18. bekritisee
rt de voorkeur voor loondifferentiatie, lagelonensectoren en op tewerkstellingsbijstand gebaseerde beleidsmaatregelen, die allemaal in tegenspraak zijn met het vooropgestelde doel om voor betere banen te zorgen; verlangt concrete doelstellingen voor de kwaliteit van werkgelegenheid, gezondheid en veiligheid, gelijke behandeling van man en vrouw, sociale integratie en het actief scheppen van banen; wijst erop dat hervormingen tot betere banen moeten leiden, zodat een kenniseconomie kan worden gecreëerd, en in nauwe samenwerking met de sociale partners moeten worden bewerkstelligd, zonder dat de individuele en collectieve r
...[+++]echten van werknemers worden beperkt; hervormingen moeten ook een beter evenwicht tussen flexibiliteit en zekerheid verzekeren, bijvoorbeeld door de vraag en het aanbod van arbeid beter op elkaar af te stemmen en door werken aantrekkelijker te maken; beklemtoont de noodzaak van meer privé- en overheidsinvesteringen in menselijk kapitaal, zoals hoger onderwijs, vaardigheden en beroepsopleidingen; verwacht dat de politieke consensus over de economische en sociale noodzaak van levenslang leren in praktische maatregelen wordt vertaald; 18. Criticises th
e bias towards wage differentiation, low wage sectors and workfare-style policies, which all contradict the stated goal of better jobs; demands concrete targets for job quality, health and safety, gender equality, social inclusion and active job creation; points out that reforms have to result in better jobs, in order to create a knowledge-based economy, and must be achieved in close cooperation with the social partners, without reducing the individual and collective rights of employees; reforms must also ensure a better balance between flexibility and security, for example by a better matching of labour supply and de
...[+++]mand and by making work pay; emphasises the need for more public and private investment in human capital, such as higher education, skills and vocational training; expects the political consensus on the economic and social need for life-long learning to be turned into practical measures;