Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABM
Activiteitengeoriënteerd management
Activiteitsgestuurd beheer
Activiteitsgestuurd management
Activity Based Management
Bedrijfsovername door de werknemers
Bedrijfsovername door managers
Company buy-out
Data processing manager
EDM
EDMS
Electronic data management
Elektronisch document management
Elektronisch document management systeem
Geautomatiseerd gegevensbeheer
HRM
Human resource management
ICT procesmanager
Ict operations manager
Kennisbeheer
Kennisoverdracht
Knowledge management
Kwaliteitscontroleur farmaceutische industrie
Management buy-out
Management buy-out
Managementbuy-in
Managementbuy-out
Manager bedrijfsvoering
Manager operations
Managers buy-out
Operationeel manager
Operations manager
QC manager
Quality assurance operator
Quality control manager
Systems and network manager

Traduction de «Operations manager » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
manager operations | operations manager | manager bedrijfsvoering | operationeel manager

operations administrator | operations supervisor | division operations manager | operations manager


ICT procesmanager | systems and network manager | data processing manager | ict operations manager

data processing manager | ICT operations managers | ICT data processing manager | ICT operations manager


QC manager | quality control manager | kwaliteitscontroleur farmaceutische industrie | quality assurance operator

pharmaceutical quality inspector | specialist of pharmaceutical quality | pharmaceutical quality specialist | pharmaceutical quality technician


activiteitengeoriënteerd management | activiteitsgestuurd beheer | activiteitsgestuurd management | Activity Based Management | ABM [Abbr.]

Activity Based Management | ABM [Abbr.]


elektronisch document management [ EDM | EDMS | electronic data management | elektronisch document management systeem | geautomatiseerd gegevensbeheer ]

electronic document management [ EDM | EDMS | electronic data management | electronic document management system | Machine-readable data(ECLAS) ]


operator kookafdeling, operator branderij en/of vergelijkbaar beroep

Cooker, roaster/related heat treater


company buy-out [ bedrijfsovername door de werknemers | Bedrijfsovername door managers | managementbuy-in | managementbuy-out | managers buy-out ]

company buyout [ institutional buy-out | LBO | leverage buy-out | management buy-in | management buy-out | MBI | MBO ]


management buy-out | Management buy-out (MBO) [Abbr.]

management buy-out | MBO [Abbr.]


human resource management | HRM [Abbr.]

human resource management | HRM [Abbr.]


kennisbeheer [ kennisoverdracht | Knowledge management ]

knowledge management [ capitalising on knowledge | enhancement of knowledge ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
b) het selecteren van passende prestatiekerngebieden op basis van ICAO-document nr. 9854 "Global Air Traffic Management Operational Concept", en conform de in het prestatiekader van het masterplan inzake luchtverkeersbeveiligingbeheer aangemerkte gebieden, inclusief veiligheid, milieu, capaciteit en kostenefficiëntie, indien nodig aangepast om rekening te houden met de specifieke behoeften van het gemeenschappelijke Europeese luchtruim en met relevante doelstellingen voor genoemde terreinen, en het definiëren van een beperkt pakket van prestatiekernindicatoren voor prestatiemeting.

(b) selection of appropriate key performance areas on the basis of ICAO Document No 9854 ‘Global air traffic management operational concept’, and consistent with those identified in the Performance Framework of the ATM Master Plan, including safety, the environment, capacity and cost-efficiency areas, adapted where necessary in order to take into account the specific needs of the Ssingle European Ssky and relevant objectives for these areas and definition of a limited set of key performance indicators for measuring performance.


(b) het selecteren van passende prestatiekerngebieden op basis van ICAO-document nr. 9854 „Global Air Traffic Management Operational Concept”, en conform de in het prestatiekader van het masterplan inzake luchtverkeersbeheer aangemerkte gebieden, inclusief veiligheid, milieu, capaciteit, kostenefficiëntie en de menselijke factor , indien nodig aangepast om rekening te houden met de specifieke behoeften van het gemeenschappelijk Europees luchtruim en met relevante doelstellingen voor genoemde terreinen, en het definiëren van een beperkt pakket van prestatiekernindicatoren voor prestatiemeting.

(b) selection of appropriate key performance areas on the basis of ICAO Document No 9854 ' Global air traffic management operational concept' , and consistent with those identified in the Performance Framework of the ATM Master Plan, including safety, the environment, capacity, cost-effectiveness and human factor areas, adapted where necessary in order to take into account the specific needs of the Single European Sky and relevant objectives for these areas and definition of a limited set of key performance indicators for measuring performance.


(b) het selecteren van passende prestatiekerngebieden op basis van ICAO-document nr. 9854 „Global Air Traffic Management Operational Concept”, en conform de in het prestatiekader van het masterplan inzake luchtverkeersbeheer aangemerkte gebieden, inclusief veiligheid, milieu, capaciteit en kostenefficiëntie, indien nodig aangepast om rekening te houden met de specifieke behoeften van het gemeenschappelijk Europees luchtruim en met relevante doelstellingen voor genoemde terreinen, en het definiëren van een beperkt pakket van prestatiekernindicatoren voor prestatiemeting;

(b) selection of appropriate key performance areas on the basis of ICAO Document No 9854 ‘ Global air traffic management operational concept’ , and consistent with those identified in the Performance Framework of the ATM Master Plan, including safety, the environment, capacity and cost-efficiency areas, adapted where necessary in order to take into account the specific needs of the Single European Sky and relevant objectives for these areas and definition of a limited set of key performance indicators for measuring performance;


(b) het selecteren van passende prestatiekerngebieden op basis van ICAO-document nr. 9854 "Global Air Traffic Management Operational Concept", en conform de in het prestatiekader van het masterplan inzake luchtverkeersbeheer aangemerkte gebieden, inclusief veiligheid, milieu, capaciteit, kostenefficiëntie en de menselijke factor, indien nodig aangepast om rekening te houden met de specifieke behoeften van het gemeenschappelijk Europees luchtruim en met relevante doelstellingen voor genoemde terreinen, en het definiëren van een beperkt pakket van prestatiekernindicatoren voor prestatiemeting.

(b) selection of appropriate key performance areas on the basis of ICAO Document No 9854 'Global air traffic management operational concept', and consistent with those identified in the Performance Framework of the ATM Master Plan, including safety, the environment, capacity, cost-effectiveness and human factor areas, adapted where necessary in order to take into account the specific needs of the Single European Sky and relevant objectives for these areas and definition of a limited set of key performance indicators for measuring performance.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(b) het selecteren van passende prestatiekerngebieden op basis van ICAO-document nr. 9854 "Global Air Traffic Management Operational Concept", en conform de in het prestatiekader van het masterplan inzake luchtverkeersbeheer aangemerkte gebieden, inclusief veiligheid, milieu, capaciteit en kostenefficiëntie, indien nodig aangepast om rekening te houden met de specifieke behoeften van het gemeenschappelijk Europees luchtruim en met relevante doelstellingen voor genoemde terreinen, en het definiëren van een beperkt pakket van prestatiekernindicatoren voor prestatiemeting;

(b) selection of appropriate key performance areas on the basis of ICAO Document No 9854 ‘Global air traffic management operational concept’, and consistent with those identified in the Performance Framework of the ATM Master Plan, including safety, the environment, capacity and cost-efficiency areas, adapted where necessary in order to take into account the specific needs of the Single European Sky and relevant objectives for these areas and definition of a limited set of key performance indicators for measuring performance;


Deze aanpak is in overeenstemming met de ontwerprichtsnoeren van de ICAO – “Management of Flight Operations with Known or Forecast Volcanic Cloud Contamination” (over het beheer van vluchten onder omstandigheden waarbij reeds sprake is van een vulkaanaswolk of waarbij die is voorspeld) – die na april 2010 zijn opgesteld en aan de hand waarvan luchtvaartmaatschappijen op basis van een veiligheidsrisicobeoordeling die door de betrokken nationale toezichthoudende autoriteit is aanvaard, kunnen besluiten of zij in met as vervuilde gebieden zullen vliegen.

This approach is in line with draft guidance material from ICAO – ‘Management of Flight Operations with Known or Forecast Volcanic Cloud Contamination’ – which has been developed since April 2010 and allows airlines to decide if they will fly in areas contaminated by ash, on the basis of a safety risk assessment accepted by the relevant national supervisory authority.


het selecteren van passende prestatiekerngebieden op basis van ICAO-document nr. 9854 „Global Air Traffic Management Operational Concept”, en conform de in het prestatiekader van het masterplan inzake luchtverkeersbeveiliging aangemerkte gebieden, inclusief veiligheid, milieu, capaciteit en kostenefficiëntie, indien nodig aangepast om rekening te houden met de specifieke behoeften van het gemeenschappelijke Europese luchtruim en met relevante doelstellingen voor genoemde terreinen, en het definiëren van een beperkt pakket van prestatiekernindicatoren voor prestatiemeting.

selection of appropriate key performance areas on the basis of ICAO Document No 9854 ‘Global air traffic management operational concept’, and consistent with those identified in the Performance Framework of the ATM Master Plan, including safety, the environment, capacity and cost-efficiency areas, adapted where necessary in order to take into account the specific needs of the single European sky and relevant objectives for these areas and definition of a limited set of key performance indicators for measuring performance.


2. merkt op dat een dergelijke instemming met IFRS 8 zou betekenen dat wordt overgestapt van een regeling in het kader waarvan duidelijk wordt bepaald hoe beursgenoteerde EU-ondernemingen 'operating segments' moeten definiëren en daarover verslag moeten uitbrengen, op een aanpak die het management toestaat om naar eigen inzicht 'operating segments' te definiëren en op grond waarvan een minder vergaande informatieverschaffing wordt vereist, hetgeen kan leiden tot een te weinig consistente verslaglegging;

2. Points out that such endorsement of IFRS 8 would imply moving from a regime which clearly defines how listed EU companies should define and report on segments to an approach that permits management itself to define operating segments as management finds suitable and which furthermore requires a lower level of disclosure and could thus lead to a lack of consistency in reporting;


Budapest Ferihegy International Airport managed by the Budapest Ferihegy International Airport Operator Plc (Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér managed by Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér Üzemeltetési Rt.) on the basis of Act XVI of 1991 on concessions (1991. évi XVI. törvény a koncesszióról), Act XCVII of 1995 on air traffic (1995. évi XCVII. törvény a légiközlekedésről), Decree No 45/2001 (XII. 20.) KöViM of the Minister of Transport and Water Management on winding-up the Air Traffic and Airport Administration and establis ...[+++]

Budapest Ferihegy International Airport managed by the Budapest Ferihegy International Airport Operator plc (Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér managed by Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér Üzemeltetési Rt.) on the basis of Act XVI of 1991 on concessions (1991. évi XVI. törvény a koncesszióról), Act XCVII of 1995 on air traffic (1995. évi XCVII. törvény a légiközlekedésről), Decree No 45/2001 (XII. 20.) KöViM of the Minister of Transport and Water Management on winding-up the Air Traffic and Airport Administration and establis ...[+++]


b)het selecteren van passende prestatiekerngebieden op basis van ICAO-document nr. 9854 „Global Air Traffic Management Operational Concept”, en conform de in het prestatiekader van het masterplan inzake luchtverkeersbeveiliging aangemerkte gebieden, inclusief veiligheid, milieu, capaciteit en kostenefficiëntie, indien nodig aangepast om rekening te houden met de specifieke behoeften van het gemeenschappelijke Europese luchtruim en met relevante doelstellingen voor genoemde terreinen, en het definiëren van een beperkt pakket van prestatiekernindicatoren voor prestatiemeting.

(b)selection of appropriate key performance areas on the basis of ICAO Document No 9854 ‘Global air traffic management operational concept’, and consistent with those identified in the Performance Framework of the ATM Master Plan, including safety, the environment, capacity and cost-efficiency areas, adapted where necessary in order to take into account the specific needs of the single European sky and relevant objectives for these areas and definition of a limited set of key performance indicators for measuring performance.


w