Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CDS-PP
EPEC
Europees Kenniscentrum PPS
Europees PPS-expertisecentrum
Europees kenniscentrum PPP
GH-RH
Groeihormoon-releasing hormoon
Openbaar-particulier partnerschap
PP
PPS
Pancreaspolypeptide
Partnerschap overheid — particuliere sector
Publiek-particulier partnerschap
Publiek-private samenwerking
Sociaal-democratisch Centrum - Volkspartij
Somatostatine
VIP
Vasoactive-intestinal polypeptide
Verhoogde secretie vanuit endocriene pancreas van
Volkspartij

Traduction de «PP » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Europees kenniscentrum PPP | Europees Kenniscentrum PPS | Europees PPS-expertisecentrum | EPEC [Abbr.]

European PPP Expertise Centre | EPEC [Abbr.]


verhoogde secretie vanuit endocriene pancreas van | groeihormoon-releasing hormoon [GH-RH] | verhoogde secretie vanuit endocriene pancreas van | pancreaspolypeptide [PP] | verhoogde secretie vanuit endocriene pancreas van | somatostatine | verhoogde secretie vanuit endocriene pancreas van | vasoactive-intestinal polypeptide [VIP]

Increased secretion from endocrine pancreas of:growth hormone-releasing hormone | pancreatic polypeptide | somatostatin | vasoactive-intestinal polypeptide


publiek-private samenwerking [ openbaar-particulier partnerschap | partnerschap overheid — particuliere sector | PPS | publiek-particulier partnerschap ]

public-private partnership [ PPP ]


Sociaal-democratisch Centrum - Volkspartij | CDS-PP [Abbr.]

Democratic and Social Centre Party - People's Party | CDS-PP [Abbr.]


Volkspartij | PP [Abbr.]

People's Party | Popular Party | PP [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Er is evenwel een mogelijkheid om de problemen van een dergelijke dubbele procedure te vermijden: de private partner van de geïnstitutionaliseerde PPS wordt geselecteerd in het kader van een transparante en op mededinging gebaseerde procedure die zowel betrekking heeft op de aan de geïnstitutionaliseerde PPS te gunnen overheidsopdracht of concessieovereenkomst als op de bijdrage van de private partner aan de uitvoering van de taken van de geïnstitutionaliseerde PPS.

However, one possible way of avoiding a double tendering procedure is by selecting a private partner for the IPPP by means of a transparent and competitive procedure, the subject of which is both the public contract and concession attributed to the IPPP and the partner's operational contribution to the IPPP.


In 2001 is er een contract inzake de advisering over publiek-private samenwerking (PPS) ondertekend waardoor van geval tot geval passend personeel en deskundigheid kunnen worden aangetrokken om de identificatie, beoordeling, uitvoering en bewaking van PPS-projecten te begeleiden.

A public-private partnership (PPP) advisory contract was concluded in 2001 which enables, on a case by case basis, to mobilise appropriate human resources and expertise for assisting in the identification, appraisal, implementation and monitoring of PPP-projects.


Voorts moet er voor het welslagen van PPS-constructies een doelmatig wetgevings- en controlekader bestaan, want anders bestaat het risico dat contractueel vastgelegde PPS-constructies óf niet op een transparante en eerlijke wijze worden afgerond, óf onevenwichtig werken ten gunste van de particuliere partner, óf aanleiding geven tot conflicten tussen de partners, die niet naar behoren door arbitrage kunnen worden opgelost.

Furthermore, successful PPPs require an effective legislative and control framework to be in place, the absence of which constitutes a risk that contractual PPP arrangements are either not concluded in a transparent and fair manner, or biased in favour of the private partner or give rise to conflicts between the partners that cannot be properly arbitrated.


[4] Zie Dresner, S. en Gilbert, N., "Decision-making Processes for Projects Requiring Environmental Impact Assessment: Case Studies in Six European Countries", Journal of Environmental Assessment Policy en Management, vol. 1, nr. 1, 1999, pp. 105-130, alsook Ladeur, K.-H. en Prelle, R., "Environmental Assessment en Judicial Approaches to Procedural Errors - A European en Comparative Law Analysis", Journal of Environmental Law, vol. 3, nr. 2, 2001, pp. 185-198.

[4] See Dresner, S. and N. Gilbert (1999) Decision-making Processes for Projects Requiring Environmental Impact Assessment: Case Studies in Six European Counturies in Journal of Environmental Assessment Policy and Management, Vol. 1, No. 1, pp. 105-130., also Ladeur,K-H and Prelle, R (2001) Environmental Assessment and Judicial Approaches to Procedural Errors - A European and Comparative Law Analysis, Journal of Environmental Law, Vol. 3, no. 2, pp. 185-198.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. wijst er met bezorgdheid op dat de Commissie geen marge voorziet voor verdere verhogingen of proefprojecten (PP's) en voorbereidende acties (VA's) in rubriek 3, zelfs niet voor de voortzetting van zeer succesvolle PP-VA's; benadrukt het belang van PP-VA's als instrument voor het formuleren van politieke prioriteiten en de invoering van nieuwe initiatieven die kunnen uitgroeien tot permanente activiteiten en programma's van de Unie, en verzoekt na te gaan op welke manieren in rubriek 3 ruimte gemaakt kan worden voor mogelijke PP-VA's;

8. Points out with concern that the Commission has made no provision for a margin for further reinforcements or Pilot Projects (PPs) and Preparatory Actions (PAs) under Heading 3, nor even for the continuation of highly successful PP-PAs; stresses the importance of PP-PAs as tools for the formulation of political priorities and the introduction of new initiatives that might turn into standing Union activities and programmes and calls for an exploration of ways in which to make room for possible PP-PAs in Heading 3;


6. acht het noodzakelijk om in samenhang met dit voorgestelde Europese PPS-expertisecentrum standaardprojecten te formuleren betreffende veel voorkomende situaties waarin met het PPS de beste resultaten worden behaald; is van mening dat deze standaardprojecten, samen met een catalogus van optimale praktijken van de lidstaten, van groot nut zullen zijn, met name voor landen die de nodige aarzelingen hebben om van PPS gebruik te maken;

6. Considers it necessary, in the context of the proposed European PPP Expertise Centre, to draw up standard projects concerning situations that frequently arise and in which PPPs give the best results; these standard projects, together with a catalogue of best practices from the Member States, would be of great help, particularly to those Member States that have trepidations about making use of PPPs;


5. verzoekt de Commissie om met voorrang en in samenwerking met de Europese Investeringsbank een zoveel mogelijk op reeds bestaande structuren gebaseerd Europees PPS-expertisecentrum op te richten voor een regelmatige evaluatie van de vooruitgang en resultaten op het gebied van PPS, de verspreiding van specifieke kennis op dit gebied alsmede de verspreiding in alle officiële talen van de EU van informatie over ervaringen betreffende optimale praktijken bij PPS-regelingen in verschillende sectoren, waarover verslag aan de communautaire instellingen wordt uitgebracht en waarmee de lidstaten alsmede de lokale en regionale autoriteiten hun v ...[+++]

5. Calls on the Commission to set up as a matter of urgency and in collaboration with the European Investment Bank a European PPP Expertise Centre, based where possible on existing structures, for regular evaluations of the progress and results of PPP, the dissemination of expertise and the exchange of information on experience concerning best practice in PPP set-ups in various sectors, in all official EU languages, which will be reported to the Community institutions and from which Member States as well as local and regional authorities will be able to benefit;


3. is van mening dat, in het geval van contractuele PPS, een voorafgaande vergelijking met de overheidssector en een kosten-batenanalyse nodig zijn vooraleer de overheidssector een PPS-project op gang brengt; is voorts van mening dat in het geval van deze categorie PPS, op te vatten als een ruimere interpretatie van een concessieovereenkomst, met inbegrip van overeenkomsten inzake openbare dienstverlening waarvoor infrastructuurwerkzaamheden moeten worden uitgevoerd en waarbij het grootste deel van de inkomsten van de concessiehouder afkomstig is van directe betalingen door de overheid, de wettelijke regeling waarin de richtsnoeren word ...[+++]

3. Considers that, in the case of contractual PPPs, a prior public sector comparator and a value for money analysis are necessary for the public sector when launching a PPP project; considers furthermore that this category of PPPs, which should be understood in the wider sense of concessions, so as to include contracts whose object is the provision of public services requiring the carrying out of infrastructure works and where the majority of the concessionaire's revenues derives from direct payments by public authorities, the legal instrument which defines the guidelines should address the stage of the selection of the private contract ...[+++]


Vele lidstaten geven aan dat het ontbreken van een algemeen geaccepteerde methodiek ter bepaling van klimaateffecten een serieus probleem vormt. Kwesties die verband houden met klimaatverandering worden in de SMEB-richtlijn per geval in aanmerking genomen, meestal in samenhang met PP’s waaraan mogelijk een aanzienlijk klimaateffect verbonden is, zoals energie- of transport-PP’s. Toch bestaat er een tendens om ook in de andere PP’s meer aandacht aan klimaataspecten te besteden.

The lack of a well established methodology to determine impacts has been mentioned as a key problem by many MS. Climate change issues are considered in SEA on a case-by-case basis, and mainly in relation to PP with a potential significant impact on climate, such as energy or transport PP. However, a trend to pay more attention to climate change considerations in the other PP is emerging.


- bij de jaarlijkse acties (PP-VA, agentschappen) en acties die in het kader van de prerogatieven van de Commissie worden gefinancierd, dient zij de meerjarenramingen te vermelden alsmede (voor PP-VA) de marges tot de goedgekeurde maximumbedragen in het IIA ([38] miljoen EUR voor PP en [90] miljoen EUR voor VA);

- for annual actions (PP-PA, Agencies) and actions financed under the prerogatives of the Commission, it should provide multiannual estimates and (for PP-PA), the margins left under the authorised ceilings foreseen by the IIA (EUR [38] million for PP and EUR [90] million for PA);




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'PP' ->

Date index: 2021-01-17
w