedback from 55 000 lower secondary teachers and school leaders in the EU. The European Commission has analysed the TALIS findings and its implications for EU education and training policy in a report which is also issued today.


Ook respondenten met alleen lager secundair algemeen onderwijs selecteerden vaker deze reden (38%) dan respondenten met een hoger onderwijsniveau (24%-28%).

Similarly, respondents with only lower secondary general education qualifications were more likely to choose this reason (38%) than respondents in other educational groups (24%-28%).


In de meeste EU-lidstaten ligt het minimale basissalaris van leraren die werken in het leerplichtonderwijs (lager en lager secundair onderwijs) lager dan het bbp per hoofd van de bevolking.

In the majority of EU Member States, teachers' minimum basic salaries are lower than per capita GDP for teachers working in compulsory education (primary and lower secondary education).


De schooluitval wordt gedefinieerd als het percentage van de personen tussen 18 en 24 jaar met enkel lager secundair onderwijs of minder, die geen onderwijs of opleiding meer volgen.

The rate of early school leavers is defined as the proportion of the population aged 18-24 with only lower secondary education or less and no longer in education or training.


Figuur 2. 3: Vakken waarin onderwijs in ondernemerschap is opgenomen in het algemeen lager secundair onderwijs (ISCED 2), 2011/12

Figure 2. 3: Subjects integrating entrepreneurship education in general lower secondary education (ISCED 2), 2011/12




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Lager Secundair Technisch Onderwijs' ->

Date index: 2022-06-20
w