Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Niet-terug-naar-nul-vastlegging
Non-return-to-zero change recording
Terug-naar-nul vastlegging
Terugkeer-naar-nul vastlegging

Traduction de «Niet-terug-naar-nul-vastlegging » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
niet-terug-naar-nul-vastlegging | non-return-to-zero change recording | NRZ/C,deze twee waarden kunnen zijn verzadiging en nul-magnetisering,meer algemeen zijn het de tegengestelde verzadigingstoestanden,deze werkwijze heet NRZ-change recording ,omdat de vastgelegde magnetische toestand wordt veranderd indien en alleen indien de vastgelegde bit van nul in één,of van één in nul verandert [Abbr.]

non-return-to-zero change recording | NRZ/C [Abbr.]


niet-terug-naar-nul-vastlegging

non-return-to-reference recording | non-return-to-zero recording | NRZ [Abbr.]


terugkeer-naar-nul vastlegging | terug-naar-nul vastlegging

return-to-zero recording | RZ [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Maar ondanks deze vooruitgang zijn nog niet alle voorwaarden volledig vervuld van het stappenplan "Terug naar Schengen", dat de beëindiging van alle grenscontroles aan de binnengrenzen mogelijk maakt en in de betrokken Schengenstaten kunnen zich nog steeds irreguliere secundaire bewegingen voordoen.

However, despite this progress, all of the conditions of the "Back to Schengen" Roadmap allowing for the lifting all internal border controls are still not fully in place today and the Schengen States concerned are still exposed to a risk of irregular secondary movements.


Hoewel de situatie zich geleidelijk stabiliseerde, vond de Commissie dat de voorwaarden van het stappenplan “Terug naar Schengen” nog niet geheel waren vervuld en dat een terugkeer naar een normaal functionerend Schengengebied daarom nog niet mogelijk was.

Despite the progressive stabilisation of the situation, the Commission considered that the conditions of the "Back to Schengen" Roadmap allowing for a return to a normally functioning Schengen area are yet entirely fulfilled.


Ondanks de geleidelijke stabilisering van de situatie en de uitvoering van een aantal door de Commissie voorgestelde maatregelen voor een beter beheer van de buitengrenzen en een betere bescherming van het Schengengebied, is de Commissie van oordeel dat nog niet volledig is voldaan aan de voorwaarden van het stappenplan "Terug naar Schengen", die een terugkeer naar een normaal functioneren van het Schengengebied mogelijk maken.

Despite the progressive stabilisation of the situation and the implementation of a series of measures proposed by the Commission to better manage the external borders and protect the Schengen area, the Commission considers that the conditions of the "Back to Schengen" Roadmap allowing for a return to a normally functioning Schengen area have not yet been entirely fulfilled.


Er moet rekening worden gehouden met uitzonderlijke wijzigingen van de factoren die het evenwicht tussen de vraag naar en het aanbod van emissierechten bepalen, met name de opnieuw de kop opstekende economische vertraging, alsook tijdelijke elementen die direct verband houden met de overgang naar fase 3, waaronder de toenemende hoeveelheid voor de tweede handelsperiode geldige emissierechten die niet ter naleving van de regelgeving in de genoemde periode worden gebruikt, de toenemende hoeveelheden gecertificeerde emissiereducties en emissiereductie-eenheden afkomstig van emissiereductieprojecten in het kader van het mechanisme voor schone ontwikkeling of in het kader van de bepalingen inzake gezamenlijke uitvoering die beschikbaar zijn voor ...[+++]

Account should be taken of exceptional changes in drivers determining the balance between the demand for and supply of allowances, notably the renewed economic slowdown, as well as temporary elements directly related to the transition to phase 3, including increasing unused volume of allowances valid for the second trading period for compliance in the said period, increasing volumes of certified emission reductions and emission reduction units from emission reduction projects under the Clean Development Mechanism or under Joint Implementation provisions for surrendering by operators covered by the scheme, the monetisation of allowances from the new entrants reserve for the third trading period for support of demonstration projects of carbon ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EU-burgers zijn niet vertegenwoordigd wanneer een ambassade of consulaat van de eigen lidstaat niet 'toegankelijk' is, d.w.z. wanneer zij niet in staat zijn de ambassade of het consulaat te bereiken en nog op dezelfde dag terug te reizen naar hun plaats van vertrek.

It clarifies that EU citizens are considered as unrepresented when an embassy or consulate of their own Member State is not ‘accessible’, meaning that they cannot reach it and return to where they started at least the same day.


De rechten op de vastlegging van de uitvoering dienen terug te keren naar de uitvoerende kunstenaar indien de producent van fonogrammen ervan afziet om voldoende (in de zin van het Internationaal Verdrag inzake de bescherming van uitvoerende kunstenaars, producenten van fonogrammen en omroeporganisaties) exemplaren van een fonogram voor verkoop aan te bieden, dat zonder de termijnverlenging in het publiek domein zou vallen, of ervan afziet om dat fonogram toegankelijk te maken voor het publiek.

The rights in the fixation of the performance should revert to the performer if a phonogram producer refrains from offering for sale in sufficient quantity, within the meaning of the International Convention on the Protection of Performers, Producers of Phonograms and Broadcasting Organisations, copies of a phonogram which, but for the term extension, would be in the public domain, or refrains from making such a phonogram available to the public.


Momenteel liggen 3,8 miljoen hectaren verplicht braak in de EU. Door het braakleggingspercentage tot nul terug te brengen, zal volgens de Commissie naar schatting 1,6 en 2,9 miljoen hectaren opnieuw voor de landbouwproductie kunnen worden bestemd.

3,8 million hectares are currently under mandatory set-aside in the EU. By reducing the set-aside rate to zero, the European Commission believes that between 1,6 and 2,9 million hectares could be returned to agricultural production.


handhaving van een lineaire verlaging van de in het VOB gevraagde vastleggings- en betalingskredieten met EUR 150 miljoen voor de begrotingsonderdelen van subrubriek 1a waar de kredieten meer dan EUR 50 miljoen bedragen, behalve voor drie begrotingsonderdelen betreffende de hervorming van het GLB; deze verlaging past in de algemene aanpak, namelijk een beheerste groei van de betalingskredieten, die zowel voor de verplichte uitgaven (subrubriek 1a) als voor de niet-verplichte uitgaven (overige rubrieken) zou moeten gelden; aanvaarding van het VOB van de Commissie met betrekking tot de kredieten voor plattelandsontwikkeling (subrubriek 1b); aanvaarding van de herziening van de financiële vooruitzichten waardoor in 2006 een bedrag van EUR 6 ...[+++]

to retain an across-the-board reduction in commitment and payment appropriations requested in the PDB by an amount of EUR 150 million under budget heading of sub-Heading 1a where the appropriations are greater than EUR 50 million, apart from three headings related to CAP reform; this reduction is in line with the overall approach of controlled growth in payment appropriations, in which it is proposed to include compulsory expenditure (sub-Heading 1a) and non-compulsory expenditure (other headings); to accept the Commission's PDB as regards appropriations for rural development (sub-Heading 1b); to accept the revision of the Financial Perspective transferring in 2006 an amount of EUR 655 million from sub-Heading 1a to sub-Heading 1b for ag ...[+++]


Dit zou eveneens helpen voorkomen dat de kans dat de economie oververhit raakt groter wordt naarmate de rente zakt in de aanloop naar de start van de EMU; Frankrijk de regering moet klaarheid scheppen over haar begrotingsstrategie op middellange termijn, met name door te verduidelijken hoe het tekort tot ver onder de 3% van het BBP zal worden teruggebracht en hoe de huidige opwaartse tendens van de schuld zal worden omgebogen; Ierland om oververhitting van de economie te vermijden, moeten alle onverwachte overheidsinkomsten worden aangewend om het begrotingsoverschot op te trekken. Verdere verlagingen van de belastingen in 1999 moeten worden vermeden; Italië de regering moet haar inspanningen intensiveren om tot blijvend gezonde overh ...[+++]

Further tax reductions in 1999 should be avoided; Italy the government should intensify its efforts to ensure lasting sound public finances, in particular by maintaining a significant primary surplus, with additional contributions from privatisation receipts; Luxembourg maintain the present sound public finances; Netherlands avoid relaxation of the budgetary stance and take advantage of the present favourable economic conditions to make further reductions in the deficit; Austria ensure tight budgetary control to avoid pressures resulting from pension reforms and changes in the family tax system; Portugal further budgetary adjustment measures should focus on the expenditure, rather than tax increases and interest payment reductions ...[+++]


De Kamer belicht een aantal verrichtingen die uit de rekeningen niet konden worden afgelezen, waaronder: . de transfer van 111 Mio ECU in verband met Somalië naar een geblokkeerde rekening [3.21] . een terug te betalen transfer: 12 Mio ECU [3.22 a] . bestedingen uit het 6e EOF, die in een later stadium moeten worden gecompenseerd: 45,5 Mio ECU [3.22] . diverse geblokkeerde/bevroren bedragen: 63,5 Mio ECU [3.23/24] . Stabex-transfers en -verrichtingen in verband met de structurele aanpassing die niet zodanig zijn geboekt dat de werkelijke bestedingsgraad kan worden afgelezen [3.40] . nog niet geregulariseerde voorschotten die niet apart in de rekeningen zijn opgenomen [3.43-3.46].

The Court highlights a number of operations which have not been disclosed in the accounts including:- the transfer of 111 Mio ECU to a blocked account in respect of Somalia [3.21] a transfer to be reversed, 12 Mio ECU [3.22a] utilizations from the 6th EDF to be compensated at a later stage, 45.5 Mio ECU [3.22] various blocked/frozen funds, 63.5 Mio ECU [3.23/24] Stabex transfers and operations in support of structural adjustment are not presented in a way which makes clear the actual level of utilization [3.40] Uncleared advances are not shown separately in the accounts [3.43 - 3.46].




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Niet-terug-naar-nul-vastlegging' ->

Date index: 2023-12-20
w