Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Onderwijs met beperkt leerplan
Onderwijscentrum met beperkt leerplan

Traduction de «Onderwijs met beperkt leerplan » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


onderwijscentrum met beperkt leerplan

part-time education centre
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
C. overwegende dat de strijdende partijen in conflictgebieden scholen kunnen gebruiken als trainingskampen, wapenopslagplaatsen of bases voor militaire operaties; overwegende dat het gebruik van scholen en andere onderwijsfaciliteiten voor militaire doeleinden een belemmering en beperking vormt voor het gebruik van dergelijke faciliteiten door studenten en docenten voor hun rechtmatige doel, op zowel korte als lange termijn, waardoor de toegang tot onderwijs wordt beperkt, terwijl dit een van de belangrijkste instrumenten is voor de ...[+++]

C. whereas in conflict zones, the warring parties might convert schools into training camps, arms depots or bases for military operations; whereas the use of schools and other forms of educational facilities for military use hinders and restricts the use of such facilities for their rightful purpose by students and teachers, in both the short and long term, hampering access to education, which is one of the most important tools in preventing different forms of discrimination and oppression and is also a human right enshrined in Article 26 of the Universal Declaration of Human Rights; whereas under Article 38 of the Convention on the Ri ...[+++]


H. overwegende dat de gebrekkige toegang tot water en sanitaire voorzieningen gevolgen heeft voor de verwezenlijking van andere mensenrechten; overwegende dat vrouwen onevenredig hard worden geraakt door watertekorten, aangezien zij in veel ontwikkelingslanden traditioneel verantwoordelijk zijn voor de watervoorziening voor huishoudelijk gebruik; overwegende dat vrouwen en meisjes het sterkst lijden onder de gebrekkige toegang tot toereikende en behoorlijke sanitaire voorzieningen, waardoor hun toegang tot onderwijs wordt beperkt en zij kwetsbaarder worden voor ziekten;

H. whereas lack of access to water and sanitation has consequences for the realisation of other human rights; whereas water challenges disproportionately affect women, given that in many developing countries they are traditionally responsible for domestic water supply; whereas women and girls suffer most from the lack of access to adequate and decent sanitation, which often limits their access to education and makes them more vulnerable to diseases;


D. overwegende dat de gebrekkige toegang tot water en sanitaire voorzieningen gevolgen heeft voor de verwezenlijking van andere mensenrechten; overwegende dat vrouwen onevenredig hard worden geraakt door watertekorten, aangezien zij in vele ontwikkelingslanden traditioneel verantwoordelijk zijn voor de watervoorziening voor huishoudelijk gebruik; overwegende dat vrouwen en meisjes het sterkst lijden onder de gebrekkige toegang tot toereikende en behoorlijke sanitaire voorzieningen, waardoor hun toegang tot onderwijs wordt beperkt en zij kwetsbaarder worden voor ziekten;

D. whereas lack of access to water and sanitation has consequences for the realisation of other human rights; whereas water challenges disproportionately affect women, given that in many developing countries they are traditionally responsible for domestic water supply; whereas women and girls suffer most from the lack of access to adequate and decent sanitation, which often limits their access to education and makes them more vulnerable to diseases;


H. overwegende dat de gebrekkige toegang tot water en sanitaire voorzieningen gevolgen heeft voor de verwezenlijking van andere mensenrechten; overwegende dat vrouwen onevenredig hard worden geraakt door watertekorten, aangezien zij in veel ontwikkelingslanden traditioneel verantwoordelijk zijn voor de watervoorziening voor huishoudelijk gebruik; overwegende dat vrouwen en meisjes het sterkst lijden onder de gebrekkige toegang tot toereikende en behoorlijke sanitaire voorzieningen, waardoor hun toegang tot onderwijs wordt beperkt en zij kwetsbaarder worden voor ziekten;

H. whereas lack of access to water and sanitation has consequences for the realisation of other human rights; whereas water challenges disproportionately affect women, given that in many developing countries they are traditionally responsible for domestic water supply; whereas women and girls suffer most from the lack of access to adequate and decent sanitation, which often limits their access to education and makes them more vulnerable to diseases;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Ondernemerschapsvaardigheden en -competenties dienen op alle niveaus van onderwijs en opleiding en voor zover mogelijk in alle onderdelen van het leerplan zodanig te worden verwerkt dat zij voortdurend kunnen worden ontwikkeld; aandacht moet daarbij worden besteed aan het behalen van leerresultaten op het vlak van ondernemerschap.

Entrepreneurship skills and competences should be addressed at all levels of education and training and, as far as possible, across the curriculum in a manner that enables their continuous development, with attention being paid to the attainment of entrepreneurial learning outcomes.


[18] Bijvoorbeeld beperkte toegang tot hoogwaardig onderwijs, beperkte toegang tot steun voor aanvullend leren, gebrek aan steun van ouders, of beperkte toegang tot aanvullende (niet-formele) leermogelijkheden.

[18] For example limited access to high quality education, limited access to additional learning support, lack of parental support or access to additional (non-formal) learning opportunities etc.


Zo blijkt uit een recent OESO onderzoek dat juist diegenen zonder hoger middelbaar onderwijs, met beperkte lees- en schrijfvaardigheden, het minst geneigd zijn om als volwassenen te participeren in voortgezet onderwijs en opleiding.

A recent OECD survey has shown, for example, that it is precisely those without advanced secondary education, and whose literacy skills are limited, that are least inclined to undergo further education or training as adults.


- In 12 van de 15 EU lidstaten van de EU maakt ICT-onderwijs deel uit van het leerplan voor het voortgezet onderwijs (1997/98).

- In 12 out of 15 EU Member States, it is included in the curriculum of secondary education (1997/98).


- In 8 van de 15 lidstaten van de EU is ICT-onderwijs opgenomen in het leerplan voor het basisonderwijs (1997/1998).

- In 8 out of 15 EU Member States, ICT is included in the curriculum of primary education (1997/1998).


In verscheidene lidstaten wordt een "diplomasupplement" getoetst, niet alleen om de in het buitenland gevolgde opleiding en scholing te kunnen inschatten, maar ook om nauwkeuriger het in het kader van het nationale leerplan gevolgde onderwijs te beschrijven.

A "diploma supplement" is being looked at in several Member States, not only to recognise courses of study and training pursued abroad but also to define more precisely what is taught under the main national course.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Onderwijs met beperkt leerplan' ->

Date index: 2022-07-07
w