Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
GON-begeleider
GON-begeleidster
ION-begeleidster
Leerondersteuner
Leerondersteuning bieden
Leerondersteuning in de gezondheidszorg bieden

Traduction de «Leerondersteuner » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
leerondersteuning bieden

provides learning support | providing learning support | provide learning support | supply learning support


GON-begeleider | GON-begeleidster | ION-begeleidster | leerondersteuner

compensatory teacher | teacher in learning support | developmental teacher | learning support teacher


leerondersteuning in de gezondheidszorg bieden

implement learning support for clients and healthcare practitioners | support learning of clients and healthcare practitioners | provide learning support in healthcare | provide learning support to groups
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
inclusieve en op maat gesneden onderwijs- en leermethoden toepassen, met inbegrip van leerondersteuning voor leerlingen met leermoeilijkheden en maatregelen ter bestrijding van analfabetisme, en de organisatie van buitenschoolse activiteiten bevorderen.

make use of inclusive and tailor-made teaching and learning methods, including support for struggling learners and measures to fight illiteracy, and promote the organisation of activities outside school,


2) "niet-formeel leren".: leren dat plaatsvindt door geplande activiteiten (in termen van leerdoelen en leertijd) met een bepaalde vorm van leerondersteuning (bijv. relatie leerling-leraar), maar dat geen deel uitmaakt van het formele onderwijs- en opleidingsstelsel.

'non-formal learning' means learning which takes place through planned activities (in terms of learning objectives and learning time) where some form of learning support is present (e.g. a student-teacher relationship), but which is not part of the formal education and training system.


3) "informeel leren".: leren dat voortvloeit uit dagelijkse bezigheden in verband met werk, gezinsleven of vrijetijdsbesteding dat niet georganiseerd of gestructureerd is in termen van doelen, tijd of leerondersteuning; het kan vanuit het gezichtspunt van de leerling onbedoeld zijn.

'informal learning' means learning resulting from daily activities related to work, family or leisure which is not organised or structured in terms of objectives, time or learning support; it may be unintentional from the learner's perspective.


inclusieve en op maat gesneden onderwijs- en leermethoden toe te passen, met inbegrip van leerondersteuning voor leerlingen die leermoeilijkheden hebben en maatregelen ter bestrijding van analfabetisme, en de beschikbaarheid en het gebruik van buitenschoolse activiteiten te bevorderen.

using inclusive and tailor-made teaching and learning methods, including learning support for struggling learners and measures to fight illiteracy, and promoting the availability and use of extracurricular activities.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
58. verklaart dat de huidige onderwijs- en opleidingssystemen niet voldoen om het hoge uitvalpercentage van mensen met een handicap te voorkomen zonder extra beleidsmaatregelen van de overheid die voorzien in specifieke leerondersteuning, aangezien in verband met de doelstelling van de EU-2020-strategie een vermindering van het uitvalpercentage tot minder dan 10% wordt genoemd; benadrukt dat dit leidt tot een sterk benadeelde positie, maatschappelijk en op de arbeidsmarkt, met armoede als gevolg voor mensen met een handicap, vooral in de huidige economische crisis; wijst, gezien de hoge schooluitval onder mensen met een handicap, en in ...[+++]

58. States that the present education and training systems are not sufficient to prevent a high drop-out rate of people with disabilities without additional public policies offering specific learning support, since the figure relating to the Europe2020 objective represents a reduction to less than 10%; stresses that this leads to significant social and employment disadvantages, and resulting poverty, among people with disabilities, especially during the present economic crisis; stresses, given the high drop-out rate of persons with disabilities and in the light of the Council Conclusions of 11 May 2010 on the social dimension of educat ...[+++]


58. verklaart dat de huidige onderwijs- en opleidingssystemen niet voldoen om het hoge uitvalpercentage van mensen met een handicap te voorkomen zonder extra beleidsmaatregelen van de overheid die voorzien in specifieke leerondersteuning, aangezien in verband met de doelstelling van de EU-2020-strategie een vermindering van het uitvalpercentage tot minder dan 10% wordt genoemd; benadrukt dat dit leidt tot een sterk benadeelde positie, maatschappelijk en op de arbeidsmarkt, met armoede als gevolg voor mensen met een handicap, vooral in de huidige economische crisis; wijst, gezien de hoge schooluitval onder mensen met een handicap, en in ...[+++]

58. States that the present education and training systems are not sufficient to prevent a high drop-out rate of people with disabilities without additional public policies offering specific learning support, since the figure relating to the Europe2020 objective represents a reduction to less than 10%; stresses that this leads to significant social and employment disadvantages, and resulting poverty, among people with disabilities, especially during the present economic crisis; stresses, given the high drop-out rate of persons with disabilities and in the light of the Council Conclusions of 11 May 2010 on the social dimension of educat ...[+++]


In deze conclusies worden de lidstaten opgeroepen om de lees- en rekenvaardigheden te verbeteren, om leerproblemen in een vroeg stadium vast te stellen en voor elke leerling voor een tijdige en adequate leerondersteuning te zorgen.

These conclusions invite the Member States to increase levels of literacy and numeracy, identify learning difficulties early and ensure timely and adequate learning support for each student.


Dit zal leiden tot een ommekeer in het bedrijfsmodel van alle hogeronderwijsinstellingen, die zich nu kunnen openstellen voor een volledig nieuw publiek (bijvoorbeeld internationale studenten van buiten de campus; personen die geen volledig programma, maar slechts één cursus volgen; verschillende leeftijdscategorieën) en nieuwe diensten (bijvoorbeeld leerondersteuning door het onderwijzend personeel; evaluatie; certificering).

This will result in a step change in the business model of each HEI, by opening the possibility for completely new audiences (e.g. off-campus international learners; individuals following one single course but not a complete programme; different age ranges) and for new services (e.g. learning support provided by teaching staff; assessment; certification).


Degelijke leerondersteuning, voortreffelijke leraren en opleiders, en efficiënt leiderschap door een vaardige schoolleiding zijn allemaal belangrijke factoren. Daarnaast zijn verstrekkers van beroepsonderwijs en -opleiding beter in staat tot het leveren van excellent beroepsonderwijs als er strategische verbanden en netwerken bestaan met de bredere economische gemeenschap op regionaal, nationaal en internationaal niveau[17].

High-quality learning support and teachers and trainers, and efficient leadership by a skilled school leader are all important factors, but VET providers are better at delivering excellent VET also when there are strategic linkages and networking with the broader economic community at regional, national and international level.[17]


In de mededeling van de Commissie van 2008 over "Betere competenties voor de 21ste eeuw: een agenda voor Europese samenwerking op schoolgebied" wordt opgemerkt dat de ondersteuning van degenen met bijzondere behoeften onder andere het navolgende impliceert: een heroverweging van het beleid inzake de organisatie van leerondersteuning en een verbetering van de samenwerking tussen scholen en andere diensten.

The 2008 Commission Communication Improving Competences for the 21 Century: An Agenda for Cooperation on Schools states that support for those with special needs implies, inter alia, re-thinking of policies for organising learning support, and collaboration between schools and other services.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Leerondersteuner' ->

Date index: 2021-04-17
w