Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanbieden van dagschool voor speciaal onderwijs
Coördinator bijzonder onderwijs
Coördinator speciaal onderwijs
Coördinatrice buitengewoon onderwijs
Coördinatrice speciaal onderwijs
Directeur buitengewoon onderwijs
Directeur speciaal onderwijs
Directrice buitengewoon onderwijs
Gespecialiseerd onderwijzer
Klassenassistent buitengewoon onderwijs
Klassenassistent speciaal onderwijs
Klassenassistente speciaal onderwijs
Onderwijsassistent speciaal onderwijs
Opvoeder voor speciaal onderwijs
School voor speciaal onderwijs
Schoolleidster speciaal onderwijs

Vertaling van "Opvoeder voor speciaal onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
gespecialiseerd onderwijzer | opvoeder voor speciaal onderwijs

specialist instructor


klassenassistent buitengewoon onderwijs | klassenassistente speciaal onderwijs | klassenassistent speciaal onderwijs | onderwijsassistent speciaal onderwijs

inclusive education assistant | teaching assistant in special educational needs | SEN TA | special educational needs assistant


directrice buitengewoon onderwijs | schoolleidster speciaal onderwijs | directeur buitengewoon onderwijs | directeur speciaal onderwijs

headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster


coördinatrice buitengewoon onderwijs | coördinatrice speciaal onderwijs | coördinator bijzonder onderwijs | coördinator speciaal onderwijs

SEN officer | special education coordinator | SEN coordinator | special educational needs coordinator


Interimwet op het speciaal onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs

Special Education Interim Act


aanbieden van dagschool voor speciaal onderwijs

Provision of special day school




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Het Europees Agentschap Ontwikkeling van onderwijs voor leerlingen met specifieke behoeften voert op dit moment in 23 lidstaten een vergelijkende analyse uit van de situatie van migrantenleerlingen binnen het speciaal onderwijs.

The European Agency for Special Needs Education is currently carrying out a comparative analysis of the situation of migrant pupils in special education in 23 Member States.


De externe evaluatie wijst trouwens terecht op de aanwezigheid van vrij veel actoren op het gebied van het speciaal onderwijs, die afkomstig zijn uit plattelandsgebieden en werken met specifieke doelgroepen (vrouwen, jongeren met moeilijkheden).

In addition, the external evaluation stresses quite rightly the considerable presence of players in the area of special education in the rural areas and working with specific groups (women, young people in difficulty).


Het onderzoek besteedde aandacht aan onderwijsmethoden en kwam met aanbevelingen hoe door middel van individuele leerplannen, team-teaching (taalleraar en leraar speciaal onderwijs) en een adequate lerarenopleiding in het kader van de reguliere opleiding van toekomstige leraren rekening kan worden gehouden met leerlingen met bijzondere behoeften.

The study looked at teaching practices and recommended catering for students with special needs through individual educational plans and team-teaching (language teacher and special needs teacher) and providing appropriate teacher training as part of mainstream training for prospective teachers.


25) De Commissie zal het gebruik van sport als instrument voor het ontwikkelingsbeleid bevorderen en: sport en lichamelijke opvoeding aanmerken als een essentieel onderdeel van kwaliteitsonderwijs en als een middel om scholen aantrekkelijker te maken en het absenteïsme terug te dringen; sport en lichamelijke opvoeding toegankelijker maken voor meisjes en vrouwen om hun zelfvertrouwen te vergroten, hun ...[+++]

(25) The Commission will promote the use of sport as a tool in its development policy. In particular, it will: Promote sport and physical education as essential elements of quality education and as a means to make schools more attractive and improve attendance; Target action at improving access for girls and women to physical education and sport, with the objective to help them build confidence, improve social integration, overcome prejudices and promote healthy lifestyles as well as women's access to education; Support health promo ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
het waarborgen van kwalitatief hoogstaande onderwijs- en opleidingsstelsels die rechtvaardig én doelmatig zijn , voorschoolse voorzieningen vergt die beter en toegankelijker zijn, alsmede ambitieuze scholen die alle leerlingen eerlijke kansen bieden zonder onderscheid naar afkomst en die een goed evenwicht tussen regulier en speciaal onderwijs handhaven ...[+++]

ensuring high-quality education and training systems which are both equitable and efficient requires better and more accessible pre-school provision, ambitious schools that offer equitable opportunities for all pupils, regardless of their backgrounds, as well as the right balance of mainstream and specialist provision for children with special needs.


Deelname aan het voorschoolse onderwijs Speciaal onderwijs Voortijdige schoolverlaters Leesvaardigheid, wiskunde en exacte wetenschappen Taalvaardigheden ICT-vaardigheden Civieke vaardigheden Leercompetentie Aantal jongeren met een diploma hoger secundair onderwijs Schoolmanagement Scholen als veelzijdige lokale leercentra | Professionele ontwikkeling van leerkrachten en praktijkopleiders Stratificatie van de onderwijs- en opleidingsstelsels Afgestudeerden in het hoger onderwijs Transnationale mobiliteit van studenten in het hoger onderwijs ...[+++]

Participation in pre-school education Special needs education Early school leavers Literacy in reading, mathematics and science Language skills ICT skills Civic skills Learning to learn skills Upper secondary completion rates of young people School management Schools as multi-purpose local learning centres | Professional development of teachers and trainers Stratification of education and training systems Higher education graduates Cross-national mobility of students in higher education Participation of adults in lifelong learning Adults’ skills Educational attainment of the population Investment in education and training Returns to educ ...[+++]


De vooruitgang zal worden getoetst aan de hand van de kernindicatoren deelname aan het voorschoolse onderwijs (1) [12], speciaal onderwijs (2) en voortijdige schoolverlaters (3) .

The core indicators participation in pre-school education (1) [12] , s pecial needs education (2) and early school leavers (3) will be used to monitor progress.


- de openbare of uit de openbare kas bekostigde scholen voor speciaal onderwijs, voortgezet speciaal onderwijs, dan wel instellingen voor speciaal en voortgezet onderwijs in de zin van de Wet op de expertisecentra

- public or publicly funded schools for special education, secondary special education or institutions for special and secondary education within the meaning of the Wet op de expertisecentra (Law on Resource Centres)


Ondanks het feit dat steeds meer wordt aangetoond dat gehandicapten die in het reguliere onderwijsstelsel worden geïntegreerd eerder de sociale en beroepsvaardigheden ontwikkelen die voor de arbeidsmarkt nodig zijn, komt er in enkele lidstaten nog steeds gescheiden onderwijs voor gehandicapten voor. Zo is in België het aantal kinderen in het speciaal onderwijs toegenomen. België is echter met een project van start gegaan om tot 200 ...[+++]

Despite growing evidence that people with disabilities who are integrated into the mainstream education system are more likely to develop the social and vocational skills that are required by the labour market, segregated education for people with disabilities persists in some Member States. For instance, in Belgium, the number of children in special education has increased. Belgium has however launched a project to integrate 60 pupils with disabilities into mainstream schools until 2003.


b) Niet op bijdrage- of premiebetaling berustende toelage voor het volgen van onderwijs aan een instelling voor speciaal onderwijs (Decreto-lei nr. 160/80 van 27 mei 1980, als gewijzigd bij Decreto-lei nr. 133-C/97 van 30 mei 1997);

(b) non-contributory allowance for attending a special educational establishment (Decree-Law No 160/80 of 27 May 1980, as amended by Decree-Law No 133-C/97 of 30 May 1997);


w