Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Niet-ernstig letsel van hoofd
Overige en niet-gespecificeerde letsels van hoofd
Overige gespecificeerde letsels van hoofd

Vertaling van "Overige en niet-gespecificeerde letsels van hoofd " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
overige en niet-gespecificeerde letsels van hoofd

Other and unspecified injuries of head


blootstelling aan niet-gespecificeerde factor als oorzaak van overig en niet-gespecificeerd letsel

Exposure to unspecified factor causing other and unspecified injury


overige gespecificeerde letsels van hoofd

Other specified injuries of head


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Met inachtneming van de overige gevallen zoals voorzien in Verordening (EU) nr. XX/2012 [Financieel Reglement] en in Verordening (EU) nr. XX/2012 [Gedelegeerde Verordening] worden geen uitnodigingen tot het indienen van voorstellen uitgeschreven voor coördinatie- en ondersteuningsacties en voor medefinancieringsacties voor programma's die door in de werkprogramma's nader gespecificeerde juridische entiteit ...[+++]

Without prejudice to the other cases provided for in Regulation (EU) No XX/2012 [Financial Regulation] and in Regulation (EU) No XX/2012 [Delegated Regulation], calls for proposals shall not be issued for coordination and support actions and programme co-fund actions to be carried out by legal entities identified in the work programmes provided that the action does not fall under the scope of a call for proposals.


1. Met inachtneming van de overige gevallen zoals voorzien in Verordening (EU) nr. XX/2012 [Financieel Reglement] en in Verordening (EU) nr. XX/2012 [Gedelegeerde Verordening] worden geen uitnodigingen tot het indienen van voorstellen uitgeschreven voor coördinatie- en ondersteuningsacties en voor medefinancieringsacties voor programma's die door in de werkprogramma's nader gespecificeerde juridische entiteit ...[+++]

1. Without prejudice to the other cases provided for in Regulation (EU) No XX/2012 [Financial Regulation] and in Regulation (EU) No XX/2012 [Delegated Regulation], calls for proposals shall not be issued for coordination and support actions and programme co-fund actions to be carried out by legal entities identified in the work programmes provided that the action does not fall under the scope of a call for proposals.


4. Ten behoeve van de verzameling van statistische informatie betreffende het ingezetenschap van de houders van aandelen/rechten van deelneming in geldmarktfondsen zoals gespecificeerd in paragraaf 5.7 van deel 2 van bijlage I, bestaat de werkelijke populatie van informatieplichtigen ook uit overige financiële intermediairs met uitzondering van verzekeringsinstellingen en pensioenfondsen (OFI’s), behoudens eventuele vrijstellingen uit hoofde van artikel 9, lid ...[+++]

4. For the purpose of the collection of statistical information on the residency of the holders of MMF shares/units as specified in Section 5.7 of Part 2 of Annex I, the actual reporting population shall also consist of other financial intermediaries except insurance corporations and pension funds (‘OFIs’), subject to any derogations under Article 9(2)(c).


18. betreurt het dat terwijl het actieplan aangeeft dat alle partnerschappen tussen de EU en Afrika openstaan voor een breed scala aan acties, er een overweldigende nadruk wordt gelegd op overheidsmaatregelen; benadrukt dat de bijdrage en betrokkenheid van parlementen en niet-overheidsorganen, zoals het maatschappelijk middenveld, plaatselijke autoriteiten en overige niet-statelijke instanties, in het proces moeten worden uitgebreid en nader gespecificeerd;

18. Regrets that, whereas the Action Plan indicates that each of the Africa-EU Partnerships is open for a wide range of actions, overwhelming emphasis is placed on state actions; stresses that the input and involvement of parliaments and non-state actors, such as civil society organisations, local authorities and other non-state actors in the process need to be deepened and further clarified;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(i)Verwerking van een op enigerlei fysieke drager aangebrachte schriftelijke geadresseerde mededeling [38], waaronderhybride postdienstendirect mail(ii)Verwerking van geadresseerde pakjes en pakketten [39](iii)Verwerking van geadresseerd drukwerk [40](iv)Verwerking van onder (i) tot en met (iii) genoemde poststukken als aangetekende of verzekerde zendingen(v)Expresbesteldiensten [41] voor onder (i) tot en met (iii) bedoelde zendingen(vi)Verwerking van niet-geadresseerde zendingen(vii)Uitwisseling van documenten [42](viii)Overige diensten die niet elders gespecificeerd worden | | | |

(i)handling of addressed written communications on any kind of physical medium [38], including:hybrid mail service,direct mail (ii)handling of addressed parcels and packages [39]; (iii)handling of addressed press products [40]; (iv)handling of items referred to in (i) to (iii) above as registered or insured mail; (v)express delivery services [41] for items referred to in (i) to (iii) above; (vi)handling of non-addressed items; (vii)document exchange [42]; (viii)other services not elsewhere specified. | | | |


Een EGTS dient derhalve ook projecten uit te kunnen voeren met financiële steun die niet wordt geboden uit hoofde van het cohesiebeleid van de EU. Daarnaast dient verduidelijkt te worden dat wanneer een bepaalde bevoegdheid vereist is voor de efficiënte uitvoering van een EGTS elk lid in elk van de deelnemende lidstaten over deze bevoegdheid dient te beschikken, tenzij de lidstaat of het derde land de deelname goedkeurt wanneer het ...[+++]

An EGTC should therefore be able to implement operations with financial support other than that provided by the Union's cohesion policy. In addition, it should be clarified that a given competence needed for the efficient implementation of an EGTC should be represented by every member in each of the Member States represented unless the Member State or third country approves participation where the member is not competent for all the tasks specified in the convention.


Secundaire grondstoffen; gemeentelijk afval en overig niet elders in de CPA gespecificeerd afval

Secondary raw materials; municipal wastes and other wastes not specified elsewhere in CPA


De in artikel 3, lid 1, van Richtlijn 72/166/EEG bedoelde verzekering dekt lichamelijk letsel en materiële schade, geleden door voetgangers, fietsers en andere niet-gemotoriseerde weggebruikers die, als gevolg van een ongeval waarbij een motorvoertuig is betrokken, recht hebben op een vergoeding uit hoofde van het nationale burgerlijk recht.

The insurance referred to in Article 3(1) of Directive 72/166/EEC shall cover personal injuries and damage to property suffered by pedestrians, cyclists and other non-motorised users of the roads who, as a consequence of an accident in which a motor vehicle is involved, are entitled to compensation in accordance with national civil law.


i)Verwerking van een op enigerlei fysieke drager aangebrachte schriftelijke geadresseerde mededeling [38], waaronderhybride postdienstendirect mailii)Verwerking van geadresseerde pakjes en pakketten [39]iii)Verwerking van geadresseerd drukwerk [40]iv)Verwerking van onder i) tot en met iii) genoemde poststukken als aangetekende of verzekerde zendingenv)Expresbesteldiensten [41] voor onder i) tot en met iii) bedoelde zendingenvi)Verwerking van niet-geadresseerde zendingenvii)Uitwisseling van documenten [42]viii)Overige diensten die niet elders gespecificeerd worden | | | |

(i)Handling of addressed written communications on any kind of physical medium [38], includingHybrid mail serviceDirect mail(ii)Handling of addressed parcels and packages [39](iii)Handling of addressed press products [40](iv)Handling of items referred to in (i) to (iii) above as registered or insured mail(v)Express delivery services [41] for items referred to in (i) to (iii) above(vi)Handling of non-addressed items(vii)Document exchange [42](viii)Other services not elsewhere specified | | | |


Wanneer de douanewetgeving in een gunstige tariefbehandeling van bepaalde goederen uit hoofde van hun aard of bijzondere bestemming of in een gehele of gedeeltelijke vrijstelling van de in- of uitvoerrechten krachtens de artikelen 21, 82, 145 of 184 tot en met 187 voorziet, is deze gunstige behandeling of vrijstelling eveneens van toepassing in de gevallen waarin uit hoofde van de artikelen 202 tot en met 205, 210 of 211 een douaneschuld ontstaat, indien het gedrag van de belanghebbende niet van frauduleus handelen of van manifeste nalatigheid getuigt en deze laatste aantoont dat aan de overige ...[+++]

Where customs legislation provides for favourable tariff treatment of goods by reason of their nature or end-use or for relief or total or partial exemption from import or export duties pursuant to Articles 21, 82, 145 or 184 to 187, such favourable tariff treatment, relief or exemption shall also apply in cases where a customs debt is incurred pursuant to Articles 202 to 205, 210 or 211, on condition that the behaviour of the person concerned involves neither fraudulent dealing nor obvious negligence and he produces evidence that the other conditions for the application of favourable treatment, relief or exemption have been satisfied".




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Overige en niet-gespecificeerde letsels van hoofd' ->

Date index: 2022-08-28
w