Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Overheidsschuld als percentage van het BBP

Vertaling van "Overheidsschuld als percentage van het BBP " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
overheidsschuld als percentage van het BBP | verhouding tussen de overheidsschuld en het bruto binnenlands product

ratio of government debt to gross domestic product
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De overheidsschuld als percentage van het bbp heeft naar verwachting in beide gebieden in 2014 een piek bereikt en zou dit jaar en volgend jaar teruglopen om in 2016 uit te komen op 88% in de EU en 94% in de eurozone.

The public debt-to-GDP ratio in both areas is expected to have peaked in 2014 and to decline this year and next to reach 88.0% in the EU and 94.0 % in the euro area in 2016.


De Raad merkte op dat het overheidstekort in 2008 5,4 % van het bbp bereikte en aldus de in het Verdrag vastgelegde referentiewaarde van 3 % van het bbp overschreed, terwijl de bruto-overheidsschuld 13,6 % van het bbp beliep, ruim onder de in het Verdrag vastgelegde referentiewaarde van 60 % van het bbp (2).

The Council noted that the general government deficit reached 5,4 % of GDP in 2008, thus above the 3 %-of-GDP Treaty reference value, while the general government gross debt was 13,6 % of GDP, well below the 60 %-of-GDP Treaty reference value (2).


De Raad merkte op dat het overheidstekort in 2008 4,0% van het bbp had bereikt en daarmee de in het Verdrag vastgelegde referentiewaarde van 3% van het bbp overschreed, terwijl de bruto-overheidsschuld 19,5% van het bbp beliep, ruim onder de in het Verdrag vastgelegde referentiewaarde van 60% van het bbp (2).

The Council noted that the general government deficit had reached 4,0 % of GDP in 2008, above the 3 %-of-GDP Treaty reference value, while the general government gross debt stood at 19,5 % of GDP in 2008, well below the 60 %-of-GDP Treaty reference value (2).


De Raad merkte op dat het overheidstekort in 2009 3,9 % van het bbp bereikte en daarmee de in het Verdrag vastgelegde referentie-waarde van 3 % van het bbp overschreed, terwijl de bruto-overheidsschuld 14,8 % van het bbp beliep, ruim onder de in het Verdrag vastgelegde referentie-waarde van 60 % van het bbp (2).

The Council noted that the general government deficit reached 3,9 % of GDP in 2009, above the 3 % of GDP Treaty reference value, while the general government gross debt was 14,8 % of GDP, well below the 60 % of GDP Treaty reference value (2).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De Raad merkte op dat het overheidstekort in het begrotingsjaar 2004/2005 (2) 3,2 % van het bbp bedroeg en daarmee de in het Verdrag vastgelegde referentiewaarde van 3 % van het bbp overschreed, terwijl de bruto overheidsschuld 40,8 % van het bbp beliep, ruim onder de in het Verdrag vastgelegde referentiewaarde van 60 % van het bbp.

The Council noted that in financial year 2004/2005 (2) the general government deficit was 3,2 % of GDP, above the 3 % of GDP Treaty reference value, while general government gross debt stood at 40,8 % of GDP, well below the 60 % of GDP Treaty reference value.


De Raad heeft Frankrijk ook aanbevolen in 2003 een aanmerkelijk grotere verbetering van het conjunctuurgezuiverde tekort te bewerkstelligen dan gepland was, en de stijging van de bruto overheidsschuld als percentage van het BBP in 2003 te beperken.

The Council also recommended France to achieve a significantly larger improvement in the cyclically-adjusted deficit in 2003 than that planned at that time, and to limit the increase in the general Government gross debt to the GDP ratio in 2003.


De twee nominale maatstaven – de 3-procentsnorm voor het tekort in verhouding tot het BBP en de 60-procentsnorm voor de overheidsschuld in verhouding tot het BBP – hebben hun deugdelijkheid bewezen en blijven de kern van het multilateraal toezicht uitmaken.

In this context, the two nominal anchors - the 3% reference value for the deficit to GDP ratio and the 60% for the debt to GDP ratio - have proven their value and continue to be the centrepiece of multilateral surveillance.


De geplande terugkeer naar een begrotingsoverschot van 2% van het BBP na 2006 stoelt hoofdzakelijk op een daling van de uitgaven als percentage van het BBP vanaf 2004 (welk percentage volgens de prognoses in 2003 zal stijgen), maar ook op afname, vanaf 2005, van de inkomsten als percentage van het BBP (welk percentage naar verwachting in 2003 zal stijgen en in 2004 stabiel zal blijven).

The planned return to a general government surplus of 2% of GDP beyond 2006 relies in particular on a decline in the expenditure-to-GDP ratio from 2004 onwards (it is expected to rise in 2003), but also on a decline in the revenue-to-GDP ratio from 2005 onwards (it is expected to rise in 2003 and remain unchanged in 2004).


De inflatie heeft in Europa historisch lage niveaus bereikt, het overheidstekort is aanzienlijk verlaagd en de overheidsschuld is als percentage van het BBP ook aan het dalen.

European inflation is at historically low levels, public sector deficits have been reduced remarkably and the stock of government debt as a percentage of GDP is on a downward path.


De overheidsschuld als aandeel van het BBP zou zich in 1999 of 2000 moeten stabiliseren en vervolgens een dalend verloop te zien geven en onder de referentiewaarde van 60% van het BBP moeten blijven.

The debt to GDP ratio would stabilise in 1999 or 2000 and then start to decline while remaining below the 60% of GDP reference value.




Anderen hebben gezocht naar : Overheidsschuld als percentage van het BBP     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Overheidsschuld als percentage van het BBP' ->

Date index: 2024-05-20
w