Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
MOOC
Massive Open Online Course
Open onlinecursus voor een groot publiek

Vertaling van "MOOC " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Massive Open Online Course | open onlinecursus voor een groot publiek | MOOC [Abbr.]

massive open online course | MOOC [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Uit een recente enquête[11] blijkt dat in een derde van de 200 geraadpleegde Europese universiteiten zelfs niet bekend was wat een MOOC is, en dat slechts in een derde een initiatief met betrekking tot MOOC werd overwogen.

A recent survey[11] shows that one third of the 200 European universities consulted were not even aware of what a MOOC is, and only one third were considering any MOOC-related initiative.


Terwijl de drie belangrijkste aanbieders van MOOC's in de VS ongeveer 400 cursussen ter beschikking stellen, met 3 miljoen gebruikers wereldwijd, bieden maar weinig Europese universiteiten MOOC's aan.

While the three main MOOC providers in the USA offer around 400 courses, with three million users worldwide, few European universities are providing MOOCs.


moedigt de lidstaten ertoe aan ten volle gebruik te maken van het potentieel dat wordt geboden door digitalisering, ICT en nieuwe technologieën, inclusief opendataplatforms en MOOC's, om de kwaliteit en de toegankelijkheid van lesgeven en leren te verbeteren; verzoekt de EU en de lidstaten de nodige inspanningen te leveren om de digitale en ICT-vaardigheden te vergroten, mede door de organisatie van specifieke opleiding in het gebruik van deze instrumenten voor leraren en studenten op school- en universitair niveau; moedigt de uitwisseling aan van beste praktijken en meer grensoverschrijdende samenwerking op dit gebied.

Encourages the Member States to make full use of potential offered by digitalisation, ICTs and new technologies, including open data platforms and MOOCs, in order to improve the quality and accessibility of learning and teaching; calls on the EU and the Member States to make the necessary efforts to enhance digital and ICT competences, also by means of organising specific training in the use of these instruments for teachers and students at school and university level; encourages the exchange of best practices and enhanced cross-border cooperation in this area.


De Europese Commissie heeft deze uitdagingen in een recente serie strategiedocumenten benadrukt – forse uitbreiding van het aantal studenten, verhoging van de kwaliteit en het beter afstemmen van onderwijzen en leren op de brede maatschappelijke en arbeidsmarktbehoeften[1]. Daarnaast moet het Europees hoger onderwijs zich aanpassen aan de globalisering en de enorme wereldwijde groei van het aantal studenten en instellingen in het hoger onderwijs, die de positie van Europa als wereldleider op onderwijsgebied op de proef stellen[2]; en moet het aanbod van hoger onderwijs worden verbeterd en verbreed door het gebruik van nieuwe technologieën als MOOC's (open onlinecursu ...[+++]

The European Commission, in a series of recent strategy papers, has highlighted these challenges – greatly expanding the student population, raising quality and aligning teaching and learning more closely to wider societal and labour market needs[1]; adapting to globalisation and the huge growth in higher education students and institutions across the world, challenging Europe's position as a world leader in education[2]; and improving and widening the delivery of higher education by harnessing new technologies such as MOOCs and virtual or blended learning[3].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Nieuwe onderwijsvormen, zoals gecombineerd afstands- en contactonderwijs of open onlinecursussen voor een groot publiek (MOOC's), kunnen de wijze veranderen waarop onderwijs wordt verstrekt.

New modes of delivery, such as blended learning or massive open online courses (MOOCs), have the potential to change how education is delivered.


In sommige landen – ES, IT, NO – wordt momenteel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden die organisaties voor kwaliteitsborging kunnen spelen bij het beoordelen van open onlinecursussen voor een groot publiek (MOOC's).

Some countries – ES, IT, NO – are currently investigating the potential for QA bodies to assess MOOCs.


74. wijst op de mogelijkheden van een groot aantal open cursussen online (MOOC's) met betrekking tot de toegankelijkheid van hoogstaand onderwijs voor iedereen, aangezien hiermee flexibele en creatieve leermanieren mogelijk worden gemaakt, de gelijkheid van alle studenten wordt bevorderd en tevens de onderwijskosten voor zowel studenten als universiteiten worden verlaagd;

74. Underlines the possibilities offered by massive open online courses (MOOCs) in terms of accessibility to high-quality education for everyone, allowing more flexible and creative ways of learning, promoting equality for all learners, and also in terms of cutting education costs incurred by learners as well as those incurred by universities;


Het aanbieden van open onderwijsmiddelen (Open Educational Resources; OER's)[17] en met name open lesmateriaal (Open Courseware; OCW)[18] en op massale deelname gerichte, open onlinecursussen (Massive Open Online Courses; MOOC's) is op gang gekomen, heeft zich de laatste jaren snel ontwikkeld en is er op kwalitatief en organisatorisch[19] vlak sterk op vooruitgegaan.

The provision of Open Educational Resources (OER)[17] and, in particular Open Courseware (OCW)[18] and Massive Open Online Courses (MOOCs) has emerged and rapidly evolved in recent years, growing significantly in sophistication and organisation[19].


Ook digitaal leren en met name het opduiken van op massale deelname gerichte, open onlinecursussen (Massive Open Online Courses; MOOC's) geeft een nieuwe impuls aan strategische partnerschappen tussen onderwijsinstellingen en biedt nieuwe kansen om potentiële studenten te bereiken die misschien niet kunnen reizen of hun beroepsactiviteit onderbreken, maar wel graag het buitenlandse hogeronderwijsaanbod willen benutten.

Digital education, and in particular the emergence of massive open online courses (MOOCs) is also bringing new incentives for strategic partnerships between education institutions, and new opportunities to reach potential students who may not be able to travel or take a break from employment but who are eager to profit from higher education offers outside their country.


Niet-formeel leren en werkplekleren kunnen beter worden geïntegreerd in Eqavet door meer expliciete aandacht voor de kwaliteitsborging van kwalificatieontwerp en –toekenning en afstemming op het Europees kwalificatiekader, het Europees systeem voor overdracht van leerresultaten voor beroepsonderwijs en -opleiding en het Europass-certificaatsupplement. Op deze manier kan ook worden ingespeeld op het nieuwe verschijnsel van open leermiddelen (OER's) en open onlinecursussen voor een groot publiek (MOOC's) en kunnen transparantie en wederzijdse erkenning worden bevorderd, rekening houdend met de beginselen van de aanbeveling van de Raad inza ...[+++]

More explicit attention to the quality assurance of qualification design and award, liaising to the EQF, ECVET and the Europass Certificate Supplement, might allow EQAVET to better address non-formal and work-based VET but also tackle the emerging issue of open education resources (OER) or massive open online courses (MOOCs) and improving its impact on transparency and mutual recognition, taking into account the principles set out in the Council Recommendation for the validation of non-formal and informal learning[36].




Anderen hebben gezocht naar : massive open online course     MOOC     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'MOOC' ->

Date index: 2023-08-26
w