Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Dienstleider tram
Dispatcher goederenvervoer
Dispatcher goederenvervoer over de weg
Expert planning goederenvervoer over de weg
Gemeenschappelijk Europees luchtruim
Luchtruim
Luchtruim met verkeersleiding
Luchtvaartterrein met verkeersleiding
Operator tramverkeer
Planning van het luchtruim controleren
Planning van het luchtruim monitoren
Planning van het luchtruim opvolgen
Transportcoördinatrice tram
Verkeersleider goederenvervoer over de weg
Verkeersleider tram
Verkeersleidingsinstallaties
Vliegveld met verkeersleiding
Voorzieningen voor

Vertaling van "Luchtruim met verkeersleiding " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
luchtruim met verkeersleiding | Luchtruim waarin luchtverkeer onder leiding plaats vindt

controlled airspace | CAS [Abbr.]


planning van het luchtruim opvolgen | planning van het luchtruim controleren | planning van het luchtruim monitoren

survey airspace planning | survey use of airspace | monitor airspace planning | monitor use of airspace


luchtvaartterrein met verkeersleiding | vliegveld met verkeersleiding

controlled aerodrome


operator tramverkeer | transportcoördinatrice tram | dienstleider tram | verkeersleider tram

tram controller and supervisor | tram dispatcher | tram controller | tram system supervisor


dispatcher goederenvervoer over de weg | verkeersleider goederenvervoer over de weg | dispatcher goederenvervoer | expert planning goederenvervoer over de weg

dispatcher of freight | freight dispatching officer | freight dispatching operator | freight transport dispatcher


verkeersleidingsinstallaties | voorzieningen voor (lucht)verkeersleiding

traffic control facilities




gemeenschappelijk Europees luchtruim

Single European Sky [ SES ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De uitvoering en verdere ontwikkeling van het "gemeenschappelijk Europees luchtruim" zullen worden ondersteund door onderzoeks- en innovatieactiviteiten die voorzien in oplossingen voor een sterkere automatisering en autonomie op het gebied van luchtverkeersbeheer, de besturing van luchtvaartuigen en de verkeersleiding, een betere integratie van componenten op de grond en in de lucht en nieuwe oplossingen voor de efficiënte en naadloze afhandeling van passagiers en goederen in het gehele vervoersysteem.

The implementation and further development of the 'Single European Sky' will be supported with research and innovation activities providing solutions for increased automation and autonomy in air traffic management and aircraft operation and control, better integration of air and ground components, and novel solutions for the efficient and seamless handling of passengers and freight throughout the transport system.


De uitvoering en verdere ontwikkeling van het "gemeenschappelijk Europees luchtruim" zullen worden ondersteund door onderzoeks- en innovatieactiviteiten die voorzien in oplossingen voor een sterkere automatisering en autonomie op het gebied van luchtverkeersbeheer, de besturing van luchtvaartuigen en de verkeersleiding, een betere integratie van componenten op de grond en in de lucht en nieuwe oplossingen voor de efficiënte en naadloze afhandeling van passagiers en goederen in het gehele vervoersysteem.

The implementation and further development of the 'Single European Sky' will be supported with research and innovation activities providing solutions for increased automation and autonomy in air traffic management and aircraft operation and control, better integration of air and ground components, and novel solutions for the efficient and seamless handling of passengers and freight throughout the transport system.


De uitvoering en verdere ontwikkeling van het "gemeenschappelijk Europees luchtruim" zullen worden ondersteund door onderzoeks- en innovatieactiviteiten die voorzien in oplossingen voor een sterkere automatisering en autonomie op het gebied van luchtverkeersbeheer, de besturing van luchtvaartuigen en de verkeersleiding, een betere integratie van componenten op de grond en in de lucht en nieuwe oplossingen voor de efficiënte en naadloze afhandeling van passagiers en goederen in het gehele vervoersysteem.

The implementation and further development of the 'Single European Sky' will be supported with research and innovation activities providing solutions for increased automation and autonomy in air traffic management and aircraft operation and control, better integration of air and ground components, and novel solutions for the efficient and seamless handling of passengers and freight throughout the transport system.


De tenuitvoerlegging en verdere ontwikkeling van het „gemeenschappelijk Europees luchtruim” zullen worden ondersteund door onderzoeks- en innovatieactiviteiten die voorzien in oplossingen voor een sterkere automatisering en autonomie op het gebied van luchtverkeersbeheer, de besturing van luchtvaartuigen en de verkeersleiding, een betere integratie van componenten op de grond en in de lucht en nieuwe oplossingen voor de efficiënte en naadloze afhandeling van passagiers en goederen in het gehele vervoersysteem.

The implementation and further development of the ‘Single European Sky’ will be supported with research and innovation activities providing solutions for increased automation and autonomy in air traffic management and aircraft operation and control, better integration of air and ground components, and novel solutions for the efficient and seamless handling of passengers and freight throughout the transport system.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Wel vormt de eenmaking van het Europees luchtruim - nu nog 27 nationale verkeersleidingssystemen - een bedreiging voor de arbeidsplaatsen van verkeersleiders en andere specialisten in deze sector.

In addition, the unification of European skies where 27 national operating systems exist today will jeopardise the jobs of air traffic controllers and other specialists in this field.


De situatie is vooral zorgwekkend omdat wordt geschat dat eenderde van de momenteel actieve verkeersleiders in 2010 met pensioen zal gaan (Rapport van de werkgroep van hoge ambtenaren "Het gemeenschappelijke Europese luchtruim", november 2000)

La situación es aún más preocupante si se tiene en cuenta que una tercera parte de los controladores en activo se jubilarán antes del año 2010 (Informe del grupo de alto nivel "cielo único europeo", noviembre de 2000).


33. Vanuit het besef dat de versnippering van het luchtruim en de verstrekking van luchtverkeerbeheerdiensten door kleine eenheden tot inefficiëntie en rigiditeit leidt, besloot een aantal Midden-Europese landen [16] in de buurt van Wenen een gemeenschappelijk centrum voor de verkeersleiding in het hogere luchtruim op te richten.

33. In parallel, because it is considered that the fragmentation of the airspace and of the provision of air traffic services by small units, is conducive of inefficiencies and rigidities, several central European countries [16] have decided to create a common centre, to be located in Vienna, to control their upper airspace.


10. Wat de luchtverkeersleiding betreft zal ieder het er wel mee eens zijn dat bij de huidige stand van zaken van de technologie het om een natuurlijk monopolie gaat omdat slechts één verkeersleider alle vliegtuigen in een bepaald gedeelte van het luchtruim kan scheiden.

10. As for air traffic control, all would agree that in the current state of the technology, it is certainly a natural monopoly because only one air traffic controller can separate all the aircraft in a given volume of airspace.


Hiervoor werd het voorbeeld van het EUROCONTROL-centrum bij Maastricht gevolgd, dat de verkeersleiding in het hogere luchtruim verzorgt voor België, Luxemburg, Nederland en Noordwest-Duitsland.

This model follows the example set by EUROCONTROL's Maastricht Centre which provides upper airspace air traffic control for Belgium, Luxembourg, the Netherlands and North-western Germany.


Eurocontrol, in 1960 opgericht om de verkeersleiding in het luchtruim van de aangesloten landen te verzorgen, telt nu 22 leden, waaronder alle Lid-Staten van de EU behalve Spanje en Finland.

EUROCONTROL was set up in 1960 to provide air traffic control in the airspace of its member states, it now comprises 22 members, including all the EU Member States save Spain and Finland.


w