Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alternator
Convertor
Elektrische machine
Elektrische motor
Elektroaggregaat
Explosiomotor met ontsteking door een elektrische vonk
Generatoraggregaat
Motor met bougie-ontsteking
Motor met elektrische ontsteking
Stationaire IV-motor met elektrische ontsteking
Stroomgenerator
Transformator
Turbogenerator
Wisselstroomdynamo

Vertaling van "Motor met elektrische ontsteking " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
motor met elektrische ontsteking

positive ignition engine


explosiomotor met ontsteking door een elektrische vonk | motor met bougie-ontsteking | motor met elektrische ontsteking

positive-ignition engine | spark-ignition engine | SI engine [Abbr.]


stationaire IV-motor met elektrische ontsteking

stationary spark ignition IC engine


elektrische machine [ alternator | convertor | elektrische motor | elektroaggregaat | generatoraggregaat | stroomgenerator | transformator | turbogenerator | wisselstroomdynamo ]

electric machinery [ alternator | electricity generator | electric motor | generating engine | generating set | transformer | turbo-alternator ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Soort motor: bv. elektrische ontsteking, compressieontsteking enz.

Kind of engine: e.g. positive-ignition, compression ignition, etc.


Interessant genoeg heeft het Commissievoorstel tot doel enkele van deze problemen aan te pakken door de emissiegrenswaarden voor ammoniak (NH3) voor zware vrachtwagens met een elektrische ontsteking en voor methaan (CH4) van lichte bedrijfsvoertuigen met elektrische ontsteking te versoepelen.

Interestingly, the Commission proposal aims to address some of these problems through the relaxation of the emission limits for ammonia (NH3) from positive ignition HD vehicles and methane (CH4) from positive ignition LD vehicles.


Wat de methaanemissies betreft, zou de Commissie de grenswaarden voor de totale emissie van koolwaterstoffen (THC) voor lichte bedrijfsvoertuigen met een elektrische ontsteking alleen moeten verhogen als dat gecompenseerd wordt door een algehele vermindering van het broeikasgaseffect van de gecombineerde totale CO2- en methaanemissies Uw rapporteur wil benadrukken dat de Commissie de evolutie van de ammoniak- en methaanemissies van voertuigen met een elektrische ontstekin ...[+++]

As regards methane emissions, the Commission should increase the limit value of total hydrocarbons (THC) emissions for positive ignition LD vehicles only if this would be offset by an overall reduction of the greenhouse gas effect of the combined total emissions of CO2 and methane. Your Rapporteur wishes to emphasise that the Commission should continue monitoring the evolution of ammonia and methane emissions from positive ignition vehicles placed on the market, and propose appropriate measures if necessary.


(a) uitgerust met een motor met elektrische ontsteking van categorie M en N zoals beschreven in bijlage II bij Richtlijn 70/156./EEG;

(a) positive ignition engines of category M and N as defined in [Annex II] to Directive 70/156/EEC


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Deze richtlijn is van toepassing op de beperking van verontreinigende gassen en deeltjes, de nuttige levensduur van emissiebeperkingssystemen, de overeenstemming van in gebruik zijnde voertuigen/motoren en de boorddiagnosesystemen (OBD) van alle motorvoertuigen met een motor met compressieontsteking en op de verontreinigende gassen, de nuttige levensduur, de overeenstemming van in gebruik zijnde voertuigen/motoren en de boorddiagnosesystemen (OBD) van alle motorvoertuigen met een motor met elektrische ontsteking die op aardgas of LPG loopt, alsmede op de motoren met compressieontsteking en elektrische ontsteking zoals omschreven in artik ...[+++]

This Directive applies to the control of gaseous and particulate pollutants, useful life of emission control devices, conformity of in-service vehicles/engines and on-board diagnostic (OBD) systems of all motor vehicles equipped with compression-ignition engines and to the gaseous pollutants, useful life, conformity of in-service vehicles/engines and on-board diagnostic (OBD) systems of all motor vehicles equipped with positive-ignition engines fuelled with natural gas or LPG, and to compression-ignition and positive-ignition engines ...[+++]


Het is inmiddels wenselijk dat de lage-temperatuurproef eveneens wordt uitgevoerd op voertuigen van categorie M1 met een motor met elektrische ontsteking bestemd voor het vervoer van meer dan zes personen en op voertuigen van de categorie M1 met een motor met elektrische ontsteking en een maximummassa van meer dan 2500 kg, waarbij dit tot dusver niet noodzakelijk was.

It is now also appropriate to include within the scope of the low temperature test vehicles of category M1 with positive-ignition engines designed to carry more than six occupants and vehicles of category M1 with positive-ignition engines whose maximum mass exceeds 2500 kg, which were previously excluded.


Voertuigen met een motor met elektrische ontsteking van de categorieën M en N

Positive-ignition engined vehicles of categories M and N


(3) OBD-systemen zijn minder ver ontwikkeld voor voertuigen met een motor met elektrische ontsteking die permanent of tijdelijk op LPG of aardgas loopt, en kunnen niet voor 2003 voor dergelijke nieuwe voertuigtypen verplicht worden gesteld.

(3) On-board diagnostics (OBD) is at a less developed stage for vehicles equipped with positive-ignition engines which run permanently or part-time on liquefied petroleum gas (LPG) or natural gas (NG) and cannot be required on such new types of vehicles before 2003.


- het werkingsprincipe van de motor (met elektrische ontsteking, met compressie-ontsteking, elektromotor, hybride enz.),

- the type of power unit (spark-ignition, compression-ignition, electric, hybrid, etc.),


Deze richtlijn is van toepassing op de uitlaatemissies, de verdampingsemissies, de gasemissies van de carter alsmede de duurzaamheid van de voorzieningen tegen verontreiniging van alle motorvoertuigen die zijn uitgerust met een motor met elektrische ontsteking en op de uitlaatemissies en de duurzaamheid van de voorzieningen tegen verontreiniging van motorvoertuigen die zijn uitgerust met een motor met compressieontsteking van de categorieën M1 en N1 (1), overeenkomstig artikel 1 van Richtlijn 70/220/EEG in de versie van Richtlijn 83/351/EEG (2), met uitzondering van voertuigen van categorie N1 waarvoor goedkeuring is verleend uit hoofde ...[+++]

This Directive applies to the tailpipe emissions, evaporative emissions, emissions of crankcase gases and the durability of anti-pollution devices for all motor vehicles equipped with positive-ignition engines and to the tailpipe emissions and durability of anti-pollution devices from vehicles of categories M1 and N1 (1), equipped with compression-ignition engines covered by Article 1 of Directive 70/220/EEC in the version of Directive 83/351/EEC (2), with the exception of those vehicles of category N1 for which type-approval has been granted pursuant to Directive 88/77/EEC (3).




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Motor met elektrische ontsteking' ->

Date index: 2021-09-02
w