Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afstemming tussen werk en privé
Afstemming van werk en privé
Balans tussen werk en gezin
Balans tussen werk en privé
Balans tussen werk en privéleven
Docent maatschappelijk werk hoger onderwijs
Docent sociaal werk hoger onderwijs
Evenwicht tussen werk en privé
Evenwicht tussen werk en privéleven
Instellingen van algemeen maatschappelijk werk
Instellingen voor het algemeen maatschappelijk werk
Interventies op straat uitvoeren bij sociaal werk
Lector maatschappelijk werk
Lector sociaal werk
Maatschappelijk milieu
Maatschappelijk systeem
Maatschappelijk werk
Maatschappelijk werker
Maatschappelijke klasse
Praktijkbegeleider maatschappelijk werk
Praktijklector sociaal werk
Sociaal milieu
Sociaal systeem
Sociale klasse
Theorie van de maatschappelijke dienstverlening
Theorie van de sociale welzijnszorg
Theorie van het maatschappelijk werk
Trajectbegeleider sociaal werk
Trajectbegeleidster maatschappelijk werk
Tussenkomsten op straat uitvoeren bij sociaal werk

Vertaling van "Maatschappelijk werk " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
docent maatschappelijk werk hoger onderwijs | lector sociaal werk | docent sociaal werk hoger onderwijs | lector maatschappelijk werk

higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer


maatschappelijk werker [ maatschappelijk werk ]

social worker [ welfare officer | youth worker ]




trajectbegeleider sociaal werk | trajectbegeleidster maatschappelijk werk | praktijkbegeleider maatschappelijk werk | praktijklector sociaal werk

practice educator | practice-based educator | practice placement facilitator | social work practice educator


interventies op straat uitvoeren bij maatschappelijk werk | tussenkomsten op straat uitvoeren bij sociaal werk | interventies op straat uitvoeren bij sociaal werk | tussenkomsten op straat uitvoeren bij maatschappelijk werk

perform street interventions in social work | perform street-intervention in social-work | perform street intervention in social-work | perform street interventions in social work


instellingen van algemeen maatschappelijk werk | instellingen voor het algemeen maatschappelijk werk

general social work agencies


surveillance van maatschappelijk werk/counselen

Social work/counseling surveillance


theorie van de maatschappelijke dienstverlening | theorie van de sociale welzijnszorg | theorie van het maatschappelijk werk

theory of social work


maatschappelijke klasse [ maatschappelijk milieu | maatschappelijk systeem | sociaal milieu | sociaal systeem | sociale klasse ]

social class [ social milieu | socio-economic group ]


balans tussen werk en privé [ afstemming tussen werk en privé | afstemming van werk en privé | balans tussen werk en gezin | balans tussen werk en privéleven | evenwicht tussen werk en privé | evenwicht tussen werk en privéleven ]

work-life balance [ balance between work and private life | balancing work and family life | balancing work and private life | reconciliation of personal and working life | WLB | work-family balance | work-life integration | reconciliation of work, family and private life ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Naar verwachting bieden de zakelijke dienstverlening (zoals informatietechnologie, verzekeringen of adviesdiensten), de gezondheidszorg en maatschappelijk werk, de distributiesector, persoonlijke dienstverlening, hotels en catering en – in mindere mate – het onderwijs tot 2015 de beste vooruitzichten op nieuwe arbeidsplaatsen (figuur 1).

The best prospects of job creation up to 2015 are expected in business services (such as IT, insurance or consultancy), health care and social work, distribution, personal services, hotels and catering, and to a lesser extent education (Figure 1).


De uitvoering van de doelstellingen op het gebied van de gezondheidszorg en langdurige zorg zouden kunnen worden ondersteund door de vaststelling van streefcijfers betreffende toegang tot en kwaliteit van gezondheidszorg en maatschappelijk werk.

The implementation of the objectives in the field of healthcare and long-term care could be supported by targets related to access and quality of healthcare and social care.


De sleutel tot succes zijn maatregelen op microniveau die zijn gebaseerd op partnerschappen tussen de vele partijen die erbij moeten worden betrokken: regionale en lokale autoriteiten en hun politieke leiders, in het bijzonder die van de grotere steden waar zich veel migranten vestigen, mensen uit het onderwijs, de gezondheidszorg, het maatschappelijk werk, de politie en de media, de sociale partners, niet-gouvernementele organisaties, en de migranten zelf en hun verenigingen.

The key to success is the establishment of micro-level actions based on partnerships between all the many actors who need to be involved: regional and local authorities and their political leaders, especially those of the larger towns where many migrants settle, providers of education, healthcare, social welfare, the police, the media, the social partners, non-governmental organisations and migrants themselves and their associations.


23. verzoekt de lidstaten de verantwoordelijkheden van elke partner vast te leggen, met name van nationale en lokale autoriteiten, instanties voor maatschappelijk werk, jeugdwerkers, gezinnen en wettelijk vertegenwoordigers, bij de uitvoering van en het toezicht op levensprojecten en de coördinatie daarvan;

23. Calls on the Member States to define the responsibilities of each partner, in particular national and local authorities, welfare services, youth workers, families and legal representatives, in implementing and monitoring life projects and ensuring their coordination;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
29. benadrukt het belang van informeel en niet-formeel onderwijs voor de ontwikkeling bij jongeren van waarden, talent en vaardigheden, en voor actief burgerschap en democratische participatie; verzoekt de Commissie en de lidstaten om stelsels te ontwikkelen voor de erkenning van vaardigheden verworven in het niet-formeel en informeel onderwijs, tijdens vrijwilligerswerk, stages en maatschappelijk werk, en om dergelijke activiteiten te ondersteunen in het kader van de nieuwe programma's voor onderwijs, jeugd en burgerschap;

29. Stresses the importance of informal and non-formal learning for the development of values, aptitudes and skills for young people, as well as for learning about citizenship and democratic involvement; calls on the Commission and the Member States to develop systems that recognise competences acquired through non-formal and informal learning, voluntary work, internships and social work, and to provide support for such activities in the framework of the new programmes for education, youth and citizenship;


15. verwelkomt de vorderingen inzake de versterking van het normatieve kader op het gebied van rechtspraak voor kinderen, met inbegrip van de wijzigingen van het jeugdrecht, de instelling van een systeem van toezicht en de ontwikkeling van een nationale strategie voor de preventie van jeugddelinquentie; neemt met bezorgdheid kennis van de resterende lacunes inzake de bescherming van jeugdige misdaadslachtoffers, met name slachtoffers van misbruik, als gevolg van ontoereikende middelen, het tekort aan gekwalificeerd personeel en het ontbreken van een efficiënt responssysteem voor jeugdige slachtoffers; dringt aan op meer financiële middelen en mankracht voor de centra voor maatschappelijk werk ...[+++]

15. Welcomes progress in strengthening the normative framework in the field of justice for children, including amendments to the juvenile justice law, the establishment of a monitoring system and the development of a national strategy on the prevention of juvenile delinquency; notes with concern the remaining gaps in the protection of child victims of crimes, in particular victims of abuse, due to insufficient resources, the limited capacity of professional staff and the absence of an effective response system for child victims; calls for improved financial and human resources for centres for social work and the creation of multi-disci ...[+++]


37. onderstreept dat vele actoren kunnen helpen voorkomen dat kinderen voortijdig van school af gaan; wijst erop dat dit niet alleen ouders en alle betrokkenen bij het onderwijs zijn, maar ook nationale en lokale overheden, en roept al deze actoren op nauwer samen te werken, ook met plaatselijke diensten voor gezondheidszorg en maatschappelijk werk; merkt op dat een geïntegreerde aanpak doeltreffend kan zijn om de betreffende personen te helpen diverse barrières te overwinnen die goede schoolprestaties en het vinden van werk in de weg staan; onderstreept in dit verband het belang van studiebeurzen, die kinderen uit kansarme milieus de ...[+++]

37. Emphasises that there are many actors who can take steps to prevent children from leaving school prematurely; points out that these include not only parents and all those involved in education, but also public authorities, at both national and local level, and calls for closer cooperation between all these actors, together with local health and social services; notes that a ‘joined-up’ approach can be effective in helping the individuals concerned to overcome multiple barriers to educational achievement and employment; in this connection, stresses the importance of student grants which enable children from disadvantaged background ...[+++]


Maatschappelijke dienstverlening of maatschappelijk werk, gepaard gaande met ander beperkende maatregelen

Community service or work accompanied with other restrictive measures


2. verzoekt de lidstaten om een op sekse toegespitst beleid en programma's te ontwikkelen ter verbetering van de werk- en leefomstandigheden van vrouwelijke migranten en hun een betere toegang te garanderen tot onderwijs, maatschappelijk werk en gezondheidszorg, talenonderwijs en beroepsopleiding en om migrerende vrouwenorganisaties te betrekken bij het formuleren, implementeren en evalueren van dergelijk beleid;

2. Calls on the Member States to develop gender-sensitive policies and programmes to improve the living and working conditions of female migrants, including hygiene and safety and their economic and social situation, and guarantee them better access to education, social and health services, language training and vocational training and to involve migrant women organisations in the formulation, implementation and evaluation of such policies;


Sociale economie: Er is een grote verscheidenheid aan organisaties in deze sector (coöperaties, organisaties voor onderlinge hulpverlening, verenigingen, stichtingen, ondernemingen), die op zeer uiteenlopende terreinen werkzaam zijn (concurrerende markten, gezondheidszorg, maatschappelijk werk, sportieve activiteiten en recreatie, werkgelegenheid voor jongeren en strijd tegen sociale uitsluiting); de sector neemt ongeveer 5 % van de totale werkgelegenheid in de Europese Unie voor zijn rekening.De prioriteiten in deze sector zijn: actieve steun voor de oprichting en ontwikkeling van dienstverleningsstructuren in de vorm van informatiever ...[+++]

Social economy: there are many different types of organisations active in the social economy (cooperatives, mutual societies, associations, foundations, firms), all working in wide variety of fields (competitive markets, health services, neighbourhood services, sports activities, entertainment, youth employment and combating social exclusion). They account for some 5% of total employment in the European Union. Priority assistance in this sector should be given to active support for the creation and development of service suppliers, by means of information, training, advice, financial and technical assistance and support to ensure the lon ...[+++]


w