Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Lager economisch en administratief onderwijs
MEAO
Middelbaar economisch en administratief onderwijs

Vertaling van "Middelbaar economisch en administratief onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
middelbaar economisch en administratief onderwijs | MEAO [Abbr.]

Upper Secondary Vocational Education in Business and Administration


Studiecommissie coordinatie wetenschappelijk onderwijs, hoger economisch en administratief onderwijs

University and Higher Commercial Education Coordination Study Group


Lager economisch en administratief onderwijs

junior secondary commercial education
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
26. verzoekt de lidstaten beleidsmaatregelen te blijven treffen, samen met stimuleringsmaatregelen op economisch en regelgevend gebied, die vorm geven aan cultuur- en onderwijssystemen, door middel van de oprichting van partnerschappen en uitwisselingsnetwerken tussen verschillende onderwijsniveaus en het bedrijfsleven, teneinde de huidige kloof tussen onderwijs en de markt te dichten, de mobiliteit van onderzoekers vanuit de universiteit naar het bedrijfsleven te vereenvoudigen en zo innovatie te bevorderen; is van mening dat de lid ...[+++]

26. Calls on the Member States to continue taking policy measures, accompanied by economic and regulatory incentive mechanisms, which shape culture and educational systems through the creation of partnerships and exchange networks between all the various levels of education and companies, in order to bridge the current gap between academia and the market and make it easier for researchers to move from universities to companies, thereby fostering innovation; believes that Member States must be more responsive to labour market needs, notably by fostering work-based learning and apprenticeships, as well as re-training of employees and prov ...[+++]


6. vraagt dat in het MDO-kader voor de periode na 2015 ambitieuze doelstellingen worden vastgelegd inzake vrouwenrechten en gelijkheid tussen man en vrouw op het gebied van zelfredzaamheid en welzijn van vrouwen, volledige en gelijke deelname van vrouwen aan het besluitvormingsproces in het openbare leven, of dat nu op politiek, economisch, sociaal of milieugebied is, strijd tegen het geweld jegens vrouwen, toegang tot kwaliteitsvol onderwijs (lager, middelbaar en hoger onderwijs) en tot kwaliteitsvolle opleidinge ...[+++]

6. Calls for the post-2015 MDG framework to set ambitious targets for women’s rights and gender equality in terms of women’s empowerment and well-being, women’s full and equal participation in decision-making in public life, whether in the political, economic, social or environmental sphere, combating violence against women, access to quality education (at primary, secondary and higher levels) and training, promotion of universal health coverage through health systems which are public and free at the point of use, access to micro-credit facilities in order to combat poverty and social exclusion, access to effective, quality health care, ...[+++]


31. wijst erop dat de toegang van meisjes tot het middelbaar en hoger onderwijs en de kwaliteit van het onderwijs prioriteiten moeten zijn voor de regeringen en de parlementen van de Noord-Afrikaanse landen, omdat zij ertoe kunnen bijdragen ontwikkeling en economische groei en een duurzame democratie te verzekeren;

31. Stresses that the governments and parliaments of North African countries should make it a priority to ensure that girls have access to high-quality secondary and higher education, given that this is a means of boosting development and economic growth and guaranteeing democratic stability;


17. betreurt het dat het huidige niveau van het onderwijs en levenslang leren, dat topprioriteit moet hebben in het kader van betere economische coördinatie, duidelijk onvoldoende is en stemt in met de meeste maatregelen die de Commissie voorstelt; betreurt het evenwel dat sommige van de door het Parlement goedgekeurde voorstellen niet zijn overgenomen, in het bijzonder die ter verbetering van de kennis van vreemde talen, wiskunde en natuurwetenschappen in het ...[+++]

17. Regrets that the current levels of education and lifelong learning, which should be included as top priorities in the framework of an improved economic coordination approach, are clearly insufficient and agrees with most of the measures proposed by the Commission; regrets, however, that some of the proposals approved by the Parliament have not been taken on board especially those with the objective of improving the knowledge of foreign languages, mathematics and sciences in primary and secondary education, to achieve an integrate ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. betreurt het dat het huidige niveau van het onderwijs en levenslang leren, dat topprioriteit moet hebben in het kader van betere economische coördinatie, duidelijk onvoldoende is en stemt in met de meeste maatregelen die de Commissie voorstelt; betreurt het evenwel dat sommige van de door het Parlement goedgekeurde voorstellen niet zijn overgenomen, in het bijzonder die ter verbetering van de kennis van vreemde talen, wiskunde en natuurwetenschappen in het ...[+++]

17. Regrets that the current levels of education and lifelong learning, which should be included as top priorities in the framework of an improved economic coordination approach, are clearly insufficient and agrees with most of the measures proposed by the Commission; regrets, however, that some of the proposals approved by the Parliament have not been taken on board especially those with the objective of improving the knowledge of foreign languages, mathematics and sciences in primary and secondary education, to achieve an integrate ...[+++]


We staan hier voor een economische uitdaging - het gaat om het concurrentievermogen en voor een uitdaging op sociaal vlak het gaat om de strijd tegen sociale uitsluiting in de Europese Unie, waar zo'n 150 miljoen burgers geen diploma van het middelbaar onderwijs op zak hebben. Dit is voor het Europese sociale model van fundamenteel belang.

It is vital in economic terms, i.e. remaining competitive, and also in social terms if we are to head off exclusion in a European Union in which 150 million citizens have not completed higher secondary level education. It is therefore of fundamental importance to our European social model.


- sociale insluiting via geïntegreerde sociaal-economische steunverlening aan leden van kansarme groepen te bevorderen, de deelname aan het lager en middelbaar onderwijs in die groepen te vergroten en het aanbod van omscholingsprogramma's te ontwikkelen met het oog op verbetering van de situatie van die kansarmen op de arbeidsmarkt; de discriminatie van etnische of taalminderheden (en vooral van de Roma) te bestrijden door daartoe maatregelen te nemen in zowel de overheids- als de privésector.

- Promoting social inclusion by providing integrated socio-economic support to the members of socially disadvantaged communities, increasing their participation in basic and secondary education and expanding the range of re-training programmes to improve their labour market situation. Combating discrimination against ethnic or language minorities (especially the Roma) through anti-discrimination measures in both the public and private sector.


- de systemen voor (met name middelbaar en hoger) onderwijs en voor opleiding te ontwikkelen, de kwaliteit ervan te verbeteren en ervoor te zorgen dat die systemen beter in staat zijn om de opleidingsbehoeften van de verschillende economische sectoren te onderkennen en te voorzien en om op die behoeften te reageren.

- Expanding and improving the quality of education and training systems, particularly in the field of secondary and tertiary education, and improving systems of education and training which are able to identify and anticipate the changing training needs of the various sectors in the economy and be responsive to those demands.


Hiertoe verzoekt hij de Commissie het verslag over de resultaten van het debat in ruime kring te verspreiden en de reflectie over dit onderwerp verder te bevorderen ; WIJST EROP dat de dialoog tussen de bevoegde autoriteiten op de twee gebieden van erkenning moet worden ingebed in de lopende activiteiten van de bestaande nationale structuren ; VERZOEKT de Lid-Staten en de Commissie, een betere coördinatie te bevorderen van de nationale structuren die verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van informatie over de twee gebieden van erkenning, zoals NARIC, Europese adviescentra etc., en de databanken, zoals ORTELIUS, uit te breiden, om ertoe bij te dragen dat het hoger onderwijs ...[+++]

It therefore asks the Commission to ensure that the report on the outcome of the debate is given wide distribution and to encourage further reflection on the subject; EMPHASIZES that the dialogue between the competent authorities in the two areas of recognition must be integrated with the normal activities of existing national structures; INVITES the Member States and the Commission to encourage improved coordination between the national structures concerned with disseminating information in the two areas of recognition, such as the NARIC, the Euro-Info-Centres etc., and to reinforce databases such as ORTELIUS, so as to promote greater transparency of higher education systems; INVITES higher education establishments, professional organiz ...[+++]


-in specifieke gevallen, vast te stellen aan de hand van de bijzondere behoeften van de betrokken landen en regio's, het gedeelte van de nationale stelsels van middelbaar onderwijs dat speciaal aan de beroepsopleiding na de voltijdse leerplicht is gewijd, en dat door aanpassing van structuur en methoden inzake beroepsonderwijs aan de uitdaging van de economische en technologische veranderingen een antwoord biedt .

-in specific cases to be defined according to the particular needs of the countries and regions concerned, that part of national secondary, or corresponding education systems specifically devoted to vocational training following compulsory full-time schooling where that part meets the challenges posed by economic and technological changes.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Middelbaar economisch en administratief onderwijs' ->

Date index: 2021-08-08
w