Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Niet-universitair hoger onderwijs

Vertaling van "Niet-universitair hoger onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
niet-universitair hoger onderwijs

first stage of tertiary education
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Op dezelfde manier kan ieder personeelslid uit het universitair of niet-universitair hoger onderwijs voor een periode van vijf dagen tot zes weken in het buitenland een opleiding volgen.

Likewise, any academic and non-academic higher education member of staff may receive training abroad for a period of five days to six weeks.


(b) op het gebied van Erasmus (hoger onderwijs) en Erasmus Mundus (internationale samenwerking in het hoger onderwijs) beoogt het programma excellentie en kwaliteit in de Europese ruimte voor hoger onderwijs te versterken en de aantrekkelijkheid daarvan in een mondiale context te vergroten, door meer transparantie en erkenning van al haar hogeronderwijskwalificaties, een grotere leermobiliteit van studenten en personeel en de bevordering van de kwaliteit van gezamenlijke universitaire opleiding ...[+++]

(b) In the field of Erasmus (higher education), and Erasmus Mundus (international cooperation in higher education), the Programme shall aim to strengthen excellence and quality in the European Higher Education Area and its attractiveness in a global context, through increased transparency and recognition of all its higher education qualifications, increased student and staff learning mobility and through cooperation and the promotion of the quality of joint degree programmes among higher education institutions of participating countries, as well as among higher education institutions of participating countries and those of third countrie ...[+++]


Het hoger onderwijs is van cruciaal belang voor de ontwikkeling van de kennis en vaardigheden die Europa nodig heeft om te kunnen concurreren in de wereldeconomie, maar de lidstaten investeren niet voldoende in de modernisering van de stelsels van hoger onderwijs.

Higher education is crucial for developing the knowledge and skills that Europe needs to compete in the world economy, but Member States are not investing enough to modernise their higher education systems.


1. De lijst moet in samenwerking met vertegenwoordigers van het hoger onderwijs (universiteiten en niet-universitair hoger onderwijs, studenten, docenten en onderzoekers van universiteiten) en de sociale partners worden opgesteld door vertegenwoordigers van de nationale autoriteiten en van in de lidstaten werkzame organisaties voor kwaliteitsborging en accreditatie.

1. The list should be drawn up by representatives of the national authorities and quality assurance and accreditation agencies active in the Member States, together with representatives of the higher education sector (universities and non university higher education, students, university teachers and researchers) and social partners.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. De lijst moet in samenwerking met vertegenwoordigers van het hoger onderwijs (universiteiten en niet-universitair hoger onderwijs, studenten, docenten en onderzoekers van universiteiten) en de sociale partners worden opgesteld door vertegenwoordigers van in de lidstaten werkzame organisaties voor kwaliteitsborging en accreditatie.

1. The list should be drawn up by representatives of quality assurance and accreditation agencies active in the Member States, together with representatives of the higher education sector (universities and non university higher education, students, university teachers and researchers) and social partners.


10. herhaalt dat niet-discriminatoire toegang tot kwaliteitsonderwijs een van de prioriteiten zou moeten vormen van de Europese strategie voor de integratie van Roma; dringt er bij de Commissie op aan een verdubbelde inspanning te leveren inzake de financiering en ondersteuning van acties in de lidstaten die erop gericht zijn Roma-kinderen reeds op jonge leeftijd in het reguliere onderwijs te integreren; verzoekt de Commissie steun te verlenen aan programma's ter bevordering van positieve actie ten voordele van de Roma op het vlak van middelbaar en hoger onderwijs ...[+++]

10. Reiterates that equal access to quality education should be a priority under a European strategy on the Roma; urges the Commission to redouble its efforts to fund and support actions in the Member States which aim to integrate Romani children into mainstream education from early age; urges the Commission to support programmes fostering positive action for Roma in the fields of secondary and higher education; urges the Commission to support other programmes providing positive and successful models of desegregation; urges the Commission to establish particular funds to support (i) the pre-school education of Roma, (ii) desegregatio ...[+++]


14. verzoekt de Commissie na te gaan hoe de antidiscriminatiewetgeving op het gebied van onderwijs verscherpt kan worden, met speciale aandacht voor desegregatie, en binnen een jaar na de aanneming van deze resolutie over haar bevindingen aan het Parlement verslag uit te brengen; herhaalt dat niet-discriminatoire toegang tot kwaliteitsonderwijs een van de prioriteiten zou moeten vormen van de Europese strategie voor de integratie van Roma; dringt er bij de Commissie op aan een verdubbelde inspanning te leveren inzake de financiering en ondersteuning van acties in de lidstaten die erop gericht zijn Roma-kinderen reeds op jonge leeftijd ...[+++]

14. Urges the Commission to examine opportunities to strengthen anti-discrimination legislation in the area of education, focusing on desegregation, and to report on its findings to Parliament within one year following adoption of this resolution; reiterates that equal access to quality education should be a priority under a European strategy on the Roma; urges the Commission to redouble its efforts to fund and support actions in the Member States which aim to integrate Romani children into mainstream education from an early age; urges the Commission to support programmes fostering positive action for Roma in the fields of secondary and higher education, includin ...[+++]


De bevordering van de studentenmobiliteit dank zij talrijke standpuntbepalingen van Europees Parlement en Raad, alsook de aanneming van communautaire programma's zoals SOCRATES en LEONARDO DA VINCI, moeten de instellingen voor hoger onderwijs en voor beroepsopleiding ertoe aanzetten de studievakken en diploma's die in andere Lid-Staten zijn verricht, respectievelijk zijn behaald, te aanvaarden en daar rekening mee te houden ; daarbij moeten zij vertrouwen hebben in de kwaliteit van de beroepsopleiding en van de universitaire maatstave ...[+++]

The support for student mobility manifested on many occasions by the European Parliament and Council and the adoption of Community programmes such as SOCRATES and LEONARDO DA VINCI must give higher education, vocational training establishments and the competent authorities the incentive to accept and take into account periods of study undertaken and diplomas obtained in other Member States with confidence in the quality of vocational training and university standards in these Member States and by unreserved commitment to implementing ...[+++]


Dergelijke maatregelen moeten betrekking hebben op zowel het algemene als het beroepsonderwijs, op alle niveaus, alsook op het universitair onderwijs, onder eerbiediging van de autonomie van de instellingen voor hoger onderwijs.

Such measures should concern general and vocational education at all levels including higher education, while respecting the autonomy of higher education establishments.


De leden van de jury, die wordt voorgezeten door de Vice-Voorzitter van het Europees Parlement, mevrouw Nicole FONTAINE, zijn: Professor Bricall, voorzitter van de Conferentie van Europese Rectoren, Mevrouw Professor Salinnen, voorzitter van de Noordse Raad van Rectoren, Professor Grementieri, lid van het Raadgevend Comité voor ERASMUS en zelf in 1990 begiftigd met een ERASMUS-prijs, en Professor Kaplanis, aftredend voorzitter van EURASHE (organisatie van voorzitters van niet- universitaire instellingen voor hoger onderwijs).

The members of the jury, chaired by the Vice-President of the European Parliament, Mrs Nicole Fontaine, are: Prof. Bricall, President of the Conference of European Rectors; Prof. Salinnen, President of the Nordic Council of Rectors; Prof. Grementieri, member of the ERASMUS Advisory Committee and winner of the ERASMUS prize in 1990; Prof. Kaplanis, outgoing President of EURASHE (European association comprising the presidents of non-university higher education establishments).




Anderen hebben gezocht naar : niet-universitair hoger onderwijs     Niet-universitair hoger onderwijs     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Niet-universitair hoger onderwijs' ->

Date index: 2023-08-29
w