Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EUCAP Sahel Mali
GVDB-missie van de Europese Unie in Mali
Mali
Malie
Republiek Mali

Traduction de «Mali » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






EUCAP Sahel Mali | GVDB-missie van de Europese Unie in Mali

EUCAP Sahel Mali | European Union CSDP mission in Mali
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De Raad heeft op 15 april 2014 Besluit 2014/219/GBVB (1) betreffende de GVDB-missie van de Europese Unie in Mali (EUCAP Sahel Mali) vastgesteld, waarvan de geldigheidsduur 24 maanden vanaf de aanvangsdatum van EUCAP Sahel Mali beloopt.

On 15 April 2014, the Council adopted Decision 2014/219/CFSP (1) on the European Union CSDP Mission in Mali (EUCAP Sahel Mali), which is valid for 24 months from the launching of EUCAP Sahel Mali.


Titel: Kolonel Functie: Directeur militaire inlichtingen Geboortedatum: 1949 Geboorteplaats: Sudan Zekere alias: a) Abdoullah Ould Ahmed (Paspoort nr.: B0515260; Geboortedatum: 1948 Geboorteplaats: Anefif (Kidal), Mali; Datum van afgifte: 10 januari 2012; Plaats van afgifte: Bamako, Mali; Verstrijkt op: 10 januari 2017) b) Abdoullah Ould Ahmed (Mali, identiteitsnr. 073/SPICRE; Geboorteplaats: Anefif, Mali; Datum van afgifte: 6 december 2011; Plaats van afgifte: Essouck, Mali) Onzekere alias: nvt Nationaliteit: nvt Paspoort nr.: nvt Nationaal identiteitsnr.: nvt Adres: Libië (vermoedelijke status/verblijfplaats: in hechtenis in Lib ...[+++]

Title: Colonel Designation: Director Military Intelligence DOB: 1949 POB: Sudan Good quality a.k.a.: a) Abdoullah Ould Ahmed (Passport number: B0515260; DOB: 1948; POB: Anefif (Kidal), Mali; Date of issue: 10 Jan 2012; Place of issue: Bamako, Mali; Date of expiration: 10 Jan 2017) b) Abdoullah Ould Ahmed (Mali ID Number 073/SPICRE; POB: Anefif, Mali; Date of issue: 6 Dec 2011; Place of issue: Essouck, Mali) Low quality a.k.a.: na Nationality: na Passport no: na National identification no: na Address: Libya (Believed status/location: in custody in Libya.) Listed on:26 Feb. 2011Other information: Listed pursuant to paragraph 15 of ...[+++]


2. Ter ondersteuning van het proces dat in Mali gaande is tot herstel van het gezag van de staat en, in nauwe samenwerking met de andere internationale actoren, meer bepaald de MINUSMA, staat EUCAP Sahel Mali de BVT bij bij de tenuitvoerlegging van de door de nieuwe regering vastgelegde hervorming van de veiligheidssector en verleent EUCAP Sahel Mali desbetreffend advies, met het oog op:

2. With the support of the Malian dynamic in restoring State authority, and in close coordination with other international actors, in particular MINUSMA, EUCAP Sahel Mali shall assist and advise the ISF in the implementation of the security reform set out by the new Government, with a view to:


2. De voorhoede van EUCAP Sahel Mali heeft tot taak de logistieke en infrastructurele installatie van EUCAP Sahel Mali voor te bereiden, contacten te leggen met de Malinese zijde, met name de regering en de centrale autoriteiten, met de bedoeling samen een toekomstgerichte beoordeling te maken van de verwezenlijking van de missiedoelstellingen van EUCAP Sahel Mali, een aanvang te maken met het vastleggen van het kader voor samenwerking en coördinatie met de internationale partners, met name MINUSMA, en de nodige elementen aan te leveren voor het opstellen van het operatieconcept (CONOPS), het operatieplan (OPLAN) en het tweede financieel ...[+++]

2. The tasks of the core party of EUCAP Mali shall be to prepare the installation of the mission in terms of logistics and infrastructure, open communication with Malian contacts, in particular the government and central authorities, in order to conduct exploratory assessments with them regarding the implementation of the mission objectives, start to outline the framework for cooperation and coordination with international partners, in particular MINUSMA, and provide the input needed to draw up the concept of operations (CONOPS), the operation plan (OPLAN) and the second budgetary impact statement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Met volledige inachtneming van de beslissingsautonomie en het institutionele kader van de Unie kunnen derde staten worden uitgenodigd bij te dragen aan EUCAP Sahel Mali, met dien verstande dat zij de kosten dragen van het uitzenden van het door hen gedetacheerde personeel, met inbegrip van salarissen, verzekering tegen alle risico's, dagvergoedingen en kosten voor vervoer van en naar Mali, en dat zij een passende bijdrage aan de werkingskosten van EUCAP Sahel Mali leveren.

1. Without prejudice to the decision-making autonomy of the Union and its single institutional framework, third States may be invited to contribute to EUCAP Sahel Mali, provided that they bear the cost of the staff seconded by them, including salaries, all risk insurance cover, daily subsistence allowances and travel expenses to and from Mali, and that they contribute to the running costs of EUCAP Sahel Mali, as appropriate.


26. is ingenomen met de positieve resultaten en de conclusies van de door de EU en Frankrijk samen met Mali georganiseerde donorconferentie op hoog niveau "Together fo a New Mali" die op 15 mei 2013 in Brussel heeft plaatsgevonden ter ondersteuning van het Plan voor een duurzaam herstel van Mali; roept de EU en haar internationale partners ertoe op hun toezeggingen te effectueren in het kader van een efficiënte en gecoördineerde follow-up van de conferentie; benadrukt in dit verband dat het belangrijk is de aanzet te geven tot een algehele bestuurlijke hervorming in Mali, een nieuw decentralisatiebeleid vast te stellen en de voorwaarde ...[+++]

26. Welcomes the positive outcome and the conclusions of ‘Together for a New Mali’, the high-level donor conference organised by the EU and France together with Mali and held in Brussels on 15 May 2013 in support of the Plan for the Sustainable Recovery of Mali; calls on the EU and its international partners to implement their mutual commitments as part of an effective and coordinated follow-up to the conference; stresses, in this context, the importance of initiating a global reform of governance in Mali, of establishing a new decentralisation policy and of creating the conditions for sustainable economic and social development in Mal ...[+++]


20. wijst op de complementaire bijdrage van EUCAP Sahel Niger bij het geven van trainingen ter versterking van de veiligheidssector in de buurlanden en bij de coördinatie met EUTM Mali via een verbindingsofficier in Bamako; verzoekt de VV / HV te voorzien in alternatieve mogelijkheden voor het verstrekken van soortgelijke steun voor de hervorming van de veiligheidssector in Mali in zijn algemeenheid (met inbegrip van de politie, de nationale garde, de gendarmerie en de justitiële sector), onder meer door na te gaan of een en ander niet kan worden bewerkstelligd door uitbreiding van het mandaat van EUTM Mali of EUCAP Sahel Niger, dan wel ...[+++]

20. Notes the complementary work of EUCAP Sahel Niger in providing training to strengthen the security sector in neighbouring countries and in coordinating with EUTM Mali through a liaison officer in Bamako; calls on the VP/HR to set out options for providing similar support for the reform of the broader security sector in Mali (including police, national guard, gendarmerie and the justice sector), inter alia by assessing whether this could be done through an extension of the mandate of EUTM Mali or EUCAP Sahel Niger, or through the creation of a new CSDP Mission dedicated to the broader reform of the civilian security sector;


I. overwegende dat de internationale gemeenschap en Mali het eens zijn over het feit dat het Plan voor een duurzaam herstel van Mali (PRED) een degelijke basis vormt voor wederzijdse toezeggingen; overwegende dat de uitvoering van het PRED controle op en evaluatie van de geplande programma's en uitgaven vergt; overwegende dat de steun van de donoren voor het PRED afhangt van het feit of Mali zijn toezeggingen nakomt, en vooral of het land de noodzakelijke hervormingen op het vlak van democratisch bestuur doorvoert;

I. whereas the international community and Mali agree on the fact that the Plan for the Sustainable Recovery of Mali (PRED) constitutes a sound basis for mutual commitments; that the implementation of the PRED requires monitoring and evaluation of the planned programmes and expenditure; that the donors’ support for the PRED depends on Mali honouring its commitments, and in particular implementing the necessary reforms with regard to democratic governance;


de inspanningen van de regio en de internationale gemeenschap om een politieke oplossing te vinden voor het conflict in Mali te bevorderen, in overeenstemming met de relevante resoluties van de VNVR, en steun te verlenen voor een democratische overgang door de overgangsinstellingen te consolideren, een inclusieve nationale dialoog en verzoening te stimuleren – onder meer door bemiddeling – en vrije, eerlijke en transparante verkiezingen te bevorderen; ook steun te verlenen voor de initiatieven betreffende de territoriale integriteit van Mali en de veiligheid van de bevolking van dit land; het belang te onderstrepen van het handhaven va ...[+++]

to promote, in accordance with relevant UNSC resolutions, the efforts of the region and the international community to find a political solution to the conflict in Mali and foster a democratic transition by consolidating the institutions of transition, promoting – inter alia through mediation – inclusive national dialogue and reconciliation, as well as free, fair and transparent elections; to support as well the initiatives for the territorial integrity of Mali and the security of the country’s population; to emphasise the importance of maintaining stability in the Sahel region and of preventing a negative impact on the stability of Ma ...[+++]


(v) de inspanningen van de regio en de internationale gemeenschap om een politieke oplossing te vinden voor het conflict in Mali te bevorderen, in overeenstemming met de relevante resoluties van de VNVR, en steun te verlenen voor een democratische overgang door de overgangsinstellingen te consolideren, een inclusieve nationale dialoog en verzoening te stimuleren – onder meer door bemiddeling – en vrije, eerlijke en transparante verkiezingen te bevorderen; ook steun te verlenen voor de initiatieven betreffende de territoriale integriteit van Mali en de veiligheid van de bevolking van dit land; het belang te onderstrepen van het handhave ...[+++]

(v) to promote, in accordance with relevant UNSC resolutions, the efforts of the region and the international community to find a political solution to the conflict in Mali and foster a democratic transition by consolidating the institutions of transition, promoting – inter alia through mediation – inclusive national dialogue and reconciliation, as well as free, fair and transparent elections; to support as well the initiatives for the territorial integrity of Mali and the security of the country’s population; to emphasise the importance of maintaining stability in the Sahel region and of preventing a negative impact on the stability o ...[+++]




D'autres ont cherché : eucap sahel mali     republiek mali     Mali     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Mali' ->

Date index: 2023-03-08
w