Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
COMECON
Orgaan wederzijdse economische hulp van Oostblokstaten

Traduction de «Orgaan wederzijdse economische hulp van Oostblokstaten » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Orgaan wederzijdse economische hulp van Oostblokstaten | COMECON [Abbr.]

Council for Mutual Economic Aid | COMECON [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
62. wijst erop dat het ESM een intergouvernementeel orgaan is dat geen deel uitmaakt van de juridische structuur van de Europese Unie en volgens de reguliere procedure is gebonden aan de unanimiteitsregel; is om die reden van opvatting dat er behoefte is aan een geest van wederzijdse betrokkenheid en solidariteit; merkt op dat bij het ESM-verdrag voor leningen het conditionaliteitsbeginsel is ingevoerd in de vorm van een macro-economisch aanpassingsprogramm ...[+++]

62. Points out that the ESM is an intergovernmental body which is not part of the European Union legal structure and is bound by the unanimity rule in the regular procedure; believes that for this reason a spirit of mutual commitment and solidarity is required; notes that the ESM Treaty has introduced the principle of loan conditionality, in the form of a macroeconomic adjustment programme; points out that the ESM treaty does not define further the content of conditionality or adjustment programmes, thus allowing great leeway in re ...[+++]


62. wijst erop dat het ESM een intergouvernementeel orgaan is dat geen deel uitmaakt van de juridische structuur van de Europese Unie en volgens de reguliere procedure is gebonden aan de unanimiteitsregel; is om die reden van opvatting dat er behoefte is aan een geest van wederzijdse betrokkenheid en solidariteit; merkt op dat bij het ESM-verdrag voor leningen het conditionaliteitsbeginsel is ingevoerd in de vorm van een macro-economisch aanpassingsprogramm ...[+++]

62. Points out that the ESM is an intergovernmental body which is not part of the European Union legal structure and is bound by the unanimity rule in the regular procedure; believes that for this reason a spirit of mutual commitment and solidarity is required; notes that the ESM Treaty has introduced the principle of loan conditionality, in the form of a macroeconomic adjustment programme; points out that the ESM treaty does not define further the content of conditionality or adjustment programmes, thus allowing great leeway in re ...[+++]


41. roept de Commissie op na te denken over strategieën, met gebruikmaking van het TIM of een ander, permanent orgaan, die, in combinatie met andere financiële instrumenten, in de nabije toekomst niet alleen urgente problemen kunnen aanpakken, maar ook in méér behoeften van een groot deel van de Palestijnse bevolking kunnen voorzien; tracht in elk geval alle politieke en economische ontwikkelingen te steunen die de Palestijnse Autoriteit geleidelijk aan minder afhankelijk zal maken van internationale ...[+++]

41. Calls on the Commission to consider strategies, using the TIM or another body of a permanent nature, in cooperation with other financial instruments, which could cover, in the near future, not only urgent problems but a greater number of the needs of a larger proportion of the Palestinian population; in any case, seeks to assist political and economic developments that will gradually reduce the reliance of the Palestinian Authority on international aid;


41. roept de Commissie op na te denken over strategieën, met gebruikmaking van het TIM of een ander, permanent orgaan, die, in combinatie met andere financiële instrumenten, in de nabije toekomst niet alleen urgente problemen kunnen aanpakken, maar ook in méér behoeften van een groot deel van de Palestijnse bevolking kunnen voorzien; tracht in elk geval alle politieke en economische ontwikkelingen te steunen die de Palestijnse Autoriteit geleidelijk aan minder afhankelijk zal maken van internationale ...[+++]

41. Calls on the Commission to consider strategies, using the TIM or another body of a permanent nature, in cooperation with other financial instruments, which could cover, in the near future, not only urgent problems but a greater number of the needs of a larger proportion of the Palestinian population; in any case, seeks to assist political and economic developments that will gradually reduce the reliance of the Palestinian Authority on international aid;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Er zijn ook voorschriften opgesteld voor de deelneming aan de gunning van overeenkomsten voor de plaatsing van opdrachten of de toekenning van subsidies die open staat voor natuurlijke personen of rechtspersonen van een partnerland of een lidstaat maar ook van een land van de Europese Economische Ruimte (EER), een land dat in aanmerking komt voor een instrument inzake pretoetredingssteun (IPA), met traditionele banden met de partnerlanden of met een wederzijdse toegang t ...[+++]

Furthermore, a number of rules have been defined for tendering for government contracts and grant agreements which are open to natural and legal persons of partner countries, Member States, European Economic Area States (EEA) and countries that are beneficiaries of the Instrument for Pre-accession Assistance (IPA), having traditional links with partner counties or reciprocal access to external assistance.


Er zijn ook voorschriften opgesteld voor de deelneming aan de gunning van overeenkomsten voor de plaatsing van opdrachten of de toekenning van subsidies die open staat voor natuurlijke personen of rechtspersonen van een partnerland of een lidstaat maar ook van een land van de Europese Economische Ruimte (EER), een land dat in aanmerking komt voor een instrument inzake pretoetredingssteun (IPA), met traditionele banden met de partnerlanden of met een wederzijdse toegang t ...[+++]

Furthermore, a number of rules have been defined for tendering for government contracts and grant agreements which are open to natural and legal persons of partner countries, Member States, European Economic Area States (EEA) and countries that are beneficiaries of the Instrument for Pre-accession Assistance (IPA), having traditional links with partner counties or reciprocal access to external assistance.


Wij koesteren geen illusies en denken absoluut niet dat het karakter en de doelstellingen van de internationale organisaties zullen veranderen. Wij vragen evenwel om kwijtschelding van de buitenlandse schuld van de landen en de verwezenlijking van internationale economische omstandigheden waaronder wederzijdse hulp en gelijkwaardigheid van alle landen mogelijk worden.

Without deluding ourselves that the character and objectives of the international organisations may change, we are calling for the wiping out of the foreign debt of these countries, the demand for and imposition of international economic conditions based on mutual assistance and equality between countries and support for grass-roots interests against the interests of the multinationals.


IVBERICHT AAN HET SERVISCHE VOLK PAGEREF _Toc494697167 \h IVDOELTREFFENDHEID VAN DE BUITENLANDSE HULP VAN DE UNIE PAGEREF _Toc494697168 \h IVBETREKKINGEN MET DE MIDDELLANDSE-ZEELANDEN PAGEREF _Toc494697169 \h V?Proces van Barcelona PAGEREF _Toc494697170 \h V?MEDA II PAGEREF _Toc494697171 \h VBANANEN PAGEREF _Toc494697172 \h VIUITBREIDING PAGEREF _Toc494697173 \h VISTATUUT VAN DE LEDEN VAN HET EUROPEES PARLEMENT PAGEREF _Toc494697174 \h VIINTERGOUVERNEMENTELE CONFERENTIE PAGEREF _Toc494697175 \h VIZONDER DEBAT GOEDGEKEURDE PUNTENEXTERNE BETREKKINGEN PAGEREF _Toc494697176 \h VII--Westelijke Balkan - uitzonderlijke handelsmaatregelen PAGEREF _Toc494697177 \h VII--Betrekkingen met het Middellandse-Zeegebied - gemeenschappelijke strategie PAGERE ...[+++]

VMESSAGE TO THE SERBIAN PEOPLE PAGEREF _Toc494531561 \h VEFFECTIVENESS OF THE UNION'S EXTERNAL AID PAGEREF _Toc494531562 \h VRELATIONS WITH MEDITERRANEAN COUNTRIES PAGEREF _Toc494531563 \h VI?Barcelona process PAGEREF _Toc494531564 \h VI?MEDA II PAGEREF _Toc494531565 \h VIBANANAS PAGEREF _Toc494531566 \h VIENLARGEMENT PAGEREF _Toc494531567 \h VISTATUTE FOR MEMBERS OF THE EUROPEAN PARLIAMENT PAGEREF _Toc494531568 \h VIIINTERGOVERNMENTAL CONFERENCE PAGEREF _Toc494531569 \h VIIITEMS APPROVED WITHOUT DEBATEEXTERNAL RELATIONS PAGEREF _Toc494531570 \h VIII--Western Balkans exceptional trade measures PAGEREF _Toc494531571 \h VIII--Relations with the Mediterranean region - Common Strategy PAGEREF _Toc494531572 \h VIII--Follow-up to the Africa-Europ ...[+++]


Deze akkoorden, die de eerste internationale akkoorden van praktische aard zullen zijn die door de Gemeenschap met het oog op de drugsbestrijding zijn gesloten, bestaan uit drie onderdelen: - de invoering van gecoördineerde mechanismen voor toezicht op de handel tussen de Gemeenschap en de betrokken landen in bepaalde gevoelige chemische stoffen voor de vervaardiging van drugs; - het vaststellen van een juridisch kader voor de uitwisseling van praktische inlichtingen, een onontbeerlijke basis voor het verlenen van wederzijdse administratieve hulp om te komen tot een correcte toepassing van de wetgeving die voor de handel in deze chemisc ...[+++]

They will be the first operational international agreements concluded by the Community on drug abuse control and they have three components: - the setting-up between the Community and the countries concerned of coordinated mechanisms for trade surveillance of certain chemical substances liable to be used in the manufacture of drugs; - the establishment of a legal framework for exchanging operational information, an essential basis for implementing mutual administrative assistance in order correctly to apply the legislation on trade in these chemical substances; - scientific and technical assistance to identify new methods of deflecting these products; this will also involve developing cooperation with the ...[+++]


5. De Raad verzoekt voorts om een strategie die de eigen Afrikaanse inbreng en de wederzijdse verantwoording vergroot, ook op het gebied van politiek en economisch bestuur, via instellingen en het maatschappelijke middenveld in Afrika, binnen het internationale recht, met name met volledige inachtneming van mensenrechtennormen en in samenwerking met mensenrechtenmechanismen. Een strategie die sterk gericht is op de AU, NEPAD en doeltreffende subregionale organisaties, die alle landen oproept de hoofdverantwoordelijkheid voor de eigen ...[+++]

5. The Council further calls for a strategy which; enhances African ownership and mutual accountability including in the area of political and economic governance, working through African institutions and civil society, within the framework of international law, and in particular with full respect for human rights norms and in cooperation with human rights mechanisms; focuses strongly on the AU, NEPAD and effective sub-regional organisations; calls on each country to take primary responsibility for its own development and recognise ...[+++]




D'autres ont cherché : comecon     Orgaan wederzijdse economische hulp van Oostblokstaten     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Orgaan wederzijdse economische hulp van Oostblokstaten' ->

Date index: 2022-05-11
w